דיאטת 16/8: צום לסירוגין כך תעשו זאת נכון

צום מהווה חלק בלתי נפרד ממגוון רחב של דתות ותרבויות לאורך אלפי שנים. כיום, סוגים חדשים של צום מגיעים כטוויסט חדש על המנהג העתיק.

צום 16/8 לסירוגין הוא לגמרי אחד הסגנונות הפופולריים ביותר של צום בימינו. אלו ששגרת החיים הזו מתאימה להם מספרים שזו דרך קלה, נוחה וקיימת לרדת במשקל ולשפר את הבריאות הכללית. והאם זה מתאים גם לכם?

הכתבה הזו תענה על השאלות שיש לך והאם דיאטת 16/8 יכולה להתאים לך?

דיאטת 16/8: צום לסירוגין כך תעשו זאת נכון
בכתבה הזו תקראו על:

מה היא דיאטת 8\16?

אם אתם חדשים לעולם של דיאטת 8\16, או בשמה השנייה צום לסירוגין, הכתבה הזו ממש בשבילכם. בניגוד לדיאטות אחרות בהן יש מחסור במחקר, דווקא סביבת דיאטת 8\16 יש המון. הכתבה הזו תעניק לכם מידע לגבי מהי הדיאטה הזו. והאם היא מתאימה לכם. אחרי שתכנסו לעולם דיאטת 8\16 (או שתבחרו שלא) תוכלו להעמיק את הידע שלכם ולשכלל את הצורה בה אתם צמים לסירוגין.

אם כן, דיאטת 16/8 (נקראת גם צום לסירוגין) היא צורת אכילה בה צורכים מזון ומשקאות המכילים קלוריות לחלון מוגדר של כשמונה שעות ביום. ביתר 16 השעות של היממה, נמנעים מאכילה או שתייה של מאכלים ומשקאות המכילים קלוריות.  בגישה זו לרוב נוהגים לאכול כ 3-2 ארוחות, בין השעות 11:00- 19:00 למשל. חלון זמנים אחר יכול להיות 13:00- 21:00 ובשאר היממה צמים. חשוב להתאים את חלון האכילה והצום לאורח החיים שלכם ולקחת בחשבון פעילות ספורטיבית.

מהי דיאטת 16/8

קיימת שיטות שונות של צום לסירוגין. דיאטת 8\16 היא רק אחת. יש אנשים ששעות אחרות של צום ואכילה יתאימו יותר למטרה שלהם ולמצבם הבריאותי. שיטה נוספת ומוכרת מאוד היא צום של יום בו ממעטים בצריכה קלוריות (כ 500 קלוריות ליום) שלאחריו מגיע יום של אכילה חופשית וחוזר חלילה. כתבה זו עוסקת רק בשיטת דיאטה 8\16 או בשמה הלועזי Time-restricted feeding – TRF.

דיאטת 8\16 יתרונות

דיאטת 16/8 זינק הפופולריות בשנים האחרונות, במיוחד בקרב אלה המעוניינים לרדת במשקל ולהפחית ממסת השומן.

בעוד שלעתים קרובות דיאטות אחרות ממוסגרות בכללים ותקנות מחמירים, דיאטת 16/8 מספקת עקרון אחד דומיננטי. צורת אכילה זו נחשבת לפחות  מגבילה וגמישה יותר כך שהיא מתאימה ללא מעט אנשים בעלי אורח חיים שונה.

לאורך השנים נמצאה דיאטת 8\16 יעילה עבור אנשים מסויימים למטרות נוספות מלבד ירידה במשקל; שליטה על רמת הסוכר בדם, דיאטה התורמת במניעת מחלות לב ועוד.

דיאטת 16/8: צום לסירוגין כך תעשו זאת נכון

אשמח לשמוע עוד!

לתיאום פגישת ייעוץ עם קרן אן וצוות הדיאטניות השאירו פרטים

דיאטת 16/8: צום לסירוגין כך תעשו זאת נכון

הפחתת גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם

באופן מפתיע למדי שיטת הצום לסירוגין השתלבה דיי מהר בנייר העמדה של האיגוד הקרדיולוגי בישראל ועמותת עתיד – כאפשרות טובה להפחתת גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם. על פי נייר העמדה דרך ההשפעה של השיטה על גורמי הסיכון הקרדיוואסקולריים היא על ידי השגת ירידה במשקל, על ידי השפעה מטבולית ייחודית של הצום או שילוב ביניהם. ההמלצה היא לשלב את מסגרת האכילה של דיאטת 8\16 עם אסטרטגיה תזונתית נוסת כמו דיאטה ים תיכונית על מנת לשמור. על הבריאות ולמקסם את צמצום גורמי הסיכון. 

לצערי אין לדעת בדיוק איזו גירסה של צום לסירוגין תוביל לאפקט הרצוי. ייתכן שעבורכם דיאטת 8\16 היא בדיוק הדרך וייתכן ששיטה אחרת עדיפה.

קצב ירידה מהירה במשקל

בשנת 2017 פורסמה מטה אנליזה אשר סקרה את השיטות השונות לירידה במשקל. מלבד חלוקה לקטגוריות, המאמר גם העניק מידע לגבי אפקטיביות הדיאטה לירידה במשקל. נמצא כי דיאטת 8\16 ויתר השיטות של צום לסירוגין בהחלט יכולות לקדם ירידה במשקל בקצב מהיר יותר. אחד המנגנונים האפשריים (מלבד הגבלת הצריכה הקלורית שקורת בכל מקרה בשיטת אכילה זו) הוא הפחתה בתאבון. שעות הצום קורים מגוון תהליכים מטבוליים אשר אחד התוצרים הנלוים להם הוא ירידה בתאבון. 

על פי המטה אנליזה, האפקט של ירידה מהירה יותר במשקל מלווה אותנו כחצי שנה. לאחריה קצב הירידה במשקל נותר זהה לשיטות דיאטה אחרות. 

שליטה ברמות הסוכר בדם

כהקדמה לפרק זה אציין שאין לקחת מכאן המלצה אישית. אם אתם מתמודדים עם סוכרת, נמצאים בסיכון או בעלי רקע משפחתי המעמיד אתכם בסיכון – זה נוש לחשוב עליו ולהתייעץ עם הרופא המטפל ותזונאית.

אחד המנגנונים בהם דיאטת 8\16 עשויה לסייע בשליטה ברמות הסוכר בדם הוא התאמה לשעון הביולוגי שלנו. השעון הביולוגי שלנו ננמשך כ-24 שעות והוא אחראי על שעות הערות והשינה שלנו. השעון הביולוגי מסתנכרן על ידי חישה של שינויי אור, טמפרטורה וגם אוכל. יש לו השפעה על המטבוליזם ועל מגוון תהליכים פיזיולוגיים בגוף שלנו. בניהם, השעון הביולוגי קשור לרמות שונות של הפרשת אינסולין ביום ובלילה. אכילה בלילה, לרוב גורמת לעלייה גדולה יותר ברמות הסוכר לאחר הארוחות ולחשיפה גבוהה יותר של אינסולין, מה שעלול לגרום לעלייה בסיכון לסוכרת מסוג 2. על פי דיאטת 8\16 האכילה תתקיים במהלך היום ותנמע אפקט זה.

חסרונות אפשריים של דיאטת 8\16

הרבה מהחסרונות של הדיאטה הם סוביקטיביים ולא מופיעים אצל כולם. עם זאת, חשוב לשים אליהם לב ולבדוק האם זה קורה לכם:

אכילת יתר בשעות האכילה

אולי מתוך לחץ או פשוט הרגל יש אנשים אשר עלולים להגדיל משמעותית את האכילה שלהם בשעות האכילה תוך ביצוע דיאטת 8\16. אם שמירה על המשקל או אפילו ירידה במשקל חשובה לכם זה עלול להיות מכשול שיש לתת עליו את הדעת.

תחושת חולשה ועייפות

אם אתם כמוני ובדר כלל פורסים את האוכל שלכם לארוחות קטנות ותדירות מעבר לאכילה לפי שיטת צום לסירוגין יכולה לעשות לכם הרבה סדר או בדיוק להפך. צום ממושך עלול לגרור תופעות כמו עייפות ותחושת חולשה. אם הדבר קורה לכם לאורך זמן אולי זו לא השיטה בשבילכם.

דיאטת 8\16 ואימון גופני

על פי עקרונות תזונת הספורט כדאי מאוד לשלב את הפעילות הגופנית שלכם בשעות האכילה כשאתם תחת דיאטת 8\16 (ולקחת ותה ברצינות). עבור מי מכם שסדר היום מאפשר אימון רק בערב (בשעות הצום) זו עלולה להיות אתגר, אם חשוב לכם חיטוב. זה לא בלתי אפשרי אבל כן דורש התאמות ייחודיות שיש לעשות עם אשת מקצוע באופן מותאם אישית. חשוב לציין שמכל השיטות של צום לסירוגין, דיאטת 8\16 היא בעלת בסיס הראיות הרחב ביותר שתומכות בהפחתת שומן תוך שמירה על כוח.

להבדיל מטכניקה אחרת להורדת השומן הבטני או “סתם” לרדת במשקל, על פיה יש לבצע אימון על בטן ריקה… כדי להגיע לשריפת שומן גדולה יותר. לצערי, הגישה הזו איננה מסודרת כמו דיאטת 8\16 כמו גם איננה מבוססת דיה על מנת להמליץ עליה. כדאי לכם לקרוא את המאמר הייעודי שכתבתי בנושא.

דיאטת 16/8: צום לסירוגין כך תעשו זאת נכון

אשמח לשמוע עוד!

לתיאום פגישת ייעוץ עם קרן אן וצוות הדיאטניות השאירו פרטים

דיאטת 16/8: צום לסירוגין כך תעשו זאת נכון

דיאטת 8\16 האם זה כדאי?

כפי שוודאי שמתם לב הנושא מורכב. ייתכן והשיטה הזו היא בול בשבילכם וייתכן כי ממש לא.

דיאטת 16/8 כוללת אכילה רק במהלך בחלון של 8 שעות וצום במשך 16 השעות הנותרות.

שיטת אכילה זו עשויה לתמוך בירידה במשקל, לשפר את רמת הסוכר בדם ולהקטין את הסיכון למחלות לב ודם.

דפוס אכילה זה אינו מבטל בחירות תזונה בריאות ושיקול דעת בריא.

חשוב לדבר עם התזונאית והרופא לפני שמתנסים בדיאטה זו, במיוחד אם מתמודדים עם מצבים בריאותיים יחודיים.

דיאטת 16/8: צום לסירוגין כך תעשו זאת נכון

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

85 תגובות

    1. בניגוד לשיטות אחרות שבהחלט עלולות לגרום לירידה במשקל שמקורה ירידה בנפח נוזלים (כמו דיאטות דלות בפחמימות באופן קיצוני ולאורך זמן רב) דיאטת 8\16 היא שיטה מאוזנת. זאת בהנחה כי אוכלים בריא ומאוזן בחלונות האכילה ושכמות הקלוריות מתאימה למטרה. עם זאת, במידה והמטרה היא רק ירידה במשקל כפי שציינתי בכתבה זו לאו דווקא הגישה הכי יעילה שיש. כך או כך יש להתייעץ באופן אישי עם אשת מקצוע או איש מקצוע על מנת להבין מה מתאים לך.

      1. הי קרן. אני כבר 4 שבועות בצום של 16/8 והאמת מרגישה מצוין. אוכלת רק בריא בחלון הזמן ועושה ספורט כל יום. אבל ירדתי רק קילו וחצי וזהו. נתקעתי. ואני ממש ממש מקפידה ועושה צום כמו שצריך. בת 46

        1. הי ליטל, קודם כל כל הכבוד! שנית, זה מצריך פגישה בקליניקה כדי לפצח את זה.
          העניין הוא שהמניפולציה אמורה לעזור לך לאכול פחות- אולי זה לא מה שקורה בפועל וצריך עוד קצת הידוק של שעות האכילה

    1. בוודאי,
      כל תהליך כשמו כן הוא- תהליך. יש עליות ויש ירידות וצריך לשים לב בסופו של דבר שאם המטרה היא ירידה במשקל שהכין הוא כלפי מטה 🙂 גם באחוזי השומן. בנוסף, חשוב לשים לב שמה שאוכלים בשעות האכילה מתאים למטרה ולא חורג. לכן, רצוי להתייעץ ולבנות תכנית אישית גם במסגרת הצום לסירוגין

    1. הי משה, באופן עקרוני כל עוד לא מכניסים קלוריות זה טכנית נחשב לצום. אבל, חשוב לעשות את ההתאמות האישיות ולהבין מה מתאים לך. יש שלל גרסאות ודרכים לבצע ואין לעשות שינויים כאלה בחיים מבלי להתעייץ באופן אישי

  1. הבנתי שקפה ללא סוכר זורם בשעות הצום האם גם משקאות מוגזים ללא קלוריות וירקות כמו חסה זורמים?

    1. הי יואב,
      שאלות מעולות זה כבר תלוי הגישה של התזונאית שלך. יש פה לא מעט שטח “אפור”. טכנית – כל עוד אין קלוריות זה מתיישב עם הצום.

  2. תודה על המידע החשוב. אני הולך לנסות את זה,מה אני עושה בשבת? הרי צריך לאכול שלש סעודות את בלילה ושתיים ביו8,איך אני יכול לשלב זאת?

    1. תודה יורם, כפי שציינתי כמה וכמה פעמים לאורך הכתבה היא איננה מחליפה ייעוץ אישי. חשוב לקחת לפחות מפגש או שניים עם דיאטנית כדי לוודא שהשיטה והדרך שבחרת מתאימים לך. שנה טובה 🙂

    2. יום שישי זה לא בעיה פשוט לראות שסעודה ראשונה מתחילה שעה שעתיים לפני סוף הצום, סעודות היום זה יותר מורכב בקייץ אבל בגדול אם מתחילים לאכול סעודה שנייה סמוך לחצות היום אז רק בימים הכי ארוכים של הקיץ אתה חורג בשעה וקצת מסוף סעודה רביעית, לי זה עובד דיי טוב גם בשבת וכמובן שמקל על עצמי קצת ועונג שבת עם אמונה יותר חשוב מסברה מדעית

    1. הי אברהם,
      המטרה היא לא להכניס נוטריינטים (כלומר רכיבי תזונה מהם אנחנו מפיקים אנרגיה) ולכן גם משקה סויה (חלב סויה) אינו משהו שכדאי לשתות בשעות הצום.

    1. הי רונן,
      אין טעם 🙂 המטרה של השיטה הזו היא לייצר רצף והוא זה שמוביל ליתרונות. במידה והרצף לא נשמר הם לא יתקיימו. האלה מה המטרה שלך?

  3. שתי שאלות (ברשותך) :
    1. האם יעיל לשנות את השעות כך ששעות האיכילה יהיו 13:00 עד 21:00 – יותר נח לי בגלל שעות העבודה.
    2. אני נוטל 2 גלולות נגד סכרת (עכשיו מאוזן), אחת בבוקר ואחת בערב, האם ניתן ליטול את זו של הבוקר על בטן ריקה ?
    תודה רבה

    1. הי מנחם,
      בגלל הסכרת הגוף שלך מתנהג באופן שונה מגופו של אדם בריא לחלוטין. לכן, חשוב מאוד שלא תעשה אף שינוי בתזונה שלך ללא התייעצות עם הדיאטנית שמלווה אותךם וגם הרופא.

  4. היי,

    התחלתי את הדיאטה הזו, ולאחר 3 ימים חשתי חולשה נוראית וסחרחורות, למרות (ואולי בגלל) שבשעות האוכל אכלתי רק דברים בריאים.
    רציתי לשאול האם יש בדיאטה הזו סיכון של שיבוש וויסות הסוכר בדם, והגעה למצב של היפוגליקמיה?
    תודה

    1. הי יעקוב,
      גם אם פרוטוקול האכילה שלך הוא 16\8 עדיין חשוב לשמור על אכילה בריאה לאורך שעות האכילה. אולי ההגדרה שלך לאוכל בריא שגויה (אולי אתה אוכל מעט מידי, אולי אתה מצמצם את כמות הפחמימה מידי, אולי אתה לא אוכל מאכלים בריאים כי אתה חושב שהם לא). חשוב גם לסדר את אימוני הכושר (אם יש כאלה) בשעות האכילה ועוד ועוד.
      עדיין אומר שהדיאטה הזו לא מתאימה לכולם – אולי לך מתאימות שעות צום אחרות?או שכדאי להתחיל בהדרגה…. אתה מוזמן להגיע לקליניקה לייעוץ אישי כדי לעשות סדר בדברים.
      זו שאלה מאוד גדולה ששאלת פה 🙂
      המספר שלנו 0547556647 נשמח לעזור

  5. היי,אשמח לדעת מה אפשר לעשות בסופי שבוע לדוגמא:אני עושה מ10 בבוקר עד 6 אחהצ כל אמצע השבוע ואז מגיע שישי ואני לא יכול לאכול ארוחת שישי ב6 בערב,מה אפשר לעשות כדי שאני לא יהרוס את הכל בסופש?

    1. זו שאלה מעולה,
      אפשרות אחת היא לאכול ארוחה מוקדמת. אפשרות שנייה “לארוז” לעצמך מהארוחה ולאכול למחרת כארוחת צהרים. אופציה פחות אידיאלית אבל כן פשרה מתקבלת – בסופי שבוע לעשות חלון צום קצת אחר כדי לאפשר לך להנות מארוחת שישי. בהצלחה 🙂

    1. הי בתיה, בניגוד לנשים כל שינוי תזונתי עבור נערות צריך להיות מותאם אישית על ידי דיאטנית.

    1. הי אריאל,
      השתייה העדיפה היא תמיד מים. ואפשר לפי עקרונות השיטה גם תה, סודה וקפה ללא סוכר או חלב. אני ממליצה להכנס בדיאטה הזו בליווי דיאטנית בלבד. בהצלחה

      1. באופן כללי אם אני צריכה לקחת כדורים בבוקר בשעות הצום זה מקלקל את הצום? יש לכדורים ערך קלורי?

        1. הי ענת,
          קודם כל הכדורים שאת לוקחת ולאחר מכן דיאטות. אם מדובר בכדורים שהם רפואיים את צריכה להתייעץ עם הרופא שלך. לא משחקים עם בריאות.

  6. היי לכם!
    רציתי לשאול אם אפשר לפצל את שמונת שעות האכילה, כאילו לא בא לי שהם יהיו ברצף?

      1. היי קרן רציתי לשאול האם למדת את נושא הבריאות והתזונה אם כן איפה?
        האם צריך לפנות לדיאטנית אם הרצון להתחיל בדיאטת 8/16 לסירוגין כדלעיל?

        1. הי,
          כמובן שלמדתי 🙂 יש לי תואר BS.C ממכללת תל חי במדעי התזונה + רישיון לעזוק במקצוע מטעם משרד הבריאות (אותו קיבלתי אחרי התמחות בבית החולים איכילוב ועברתי בהצלחה את מבחן הרישוי של משרד הבריאות).
          תוכל לקרוא עליי עוד בעמוד אודות
          לשאלתך השנייה, אני בהחלט ממיצה לפנות אליי לקליניקה לבניית פרוטוקול צום לסירוגין בריא עבורך ותואם את מטרותייך. אפשר לקבוע תור על ידי שליחת וואטסאפ למספר 0515358932
          ונחזור אלייך בהקדם.

  7. בשיטת 16 שע’ צום 8 שעות אכילה, האם מתאים למניקות? או אולי אפשר 12 צום 12 אכילה, ואז גם האם מתאים למניקות

    1. הי רות,
      חשוב מאוד בהנקה להבטיח דיאטה מאוזנת שתתן לאמא כל מה שהיא צריכה (כולל שמירה על הגיזרה אם זו מטרה) וגם לא לפגוע במשק החלב.
      אפשר לעשות פרוטוקול מסויים בהשראת צום לסירוגין אבל חשוב שזה יהיה תוך בניית תפריט מותאם אישית וליווי ומעקב של דיאטנית כדי לוודא שהכל תקין. אשמח לראותך בקליניקה- אפשר לקבוע תור על ידי שליחת וואטסאפ למספר 0515358932
      ונחזור אלייך בהקדם.

    1. הי לאה,
      תודה על השיתוף. בכל מקרה של טיפול תרופתי מוכרחים להתייעץ באופן אישי עם אשת מקצוע בכדי לוודא שהתזונה בריאה ומאתאימה למצבך. את מוזמנת להגיע לייעוץ בקלינקה- אפשר לקבוע תור על ידי שליחת הודעה למספר 0515358932

  8. היי קרן , האם ניתן לשנות את זמן הצום מיום ליום ?
    זאת אומרת אורך הצום נשאר קבוע אך השעות משתנות מידי יום.

    1. הי הדר,
      השאלה מה המטרה בביצוע הדיאטה הזו בהנקה ואז אחרי שתשיבי אקבל את התמונה הלשמה ואוכל לתת לך מידע לגבי שאלתך

  9. הי מטופלת ivf/ התחלתי לפני שלושה שבועות. כיף לי ממש. ירידה יפה ותחושת שובע. רציתי לשאול.לקראת טיפול.. זה יכול לפגוע?ווסת מוחלשת בטרוף. יתכן וקשור?

    1. הי רייצ’ל,
      יכול להיות שאת פשוט לא אוכלת מספיק קלוריות. אם תרצי את מוזמנת לקליניקה לקבלת ייעוץ מסודר 🙂

  10. שלום, רציתי לברר האם בבוקר ניתן להשתמש במי פה (ללא אלכוהול) וגם במי מלח לשטיפת הפה? האם הדברים האלו מותרים או שהם ייחשבו כשוברי צום? תודה רבה

  11. הי הבן שלי כבר עושה את הדיאטה יותר מחודש ולא יורד במשקל

    מה יכול להיות סיבה סגריה אלקטרונית?

    1. תאורטית כן- אבל אני לא אוהבת את השימוש במסטיק למיסוך על רעב. אם יש לך צורך במסטיק אני חושדת שהשיטה הזו לאו דווקא מתאימה לך

  12. שלום
    מבקשת לשאול האם מותר להמתיק את השתיה במהלך הצום עם סוויטנגו?
    תודה רבה
    סמדר

  13. היי קרן,
    ראשית, תודה על הפירוט וההסבר עוזר מאוד.
    במידה ואני חצי שנה בתהליך והגעתי ליעד האישי שלי, ואני מעוניינת להפסיק ולחזור לאכילה בשעות הרגילות (כמובן שמירה על תזונה בריאה וספורט), קיים סיכוי שאעלה במשקל? או שכן יכולה להמשיך לשמר אותו?

    תודה מראש,

    1. הי אדיר, השאלה עד כמה התכולה של האוכל תהיה שונה. שווה לנסות ולבדוק- אם המשקל עולה יש החלטה שצריך לקבל:
      1 האם תוכל לדבוק ב 16\8 כל החיים
      2. אולי הצורה הזו לא מתאימה לך וכדאי לעשות תהליך לתזונה מותאמת אישית

      במידה ותרצה תהליך אני מקבלת בקליניקה בידוק למטרה זו
      בהצלהח!

  14. הגעתי לדיאטה הזאת באופן אקראי בגלל שחיפשתי דרך להרגיש יותר אנרגטי בבוקר ואכן זה עזר בחיפוש ברשת גיליתי שהכיוון בעצם הוא 8-16 שבועיים אני בעניין וזה מעולה כמובן שאשמח לרדת כמה קג אני עושה 6 ימים בשבוע ספורט [שחיה ואופני שטח] 5ימים מתוכם זה בזמן ה8 שעות אכילה עד כאן הכל סבבה הבעיה ביום שישי אני רוכב בוקר שזה בזמן הצום הפעילות יכולה להגיע ל7 שעות והוצאת 1200 עד 2000 קלוריות [לפי פולאר] ברור לי שאני חייב לשבור קצת את הצום השאלה איך מומלץ , חשבתי על כריך או שניים עם שוקולד בערך ב10 בבוקר אבל אולי כדאי משהו אחר כמו משקה איזוטוני במקום ו או להתחיל יותר מוקדם בשביל להכניס קצת גליקוגן לשרירים לקראת הרכיבה . . . . תודה

    1. הי צבי,
      כל הכבוד על החקירה וההבנה הזו!
      אפשר להגיע לקליניקה באופן מסודר כדי לבנות תפריט המתאים לימי שישי של הרכיבה. המלצות תזוניות ניתנות בראייה כוללת של אורח החיים ולא נקודתית לגבי ימי שישי בלבד.

  15. שלום
    התחלתי לפני שבוע צום לסירוגין על מנת כמה קילו בודדים במשקל.
    כל יום מפסיקה לאכול ב21:00 עד 13:00 למחרת אך לא רואה שום שינוי, להפך, אני מרגישה נפוחה יותר ואף עליתי 200 גרם.
    אני אוכלת רגיל במהלך 8 השעות (ירקות, חלבונים וכו) לא ג’אנק פוד ולא מעמיסה
    אני תוהה אם אולי השיטה הזו לא מתאימה לי או שזה עשוי לקחת זמן עד שרואים שינוי?
    תודה

    1. הי יעל,
      השיטה הזו לא מתאימה לכולם ויכול להיות שהאכילה שלך במסגרת 8 השעות לא מתאימה למטרתך. עם זאת, שזוע זה בהחלט פרק זמן קצר. נהוג לתת יותר זמן לבחינת שינויים תזונתיים.

  16. הי קרן
    תודה על הכתבה
    שאלה: האם יש לשים דגש על שעות האכילה?
    ז”א האם חלון האכילה שלי יהיה בשעות הבוקר צהריים,אראה ירידה במשקל משמעותית יותר
    מאשר אם שעות האכילה שלי יהיו בין 14:00 ל 10:00 בערב? האם יש משמעות ללא לאכול בלילה בשביל לראות ירידה?

    1. אני פחות ממליצה בגלל הנושא של התנהגות אכילה. אם קשה מידי הצום- אולי זו לא השיטה המתאימה

  17. הי קרן

    האם סופרים את השעות מתחילת הארוחה או סופה?
    כלומר אם אכלתי מתשע בבוקר עד תשע וחצי ארוחת בוקר,האם הצום מתחיל ב 17:00 או 17:30?

    תודה,
    רותם

  18. היי קרן
    ראשית, כתבה נפלאה ומאוד מפורטת
    התחלתי היום בדיאטה ובתקווה לראות שינויים בקרוב.
    השעות שלי הן מ13:00 ועד 21:00.
    האם בבוקר מותר לשתות מים חמים עם נענע ללא סוכר, במקום הקפה עם חלב שהייתי נוהגת לשתות בבוקר?
    תודה

  19. אני בשנה האחרונה עובד חזק על העלאת מסת שריר אבל עדיין יש לי אחוז שומן די גבוהה , האימון שלי הוא בשעות הערב , האם נכון להתחיל את 8 השעות בסביבות 10:00 כאשר בין 08:00 ל10:00 אשתה רק מים , את הארוחה האחרונה להכניס בשעה18:00 ואימון כח\ אירובי יהיה בסביבות19:00 – בכלליות -האם בסדר לשתות מים בשעות הצום?

    1. הי איתמר,
      קודם כל תודה על השיתוף.
      כפי שאתה וודאי מבין אני לא יכולה לתת המלצות אישיות פה בתגובות באתר.
      כדי להשיב על השאלה שלך אני צריכה לדעת מה אתה אוכל ומתי. איך נראים האימונים שלך.
      להסתכל על בדיקות הדם ועוד. אתה מוזמן להגיע לקליניקה לעשות עבודה איכותית זה המספר 051-535-8932

  20. האם כדאי לאמץ את הדיאטה כאורח חיים?
    זה נח לי לאכול כמה ומה שבאלי, אני מצליחה לרדת רק בדיאטה הזאת
    הבעיה שאחרי זמן הגוף מתרגל ואז שוב אני מפסיקה עם הדיאטה, עולה, עושה שוב, יורדת וחוזר חלילה…
    תודה.

    1. הי אביטל לדיאטה הזו יש יתרונות בלא מעט כיוונים.
      עם זאת בירידה במשקל נרשם לה יתרון (לעומת גישות אחרות) למשך חצי שנה בלבד.
      לכן כדאי להתייעץ אישית עם אנשי מקצוע (אפשר גם איתי בקליניקה) בכדי להבין מה המטרות שלך וכיצד אפשר להגיע אליהן במהרה.

  21. הי, אני כבר שנה אחרי תוכנית תזונה , עם צום 8/16 והורדה משמעותית במשקל וקרוב למשקל היעד. אני מתאמן כבר כמה זמן לחצי מרתון ועדיין עם אותה דיאטה וחושש להעלות במשקל עם העמסת הפחמימות.

    1. הי גיל,
      החשש שלך לגמרי מובן. אבל צריך לקחת בחשבון שאת הפחמימות הנוספות אתה צריך לצורך הפעילות. אני מניחה בזהירות שצורת האילה הנוכחית לא הייתה מלווה בכל כך הרבה ריצה בהתחלה..
      כשעושים ספורט כמו מקצוענים הספורט מקבל עדיפות מבחינת התזונה. מטרות אחרות (כמו שמירה על המשקל) אפשר להשיג בתום המירוץ. כרגע הכי חשוב למנוע פציעה.
      תה מוזמן לקליניקה- נעשה תוכנית שתענה על כל המטרות שלך!

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: