כמה יורדים במשקל בצום דיאטת 16/8? דיאטנית קלינית עונה

בדיאטת 16/8 אפשר לרדת כ -1% ממשקל הגוף בשבוע בממוצע, מרקמת השומן. דיאטת 16/8 (לצורך ירידה במשקל) עוזרת בהשגת גרעון קלורי – כלומר, אוכלים פחות. כשחלון האכילה קטן יותר כך הסיכון באכילת יתר קטן. קטן אך לא מבוטל. 

כמה יורדים במשקל בצום דיאטת 16/8? דיאטנית קלינית עונה

האם דיאטת 16/8 עוזרת לרדת מהר יותר במשקל?

כן, מחקרים מראים שדיאטת 8\16 עוזרת לרדת יותר פר שבוע לעומת דיאטה מאוזנת “רגילה” אך האפקט הזה קצוב בזמן. 

בשנת 2017 פורסם מחקר שבחן בדיוק את הנושא הזה. בשנת 2017 פורסמה מטה אנליזה שסקרה את השיטות הפופולריות ביותר לירידה במשקל. נמצא כי דיאטת 16/8 בהחלט יכולה להוביל לירידה מהירה יותר במשקל. אחד המנגנונים האפשריים (מלבד הגדלת הסיכוי לגרעון קלורי כפי שציינתי) הוא הפחתה ברמת התאבון. בשעות הצום קורים מגוון תהליכים מטבוליים כשאחד מהתוצרים הנלוים להם הוא לכאורה, ירידה בתאבון.

על פי המטה אנליזה, האפקט של ירידה מהירה יותר במשקל (לעומת דיאטה מאוזנת “רגילה”) תקפה לכחצי שנה. לאחר מכן קצב הירידה במשקל נשאר זהה לקצב הירידה בשיטות דיאטה שונות.

האם המשקל ההתחלתי שלי משנה?

כן, בעיקר כשמדובר בירידה איכותית במשקל – כלומר ירידה מרקמת השומן. 

אם מתחילים דיאטת 8\16 במשקל גבוה ואכילה לא מאוד בריאה האפקט שנראה בירידה במשקל יהיה מרשים יותר. תתכן ירידה של אפילו 1- 3 ק”ג בשבוע. עם זאת יש לזכור כי. לאכל ק”ג שיורד בקצב כזה הוא מרקמת השומן. למשל, אם הגבלת שעות האכילה עוזרת לאכול פחות פחמימות, חלק מהירידה במשקל תהיה ריקון מאגרי פחמימה. הירידה מרקמת השומן לרוב נעה בין 0.5% עד 1% ממשקל הגוף. לכן, מתוך הקילוגרמים שמושלים רק חלק הוא מרקמת השומן – אותה מעוניינים להשיל.

 בדיאטת 8\16 עשויה להיות ירידה מהירה יותר, לכיון של 1% ממשקל הגוך המגיעים מרקמת השומן. ועדיין יש לזכור, כלומר, לפעמים נרד קילו ולפעמים 200 גרם. בסוף התהליך נראה שהממצע הוא סביב המספרים שכתבתי פה. למשל אדם השוקל 0.5 קילו יוכל לרדת כקילו בשבוע מרקמת השומן.

האם בדיאטת 16/8 תמיד יורדים במשקל?

לא, יורדים במשקל רק אם אוכלים ארוחות בריאות, מאוזנות ומזינות בדיאטה.  במידה ומקפידים על אכילה מגוונת ובריאה אפשר  לרדת במשקל ולחוות את היתרון שבדיאטת 16/8. אכילת יתר של ג’אנק פוד למשל, לא תוביל לירידה במשקל גם בדיאטת 16/8.

למרות שיש מקורות שיספרו לכם על ירידה מאוד מהירה במשקל מלווה במספרים מפוצצים: ירידה במשקל בדיאטת 16/8 תלויה במי שאתם והמשקל הנוכחי שלכם.

חשוב לדעת, לעתים מעבר לצורת אכילה כזו עלולה לגרום לאנשים לאכול יות מה שהם רגילים (מתוך מחשבה שחלון הזמנים לבדו יעשה את העבודה). כך יוצא שלא פעם דווקא עולים במשקל בעקבות ביצוע דיאטה של צום לסירוגין. לכן, חשוב לבחור את המאכלים בתבונה ובהתאם למטרה.

הכתוב בעמוד אינו תחליף לייעוץ תזונתי אישי ואין ויש את ההמלצות רק בליווי דיאטנית.

כמה יורדים במשקל בצום דיאטת 16/8? דיאטנית קלינית עונה

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

תגובה אחת

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: