האם דיאטת 16/8 מסוכנת? דיאטנית קלינית עונה

לא, דיאטת 16/8 לרוב לא מסוכנת, בתנאי שעושים אותה כמו שצריך ובליווי אישי. כל דיאטה עלולה להיות מסוכנת ובעיקר דיאטות בהן השינוי מאוד קיצוני. דיאטת 16/8 כרוכה בשינוי אורחות חיים שלעתים יכול להיות מאוד שונה מחייכם עד כה. לכן, חשוב מאוד לעשות את השינוי הזה בליווי דיאטנית.

האם דיאטת 16/8 מסוכנת? דיאטנית קלינית עונה

מה עלול לקרות?

תופעות לוואי של דיאטת 16/8 יכולות להיות יחסית קלות או חומורות ביותר. שיטת ההפחדה איננה אחת שאני דוגלת בה, מצד שני חשוב להכיר את התופעות שעלולות להתפתח. בניגוד לדיאטה ים תיכונית או דיאטת אחרות, דיאטת 16/8 היא דיאטה בה המסגרת מאוד לא גמישה. כאבי ראש, חולשה, רעב, חוסר ריכוז ואי יכולת לבצע אימוני כושר הם מקרים קלים יותר. יציאה מאיזון תרופתי עם השלכות ארוחות טווח אלה השלכות רציניות יותר. לכן, יש להגיע לאשת מקצוע ולעשות את הכניסה לעולם הצום לסירוגין באופן מותאם אישי ובטוח.

האם יש אפשרות לנסות להמנע מתופעות שליליות?

בהחלט כן. התשובה כמובן מורכבת ומאוד אישית, עם זאת הנה כמה צעדים (מתוך רבים) שאפשר לעשות כדי לנסות להמנע מתופעות שליליות:

  • כדאי להכנס לצום בהדרגה ולבחון את ההרגשה הכללית והתרומה לבריאות. ייתכן ובסופו של דבר תגיעו ל 16/8 אך אולי לכם יתאים יותר 14/10. או לא בכלל.
  • כשמדובר באנשים המתמודדים עם אתגרים בריאותיים כמו סוכרת או יתר לחץ דם או אנשים הנוטלים תרופות באופן קבוע (מכל סוג) – יש לעבור לדיאטה הזו רק בליווי דיאטנית ורופא.  מעבר חד וללא ליווי אל דיאטת 8\16 יכול להוציא מאיזון ולעשות את ההפך ממה שקיוויתם. 
  • יש לוודא שאוכלים את כמות האוכל המתאימה למטרה שלכם, לא לצמצם מידי ולא לאכול ביתר (מה שלעתים קורה בדיאטה הזו).
  • הקפדה על אכילה של אוכל בריא ומזין בשעות האכילה.

הכתוב בעמוד אינו תחליף לייעוץ תזונתי אישי ואין ויש את ההמלצות רק בליווי דיאטנית.

האם דיאטת 16/8 מסוכנת? דיאטנית קלינית עונה

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

2 תגובות

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: