דיאטה ים תיכונית וים תיכונית ירוקה: כל מה שאתם צריכים כדי לעבור לדיאטה הכי מומלצת על ידי אנשי מקצוע

שנה אחר שנה נבחרת דיאטה ים תיכונית למומלצת ביותר לירידה במשקל וגם שמירה על הבריאות. מה כל כל מיוחד בה ואיך תוכלו ליישם אותה כבר מהיום? הכל בכתבה הבאה

בכתבה הזו תקראו על:

דיאטה ים תיכונית: מה זה בכלל אומר ולמה זה כדאי?

הפירוש של המילה דיאטה הוא כל כך רחב וכולל כל כך הרבה סוגים של תבניות אכילה עד שקשה אפילו לי (תזונאית קלינית) להסביר לכם למה לכל תבניות האכילה האלו קוראים בשם אחיד – “דיאטה” בשעה שיש הבדל כל כך גדול בניהן. אבל! זה בדיוק התפקיד שלי אז הנה אנחנו מתחילים:

 דיאטה פירושה “כלל המזון הנצרך על ידי אדם”, כך שלמעשה כל אחת ואחד מאיתנו נמצאים באיזושהי דיאטה. בתוך העולם הזה ששמו “דיאטה” אני עושה חלוקה גסה לשתי קטגוריות. 

דיאטות שהן סגנון חיים:

  • דיאטה צמחונית 
  • שיטת 16:8 (צום לסירוגין)
  • דיאטה טבעונית
    ועוד 

דיאטות שיש להן מטרה:

מתוך החלוקה הזו ברור שגם אפשר לשלב בין הסוגים; דיאטה לשיפור ביצועים ספורטיביים יכולה להיות גם טבעונית, דיאטת הרזיה יכולה להיות גם  דיאטת הצום לסירוגין ועוד שילובים רבים.

דיאטה ים תיכונית נבחרה לדיאטה הטובה ביותר 4 שנים רצוף

מידי שנה מקיים העיתון U.S. News & World Report מצעד אשר בסופו נבחרת הדיאטה הטובה ביותר. בפאנל השופטים יושבים, כמובן, מומחים בעלי שם עולמי. כפי שהבנתם מההקדמה, השאלה הראשונה שצריכה לעלות בעקבות הצהרה כזו היא: טובה למה? ואכן, פורסמו הקריטריונים. הדיאטה הטובה ביותר היא זו שעונה על הצרכים הבאים:

  • דיאטה לירידה במשקל בטווח ארוך
  • דיאטה לירידה במשקל בטווח קצר
  • יכולת להתמיד בדיאטה
  • דיאטה מזינה ובטוחה
  • יכולת הדיאטה למנוע \ לאזן מחלות לב וסוכרת 
  • ואני מוסיפה דיאטה המתאימה “לקהל הרחב”, כלומר דיאטה שעובדת עבור רוב האנשים.

כמו שכנראה הבנתם מהכותרת, דיאטה ים תיכונית נבחרה מזה 4 שנים ברצף לזו העונה באופן הכי טוב על כל הקריטריונים האלה. אז אם אתם רוצים לרדת במשקל בצורה בריאה ומאוזנת עם תוצאות שישארו לאורך זמן ועל הדרך למנוע מחלות – שווה לנסות!

דיאטה ים תיכונית: כך תעשו זאת בעצמכם

אם תצפו בסרטון ממש כאן למעלה תשמעו את הילה קורח אומרת ” הכל נשמע מעורפל”. לדיאטה הים תיכונית יש עקרונות וקווי גיזרה מאוד ברורים, עם זאת עדיין הרבה מקום לפרשנות אישית, התאמות אינדיבידואליות ומשחק עם הכמויות – זה דווקא יתרון והופך את הדיאטה הזו למושלמת בשביל תזונה מותאמת אישית. כולנו מיוחדים, מורכבים ויחודיים לכן, דיאטה אחת המתאימה לכולנו באותה הצרוה בול לעולם לא תהיה קיימת. 

ובכל זאת, כדי שלא תשארו עם סימני שאלה, הכנתי עבורכם גם את רשימת העקרונות של דיאטה ים תיכונית וגם דוגמא של תפריט אמיתי אותו הפכתי לתפריט דיאטה ים תיכונית.

עקרונות הדיאטה הים תיכונית

אם תטוסו לאנגליה או לארצות הברית, או לכל מדינה שלא נמצאת במזרח התיכון תגלו ששם הדיאטה הים תיכונית אקזוטית וטרנדית בטירוף! 

כאן בישראל? פחות! אולי כי היא נגישה ובעצם אמורה להיות הדיאטה ה”רגילה שלנו” או אולי אין לה מספיק יחסי ציבור כאן. כך או כך דיאטה ים תיכונית בישראל זמינה לכולם וגם לא יקרה.

שימו לב למה שאתם צריכים לעשות כדי להשיג אותה:

1. הקפידו לאכול קטניות  מידי יום; עדשים, אפונה ירוקה, גרגירי חומוס, שעועית, פול, תורמוס וקינואה.

2. הקפידו לצרוך שמנים מן הצומח; שמן זית, טחינה, אגוזי מלך,שקדים, אבוקדו ועוד.

3. צמצמו בצריכת בשר אדום ובמקומו הקפידו על צריכת דגים כשלוש פעמים בשבוע (למי שאינו טבעוני או צמחוני כמובן), עוף, ביצים ומוצרי חלב.

4. שלבו מקורות צמחיים של חלבון כמו טופו, סייטן ועוד (גם אם אתם לא טבעוניים).

5. איכלו פירות וירקות בכל יום.

6. הקפידו לבצע פעילות גופנית ושתו מספיק מים.

דיאטה ים תיכונית ירוקה

אם אתם טבעוניים או צמחוניים (ותכלס, גם אם לא) תשמחו לשמוע שיש גירסה ירוקה.

בשל הצורך ההולך וגובר שלנו כחברה למצוא מקורות תזונה ידידותיים לסביבה קבוצת חוקרים ישראלים ובראשם פרופסור איריס שי, בחנו את היעילות של גירסה כמעט צמחונית לדיאטה הים תיכונית – דיאטה ים תיכונית גירסת המפחיתנים! מלבד שמירה על עקרונות התזונה הים תיכונית הורו למשתתפים לעבור לארוחת ערב צמחונית לחלוטין. 

החשש בהחלפת חלבון מן החי בחלבון מן הצומח הוא שיווצר מחסור בברזל ובי 12. לאור תוצאות המחקר, החשש הזה מתפוגג. המשתתפים שמרו על מאגרי ברזל ובי 12 תקינים (יש לציין כי תחליף הבשר היה ירק המנקאי והוא מכיל בי 12). בנוסף התוצאות הראו ירידה איכותית במשקל ושמירה על בריאות. 

לכן, אם אתם צמחוניים או טבעוניים אל תחששו לאמץ את עקרונות הדיאטה הים תיכונית גם בסגנון האכילה הזה.

קלוריות, כמויות ומספר ארוחות

כמו שציינתי קודם, אלה בדיוק הפרמטרים שמשתנים בין דיאטה ים תיכונית אחת לשנייה. לשונות הבין אישית שלנו משמעות רבה בדיאטה: כמות הקלוריות שאנחנו צריכים שונה מכמות הקלוריות שהחברים שלנו צריכים כמו גם תדירות הארוחות.

אם אתם אוהבים דגים כנראה שתבחרו לאכול 3 מנות דג בשבוע ואם אתם לא מאוד אוהבים דגים וחדשים בסגנון אכילה ים תיכונית כנראה תבחור להתחיל עם מנה אחת של דג בשבוע.  

דיאטה ים תיכונית כוללת אכילה של אגוזים, ואנחנו יכולים לבחור אם יהיו אלה אגוזי מלך או שקדים למשל. 

דיאטה ים תיכונית מעניקה לנו עקרונות ברורים לעקוב אחריהם, ומצד שני משאירה לא מעט חופש להתאמה אישית וזה- בסופו של דבר מה שיעזור לנו להתמיד.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: