חומוס ערך תזונתי, מדוע כדאי להכין חומוס בבית? וכמה מתכונים סופר בריאים!

למנה של חומוס ערך תזונתי איכותי, למרות שכולם רואים בו אוכל רחוב דיי פשוט. בואו לקרוא על גרגיר הזהב ועל היתרונות הרבים שבו (וגם תלמדו מדוע לכדאי להכין אותו לבד):

חומוס ערך תזונתי, מדוע כדאי להכין חומוס בבית? וכמה מתכונים סופר בריאים!
בכתבה הזו תקראו על:

מדוע כדאי לאכול חומוס? ספויילר למנת חומוס ערך תזונתי רב

את החומוס אפשר למצוא כיון כמעט בכל בית בישראל, העובדה הזו משמחת מאוד בהינתן העובדה שהוא לא רק מעדן אלא גם נחשב כאחד המאכלים הבריאים ביותר – ובצדק. 

למנה של חומוס ערך תזונתי רב! היא מהווה מקור איכותי לחלבון, ויטמינים ומינרלים כמו מגנזיום וברזל לשלל צד סיבים תזונתיים. אלה, תורמים לתחושת השובע שלנו, הופכים כל מנת חומוס מתאימה למתמודדים עם סוכרת ואף מסייעים בשירה על רמות סוכר וכולסטרול תקינים בדם.

צלחת עם חומוס

חומוס ערך תזונתי : קנוי VS. ביתי

את ממרח החומוס המקורי מכינים מגרגרי חומוס (השייכים למשפחת הקטניות) בשילוב עם טחינה, שמן זית, לימון ושום. רשימת רכיבים שלכל אחד מהם יתרונות בריאותיים כשלעצמו וכולם נכללים ברשימת המזונות המומלצים במסגרת דיאטה ים תיכונית מאוזנת. התמדה בתפריט דיאטה ים תיכונית נקשרת בנטייה לתוחלת חיים ארוכה יותר, בריאות כללית טובה יותר וסיכון מופחת למחלות כרוניות (במיוחד מחלות לב וכלי דם). למנת חומוס ערך תזונתי רב.

במנת חומוס במשקל 200 גרם נמצא:

  • קלוריות: 340 קק”ל
  • פחמימות: 40 גרם
  • חלבונים: 14 גרם
  • שומנים: 14 גרם
  • סיבים תזונתיים: 10 גרם

תכולת השמן במנת חומוס ומקורו

אחוזי שומן מנחים אותנו פעמים רבות ברכישת מוצרי חלב, הטווח הוא רחב בין 1% ועד 30% ואפילו 40%. האם אי פעם הקדשתם מחשבה על כמות השומן בממרח החומוס שאתם מעוניינים לרכוש?

אם נערוך בדיקה נגלה כי ממרח החומוס הקנוי מכיל בממוצע 25% שומן, בעוד גרגרי חומוס מבושלים מכילים כ 5% שומן בלבד. מה יוכל להסביר את הפער? בנוסף לטחינה שמהווה גם היא תוספת לאחוזי השומן, נוכל למצוא ברשימת הרכיבים של הממרח המוכן גם ״שמנים צמחיים״, לרוב יהיה זה שמן זול יחסית (כמו שמן חמניות או סויה). שילוב של שמן שכזה מאפשר להפחית בכמות הטחינה (שהיא דווקא מאוד רצויה) וכך להוזיל את עלות הייצור. בעת הכנת חומוס בבית נוכל להשתמש,בשמן זית הידוע ביתרונותיו התזונתיים. כמו כן נוכל לשלוט בכמות הטחינה והשמן וכך לייצר מנה בעלת ערכים תזונתיים מיטביים -למנת חומוס ערך תזונתי מותאם אישית, אם תרצו, כשמכינים אותו בבית. 

חומרים משמרים?

למרות שהם מותרים לשימוש על פי משרד הבריאות בישראל , אם אפשר להימנע משילובם של של חומרים משמרים בדיאטה שלכם (במאמץ מינימלי) – זה כדאי. סורבט ובנזואט, חומרים נטולי טעם וריח משמשים בתעשייה לצורך הארכת חיי המדף של המוצר, או במילים אחרות מאפשרים לו לשבת על המדף יותר זמן לפני שמתקלקל. שזה מצוין! כרעיון עסקי, אבל מי בכלל מעוניין לאכול רכיבים כאלה שאף אחד לא יודע לבטא את שמם? 

כפי שציינתי, החומרים האלו אמנם מאושרים לשימוש ע״י משרד הבריאות וכמותם מפוקחת, כך שלכאורה הכמות הקטנה המוספת בחומוס איננה מסוכנת. חשוב לזכור שחומרים משמרים נמצאים כמעט בכל מוצר מזון מעובד והחשיפה אליהם מצטברת. כך אנחנו מאבדים שליטה על כמות החומר המשמר אליה אנחנו נחשפים משלל המאכלים שאנחנו צורכים.

מילה על קיימות

את החומוס הביתי שלנו ניתן לשמור במקרר לכשלושה ימים. תוכלו לצמצם בזבוז מזון באמצעות הכנת כמות המספיקה לשלושה ימים והקפאת גרגרי החומוס הנותרים. אפשרות נוספת היא להכין בקלות נשנוש גרגירי חומוס בתנור – חטיף בריא, דל שומן ועשיר בחלבון. בנוסף, לא נשכח שמוצרים מוכנים נמכרים בקופסאות פלסטיק! את השימוש בהן נרצה לצמצם בשאיפה לעולם ירוק יותר ושמירה על הכוכב שלנו נקי!

כיצד נכין חומוס בבית והאם זה שווה את זה? 

נכון, לאור הפופולריות של הממרח בקרב החך הישראלי, נוכל למצוא ברשתות השיווק מגוון רחב של ממרחים מוכנים. להם  טעמים מגוונים ועל ידי יצרנים שונים, כל שצריך הוא להושיט יד למדף. כל כך פשוט שאולי שכחנו שאפשר גם אחרת – ניתן לחלוטין להכין חומוס בבית! נשמע מורכב? ובכן, ממש לא. ושווה את ההשקעה:

כל שנדרש מאיתנו הוא להכניס אל מעבד המזון שלנו את כל רכיבי החומוס שלנו (אל חשש מתכונים ופירות הכמויות ממש עוד רגע בהמשך הכתבה) וללחוץ על כפתור הטחינה. חוששים מהשרייה של גרגירי חומוס? גם לנושא הזה כבר יש פתרון: הכל הופך פשוט עוד יותר הודות לחומרי גלם איכותיים ונוחים לעבודה הקיימים כיום ברשתות השיווק. את ממרח החומוס שלכם תוכלו להכין מגרגירי חומוס משומרים (ללא תוספת חומרים משמרים) או קפואים, טריק שיחסוך לכם את זמן ההשריה של הגרגר היבש, מבלי לפגום בערכים התזונתיים של התוצר הסופי. 

יתרון נוסף הוא שבהכנה ביתית תוכלו לשלוט באופן מלא בהרכבה של המנה, מרקמה וגם בטעמה – הוסיפו כל תיבול או תוספת אהובה עליכם וכך תצרו ממרח חומוס המותאם באופן אישי להעדפות שלכם! למנת חומוס ערך תזונתי מותאם אישית כשהיא תוצר של הכנה ביתית. הרגישו חופשיים לשחק עם כמות הרכיבים עד שתגיעו למתוכן המושלם עבורכם.

איך מכינים חומוס ביתי?

השתכנעתם שלמנת חומוס ערך תזונתי רב? השתכנעת ששווה להכין אותו בבית? אניח שהשבתם בחיוס, הנה כמה מתכונים שיעשו לכם את החיים קלים יותר:

חומוס ערך תזונתי, מדוע כדאי להכין חומוס בבית? וכמה מתכונים סופר בריאים!

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: