פסטה וסושי מבלי להשמין

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פורסם באתר אינפומד 

אכילה בריאה היא נושא מורכב, גם מי שמאוד מקפיד על אכילה בריאה- מתעניין ומיישם עשוי למצוא את עצמו אובד עצות כאשר מדובר במאכלים מורכבים הנתפסים כ"משמינים". בצומת הדרכים הזו לרוב בוחרים באחת משתי אפשרויות; המנעות מאכילת המזונות האלו או אכילה מוגזמת בסגנון "אם כבר אז כבר". החכמה האמיתי היא לדעת איך אפשר להנות מאותם המאכלים המורכבים למיניהם מידי פעם וזאת  מבלי לגרום לעלייה במשקל ו/או חריגה משמעותית מהכמות היומית המומלצת.

כיצד נעשה זאת?
1. העריכו את רכיבי המזון- האם קיימים את כל רכיבי המזון ;פחמימות, חלבונים, שומנים וירקות, או לחילופין האם מאכל זה הוא בעל רכיב מזון אחד. שימו לב! לעיתים יש כמה סוגים שונים של אותו רכיב מזון במאכל כמו למשל- תבשיל קטניות- יש סוגים שונים של קטניות אבל התבשיל מכיל רק פחמימה.
2. העריכו את הכמות- במידה והמאכל מכיל את כל רכיבי המזון  הוא אכן יכול להוות תחליף לארוחה שלמה ואז יש לאכול כמות משביעה על פי התפריט היומי שלכם. במידה והמאכל  מכיל רק רכיב מזון אחד, יש לבחור כמות שתהיה שוות ערך לכמות הפחמימה בארוחה שלכם והוסיפו ירקות ומנת חלבון בכדי ליצור ארוחה מאוזנת. אכילה לשובע של מנה המכילה רק פחמימה במרבית המקרים תגרום לצריכת פחמימות גבוהה מהנדרש על מנת למלא את מאגרי הגליקוגן המצויים בשריר ובכבד, היות והם מאגרים קטנים באופן יחסי.  מאגר השומן בגופנו גדול יותר ועל כן יתרת הפחמימה מהארוחה תאגר כשומן.
3. גוונו – אחד ה"סודות" לשמירה על משקל תקין או לחילופין ירידה במשקל הוא גיוון, הקפידו לגוון בארוחות באופן תדיר.

הנה דומגא לשני מאכלים מורכבים והדרכים להפוך אותם לארוחה עיקרית:

 

 

1. פסטה- היא נתפסת כמזון "משמין" ואכן אכילה עודפת של פסטה עשויה להוביל להשמנה.  בהרכב נכון, הפסטה יכולה להיות יופי של ארוחה ופיתרון טוב בתקופות של העמסת פחמימות עבור ספורטאים או מתאמנים תחרותיים;
איך עושים את זה?
א. סוג- בחרו פסטה מחיטה מלאה לעומת פסטה מקמח לבן.
ב. רוטב מתאים- בחרו ברוטב שאינו עתיר קלוריות ושומן או (מידי פעם) רוטב סמיך בכמות קטנה.
ג. הוסיפו ירקות וחלבון- בכדי ליצור ארוחה מאוזנת הוסיפו קוביות  טופו, חזה עוף, גבינה, טונה או אפילו בולונז וירקות או מצליבים כמו ברוקולי, קישוא, פלפלים וכדומה.

 

סושי Cropped Cropped (1)
סושי: בחירה נכונה תוביל לארוחה בריאה

 

2. סושי-  כמובן שארוחות סושי עשויות לכלול מזונות מטוגנים ורטבים עתירי קלוריות, אבל אם בוחרים במוצרים אחרים כמו למשל רולים ניתן להרכיב ארוחה לא רעה בכלל.
איך עושים את זה?
א. שלבו חלבון ירקות ושמנים – שניים או שלושה רולים בהחלט מספקים כמות אורז המהווה את רכיב הפחמימה בארוחה לכן המילוי יכול לכלול רכיבי מזון אחרים. דג ,טמאגו או קוביות טופו יכולים להיות רכיב החלבון אבוקדו כמקור לשומן וכמובן ירקות כמו מלפפון וגזר.
ב. חיסכו ברטבים- רטבים עתירי קלוריות כמו ספייסי מיונז או טריאקי הם חלק בלתי נפרד מהמטבח היפני המוצע בישראל כמו כן רטבי סויה עתירי נתרן, ולכן יש לצמצם את צריכתם  למינימום האפשרי.

המלצות אלה מתאימות לאנשים בריאים ללא מצבים מטבוליים ואו רגישויות המחייבים התייחסות אחרת.

בתיאבון!

אולי יעניין אתכם גם

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: