אורח חיים בריא: 5 דברים שתוכלו לשפר כבר היום

אורח חיים בריא הוא מונח רחב. כל כך רחב עד שלפעמים קשה לדעת מאיפה להתחיל. בכתבה הבאה תגלו כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לסגל אורח חיים בריא או אורח חיים בריא יותר – אם כבר התחלתם.

אורח חיים בריא: 5 דברים שתוכלו לשפר כבר היום
בכתבה הזו תקראו על:

אורח חיים בריא: מה הוא כולל?

צירוף המילים אורח חיים בריא הוא כזה שמצד אחד מאוד ברור לנו מה הוא כולל, מצד שני המונח מאוד רחב ולעתים עלול להיות מאוד מבלבל ומפחיד.

על פי ארגון הבריאות העולמי אורח חיים בריא הוא “דרך חיים המפחיתה את הסיכוי לחלות ולמוות בטרם עת” אופטימי הא?
וזו בהחלט הגדרה  מדוייקת וכוללת את כל המהלכים שאנו יכולים לעשות כדי להאריך ימים בבריאות טובה.

יש מגוון קווים מנחים שיכולים לעזור לנו להבין מהם אותם המהלכים והם מתעדכנים עם התפתחות המחקר בנושא.

במדריך הזה תמצאו 5 דרכי התנהגות שתוכלו לאמץ כבר היום ולצאת לדרך של אורח חיים בריא:

1. הקפידו להיות פעילים

תנועה היא אבן היסוד לאורח החיים הבריא! תנועה ופעילות גופנית משפיעות לטובה כמעט על כל רובד בחיים:
פעילות ותנועה שומרות על גוף בריא ומסייעות למניעת מחלות, משפרות את יכולת הריכוז והזכירה שלנו, תנועה מסייעת למניעת ניוון ובעיות אורתופדיות כך שנשאר עצמאיים גם בגילאים מבוגרים, פעילות גופנית משפרת את הביטחון העצמי בקרב ילדיכם, תנועה ופעילות מסייעות לשמירה על משקל תקין ועוד ועוד. ועוד.

תנועה ופעילות גופנית יכולות לכלול כל כך הרבה אלמנטים אז איך נדע במה לבחור?
כללי האצבע שלי הם שניים:

א. בחרו פעילות אחת לפחות אותה תבצעו על בסיס יומי – אלה יכולים להיות 10,000 הצעדים ליום המומלצים ע”י ארגוני הבריאות בעולם, סדרת מתיחות יומית אותה תבצעו לפני השינה, הליכה לתחנת אוטובוס מרוחקת מהבית ומהעבודה, 5 תרגילי בטן אותם תעשו בכל יום בבוקר, סחיבה של שקיות מהסופר לעומת משלוח וכדומה. כך תשארו פעילים ובתנועה על בסיס יומי.

ב. פעילות שבועית (אותה תבצע 3 פעמים בשבוע בממוצע) שנועדה לשפר את הכושר שלכם – להשאר בתנועה זה חשוב ובנוסף חשוב גם לצאת מאיזור הנוחות ולשפר את יכולות הכושר שלכם, לבנות מסת שריר ולממש את פוטנציאל יכולות לב הריאה שלכם. אם אינכם פעילים כלל התחילו מפעילות שכזו פעם בשבוע.

וזיכרו: כל מה שתעשו יעיל יותר מכלום. אם אתם מאוד פעילים הקפידו לגוון, גיוון יייצר אתגרים חדשים וישמור על אתגר שיסייע לכם לממש את מלוא הפוטנציאל הספורטיבי שלכם.

אורח חיים בריא - מה הוא כולל?

2. אורח חיים בריא כולל תזונה נכונה

תזונה נכונה היא הבסיס למניעת מחלות ואריכות ימים. הסיבה לכך פשוטה: You are what you eat. למען המאמת חידדתי את המפשט הזה לאורך השנים:  You are ALSO what you eat.

אורח חיים בריא כולל הרבה יתר מאשר תזונה נכונה בלבד ועדיין, אין ספק שהתזונה שלנו היא הבסיס.
תזונה נכונה היא מונח רחב ולעתים לא ברור מה הוא כולל. אם כן, הדרך הקלה ביותר לצאת לדרך של אכילה בריאה היא להסתכל על מה שאתם עושים כרגע ולשרדג. כדי שתוכלו לעשות זאת ביתר קלות כתבתי עבורכם כתבה שלמה בנושא תזונה בריאה, היא תעזור לכם לעשות את הצעדים הנכונים בכיוון.

3. אל תוותר על שינה וגם לא על השנ"צ!

“ישנת 8 שעות? פינוק!” יצא לכם לשמוע את המשפט הזה? גם אם עוד לא שמעתם אותו אני מאמינה שבעתיד תשמעו. שינה היא צורך פיזיולוגי כל כך חשוב ועדיין איכשהו נתפסת כפינוק (בעיקר כשמדובר בשנ”צ). במהלך השינה קורים כל אותם הדברים שבזכותם אנחנו שומרים על אורח חיים בריא. 

במהלך השינה הגוף שלנו נבנה ומתחזק, ילדים גדלים ודברים חדשים שלמדנו מתאנדקסים למקומות הנכונים בזיכרון שלנו.

הצורך שלנו בשינה תמיד קיים אלא שבשלבים שונים של החיים אורך השינה הנדרש לשם שמירה על בריאות משתנה. אי הקפדה על שעות השינה המינימליות עלולה לגרור לא מעט בעיות לבריאות שלנו.

למרות שכולנו יודעים זאת עדיין לעתים  זה לא מתאפשר.

אורח חיים בריא - אל תוותרו על שינה ולא של שנת צהריים

 הולדתו של תינוק חדש, תקופות לחוצות במיוחד מבחינה נפשית או שיפוצים בבניים ליד יכולים להיות גורמם שימנעו מכם את השינה שכה חשובה לכם. למזלנו שעות שינה אפשר להשלים ואת זה עושים על ידי שינת צהרים. שינת הצהרים הטובה ביותר מתרחשת בין השעות 14:00- 16:00 בהן טמפרטורפת הגוף יורדת באופן טבעי ממש כמו בשעות הלילה. וזו ההזדמנות הנכונה להשלמה.

4. נהלו נכון מתחים

מידה מסויימת של לחץ היא טובה וחשובה לתפקוד שלנו. עם זאת מידה גבוה מאוד של לחץ והמצאות תמידית בסטרס עלולה לגבות מחיר בריאותי גבוה. להורמונים המופרשים בזמן לחץ יש השפעה משמעותית על הבריאות שלנו והם מהווים סיכון גבוה יותר לפתח מגוון מחלות. 

ניהול נכון של המתחים שלנו הוא חשוב ביותר ויכול הלגיע במגוון דרכים כמו פעילות גופנית, מדיטציות, טיפול והסחות דעת למניהן.

השתדלי לצמצם שתייה של קפאין ככל הניתן והקפידי לא לשתות יותר מ 2 כוסות קפה ליום אם בכלל. שימי לב לרשימת המאכלים שאסור לאכול בהריון והשתדלי לדבוק בה כבר מעכשיו.

5. טיילו בטבע ואם אפשר יחפים

טיולים בטבע נמצאו ככאלה המשפרים את הבריאות שלנו בעיקר אם דוגלים בהילכה יחפה על הקרקע. צפו בסרטון הבא כדי לגלות מדוע:

שמירה על אורח חיים בריא היא ללא ספק חשובה מאוד לבריאות ואריכות ימים. ההגדרה לאורח חיים בריא הולכת ומשתכללת ותמיד יש מקום להשתפר עוד ועוד. התחילו בבניית בסיס חזק ושכללו אותו לאורך השנים 

אורח חיים בריא: 5 דברים שתוכלו לשפר כבר היום

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

4 תגובות

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: