דיאטת השמנה: 4 פעולות לעלייה במשקל באופן מבוקר ובריא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter

אם אתם מאותם האנשים שכולם מקנאים בהם כי "אתם יכולים לאכול מה שבא לכם בלי לעלות במשקל" אבל בעצם דווקא כן מעוניינים להיות במשקל תקין או אפילו קצת עודף המדריך הזה לדיאטת השמנה הוא בשבילכם.

למה קשה לעלות במשקל?

עלייה או ירידה במשקל יכולות להיות משימות קשות יותר עבור חלקנו ולא תמיד יש לנו שליטה על כל הגורמים לכך. גנטיקה או קצב חילוף חומרים מהיר עלולים לגרום למשקל שלנו להיות נמוך ואלו דברים שעדיין אין לנו שליטה עליהם.
סיבה נוספת למשקל נמוך יכולה להיות מצב בריאותי לא מאובחן שגורם לכם להיות רזים. מחלות אוטואמיוניות כמו צליאק או מחלות מעי דלקתיות כמו קרוהן עלולות לשבש את הספיגה של האוכל שאתם אוכלים ולכן הטיפול בהן לרוב יוביל לעלייה טבעית במשקל. לכן, חשוב לעשות בירור לפני התחלה של תהליך תזונתי, בעיקר כדי שהוא לא יהיה לשווא.
ברגע שנשללה כל בעיה רפואית אפשר להתחיל ולפעול בגיזרת התזונה!

 

https://www.instagram.com/p/BrQShmBndBc/

 

דיאטת השמנה – ארבע פעולות לעלייה במשקל

למרות שהאינסטינקט הראשוני הוא להתחיל לאכול "וכמה שיותר", הסוד הגדול להצלחה בדיאטת השמנה ושמירה על התוצאות הוא לפעול לאט. אני תמיד מציעה לבנות את התפריט החדש על הבסיס הקיים. במקום לשנות הכל, שדרגו את אורח החיים הנוכחי עם מאכלים שיביאו אתכם לתוצאה הרצויה בצורה שפויה:

  1. בחרו מאכלים צפופים אנרגטית ושלבו אותם בתפריט היומי שלכם.
  2. העשירו את האוכל שלכם בתוספות הנכונות.
  3. בניגוד למה שנשמע הגיוני הפחיתו בצריכת סוכרים פשוטים והעדיפו מאכלים בעלי ערך תזונתי מוסף.
  4. נסו לפרוס את הקלוריות שלכם לאורך היום לעומת התמודדות עם ארוחות גדולות.

מאכלים צפופים אנרגטית

הדרך הראשונה לאכול עוד קלוריות במהלך היום מבלי "להתפוצץ" היא לבחור מאכלים מרוכזים אנרגטית, או במילים פשוטות בעלי נפח קטן והרבה קלוריות. שקדים ואגוזים הם דוגמא טובה למאכלים כאלו, אפשר להוסיף אותם בקלות לכל סלט שתכינו.

התוספות נכונות

דרך נוספת היא להעשיר את האוכל שאנחנו גם ככה אוכלים. הוסיפו שמן זית למאכלים בהם זה מתאים כמו סלט או פסטה. אם אתם אוהבים כריכים שלבו אבוקדו, טחינה או ממרח חמאת בוטנים טבעי בנוסף למה שאתם שהייתם מכניסים לכריך בדרך כלל. כך שומרים על הטעמים האהובים ומשלבים עוד כמה קלוריות שיובילו אתכם ישירות למטרה.

דיאטת השמנה

מפחיתים סוכר

אחת הטעויות הנפוצות כשעושים דיאטת השמנה היא שתיית משקאות ממותקים עשירים בסוכר פשוט וללא ערך תזונתי מוסף. במקום סוכר פשוט, נסו לשלב בתפריט היומי שלכם שייק פרי בארוחת הביניים.

מנות קטנות ותדירות

ניסיונות לאכול ארוחות גדולות יותר עלולים להגמר באכזבה לאור שובע מהיר. הפתרון הוא לחלק את האוכל על פני היום. בסופו של דבר חשוב לאכול את כמות הקלוריות היומית המתאימה, כל אחד ואחת בקצב המתאים להם.

זיכרו! שריר שוקל יותר משומן

דרך נוספת להעלות את המסה, להיות בריאים וגם להראות טוב היא על ידי הגדלה של מסת השריר.
"נצלו" את אחוז השומן הנמוך שלכם לטובת חיטוב על ידי אימוני כוח כנגד משקולות או אפילו אימון כנגד משקל גוף בשלב ראשון. כך תרוויחו מראה מלא יותר וגם אקסטרה בריאות.
כמובן שבמידה והחלטתם ללכת על האפשרות הזו, יש צורך בהתאמת כמות החלבון והפחמימה בתפריט שלכם לתכנית האימון החדשה באופן יעודי.

דיאטת השמנה בלי לצאת מאיזון

חשב לזכור, גם כשמנסים לעלות במשקל לא נרצה לסכן את הבריאות שלנו לכן חשוב לעשות זאת על ידי הוספה של מאכלים בריאים לתזונה שלנו, בכמויות המתאימות ובתדירות המתאימה לאורח החיים שלנו. שינויים הם לא דבר קל ולמרות כל המוטיבציה הרבה שישיש לכם, רצוי לעשות אותם בהדרגה. הוצאה לפועל של מספר גדול של שינויים בו זמנית עלול להציף אתכם וגם לגרום לכם לתחושה של כבדות ואי נעימות. לכן, העצה שלי הי להתחיל בשינוי אחד עד שלושה. ברגע שהם כבר הופכים לטבע שני, המשיכו לשינוי הבא וכן הלאה עד ההגעה ליעד.

לפעמים קל יותר לעשות תהליכים של שינוי יחד. אני מזמינה אותך לבנות תפריט מותאם למטרתך וגם ליווי עד להגעה ליעד. בתפריט נכלול לא רק את המדדים שלך ומה ש"צריך" לאכול אלא גם את כל מה שאוהבים. קח בחשבון את סדר היום שלך והמגבלות ונצא יחד לדרך שהיא גם אפקטיבית וגם מהנה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
Call Now Button

כמה כיף שהחלטתם ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

נשמח גם לחזור אליכם, השאירו פרטים:
דילוג לתוכן