דיאטה מהירה: לרדת 8 קילו בחודש זה קל, אבל האם תראו כמו שחלמתם?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כל מה שאתם צריכים לדעת על דיאטה מהירה

דיאטה מהירה: הקדמה קלה

ירידה במשקל היא לא עסק מורכב והמתמטיקה דיי פשוטה – נכניס פחות אנרגיה (קלוריות) והקילוגרמים יירדו. זו הסיבה שכמעט כל שיטה שנבחר ונתמיד בה תעבוד וזו גם הסיבה שיש כל כך הרבה שיטות שונות של דיאטה מהירה אבל ואין אחת שעובדת יותר טוב מהשנייה.

הבעיה הגדולה ביותר בדיאטה מהירה לירידה במשקל היא שכשנעלה על המשקל הוא יראה לנו את המספר שאנחנו רוצים אבל עדיין לא נהיה מרוצים שאיך שאנחנו נראים.

למה זה עובד?

משקל הגוף שלנו מורכב ממשקלן של  כל הרקמות המרכיבות אותו כמו משקל העצמות, השרירים, הנוזלים וכמובן משקל השומן שיש לנו בגוף ברגע נתון.

נסו להישקל לפני ואחרי שתייה של ליטר מים- תראו עלייה של כמעט קילו במשקל.
לכן עלייה על המשקל בלבד  לא מספרת את כל הסיפור ומה שאנחנו באמת רוצים לעקוב אחריו הוא אחוז השומן.

כדי להשיג ירידה איכותית במשקל, כזו שמשאירה אותנו בריאים, חזקים ומהודקים נרצה שרוב המשקל שיורד יירד ממסת השומן וזה לא הולך עם המילה מהירות.

דיאטה מהירה עכשיו - שינוי הרגלים אחר כך

מהו קצב הירידה במשקל?

פירוק השומן בגוף הוא תהליך מורכב, כזה שלוקח זמן ולא משנה כמה נרצה הקצב הזה לא ישתנה.

ירידת המשקל בממוצעת היא פונקציה של המשקל הנוכחי שלכם והיא נעה בין 0.5% ל – 0.7% ממשקל הגוף שלכם. כלומר, אדם ששוקל 80 ק"ג יירד בממוצע 400-550 גרם בשבוע.
זה כמובן לא מדע מדוייק, ייתכנו שבועות בו תהיה ירידה מהירה יותר וכאלו בהן הירידה תהיה איטית ועדיין הממוצע של כחצי ק"ג בשבוע יישאר.

דיאטה מהירה עכשיו - שינוי הרגלים אחר כך?

בשלב הזה בדרך כלל נכנסת לראש מחשבה מפתה "אתחיל מהר ואחרי שארד אשמור על זה ואשנה הרגלים". וגם פה מדובר במיתוס שאף פעם לא עובד.

משקל הגוף ואחוזי השומן שלנו הם תוצאה של ההרגלים שלנו וברגע שנשנה את ההרגלים שהובילו אותנו לתוצאות מסוימות, ניחשתם נכון, התוצאות ישתנו.

קבלו דוגמא: אחת הדרכים המהירות לרדת במשקל היא צמצום אכילה של פחמימות. ברגע לא נאכל פחמימה מאגרי הפחמימות בגוף שלו יתרוקנו וכך נשיג ירידה מהירה במשקל. ברגע שנחזור לאכול פחמימות, גם אם הן האיכותיות ביותר ובכמות מדוייקת, מיד נעלה במשקל.
כי מאגר פחמימה מלא שוקל יותר ממאגר פחמימה ריק .ושימו לב כל התסכול הזה מבלי שהיה שינוי במסת השומן.

זו רק דוגמא אחת יש עוד הרבה.

עוד מחשבה שלפעמים מתגנבת היא "אני רוצה לרדת במשקל, בלי לקחת בחשבון את הבריאות כרגע". גם אם לכאורה הבריאות היא הדבר האחרון שמעניין אתכם כרגע כאבים בטוח לא תרצו שיהיו לכם וזה לגמרי יכול לקרות. צמצום קלורי גדול מידי בשאיפה לרדת מהר במשקל במרבית המקרים מוביל לשברי מאמץ  ופגיעה במסת השריר שגם היא עלולה להוביל לפציעות כואבות. ואם נחזור בכל זאת לנושא הבריאות, מלבד סיכון לפתח חסרים תזונתיים שיזיקו לנו בטווח הארוך היום אנחנו יודעים שאפקט הפינג – פונג במשקל (עלייה, ירידה, עלייה, ירידה) פחות בריא עבורנו אפילו לעומת המצאות תמידית בעודף משקל.

הפתרון שיוריד מכם את הקילוגרמים המיותרים וישאיר אותם שם הוא תכנית בה תוכלו להתמיד לאורך זמן, ולא דיאטה מהירה. 

מהי ירידת משקל איכותית?

לירידה איכותית במשקל 3 כללים עיקריים:

  • גרעון קלורי וסבלנות- התמדה בתכנית תזונה הכוללת את כמות הקלוריות שמצד אחד תוביל לירידה במשקל ומצד שני  תספק לגוף שלו את כל הערכים התזונתיים להם הוא זקוק.
  • אימוני כוח- למרות שהאינטואיציה מובילה אותנו לחשוב שאימונים אירוביים כמו ריצה ורכיבה על אופניים יובילו אותנו הכי מהר אל משקל היעד שלנו המחקרים מראים לנו שדווקא אימוני כוח הם הפתרון. מסת השריר שלנו היא רקמה שדורשת הרבה אנרגיה וגם מניעה תהליכים של חילוף חומרים (מטבוליים) לכן דווקא עבודה עליה תזרז את תהליך הירידה במשקל שלכם.
    בשלב ראשון אימוני הכוח יכולים להיות כנגד משקל גוף ולהתקדם לעבר הרמת משקולות בהמשך.
  • שימו לב לחלבון- אם אימוני הכוח הם הגורם שמגרה את השריר לשאוף להתחדש, החלבון הוא מרכיב המזון שמשלים את התמונה ומאפשר זאת. אימון ללא גיבוי של כמות חלבון מתאימה בתזונה יעשה אפקט הפוך למה שאנחנו מצפים, כמו הפציעות שדיברנו עליהן קודם.
    כמה חלבון צריך? נושא החלבוו הוא מורכב ואין המצלה אחת, הטווח המוסכם על פי מחקרים מהשנים האחרונות הוא 1.4- 2 גרם לקילוגרם משקל גוף.
    כדי לעשות סדר במספרים מנה של  100 גרם חזה עוף, 100 גרם דג או 250 גרם טופו מכילים כ 20 גרם חלבון.

הדיאטה הכי מהירה היא המתאימה רק לך

בסופו של דבר, כדי להבטיח את הירידה הכי מהירה במשקל והגעה למשקל יעד עליו לא יהיה לך קשה לשמור כדאי לעבוד בצורה של תזונה מותאמת אישית. אני מזמינה אותך ליצור תכנית אישית לירידה איכותית במשקל, כדי שכל קילו שיירד לא יעלה חזרה.  מלבד המספרים היבשים והצרכים התזונתיים שלך נקח בחשבון גם את מי שאתם. את המאכלים האהובים עלייך, את סדר היום שלך וכמובן גם נשלב את הדברים הקטנים שאי אפשר בלעדיהם.
כך נבנה תכנית המתאימה לך ורק לך שגם תוביל אותך למטרה וגם תהיה כזו שאפשר להתמיד בה.

לא כל מאכל שאוכלים בתהליך של ירידה במשקל או דיאטה מהירה חייב להיות "דיאטטי" השילוב של כל המאכלים יחד הוא זה שחשוב.

קדימה בואו ונצא לדרך.

הרשמו לדיוור החודשי
כדי לקבל עוד עצות שיעזרו לכם לרדת במשקל
הרשמו לדיוור החודשי
כדי לקבל עוד עצות שיעזרו לכם לרדת במשקל
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: