בננה ערך תזונתי, קלוריות ולמה ממש כדאי לכם לאכול בננות?

פצצת אנרגיה צהובה! זו לא רק סיסמא זאת האמת. הבננה היא אחד הפירות שהכי שווה לאכול אם אתם מחפשים מנת ביניים משביעה, רוצים לקבל בוסט של ויטמינים ובעיקר אם אתם מתאמנים. בננה ערך תזונתי וכל המידע שכדאי לכם לדעת, בכתבה הבאה:

בננה ערך תזונתי, קלוריות ולמה ממש כדאי לכם לאכול בננות?
בכתבה הזו תקראו על:

בננה: הפרי האהוב ביותר בישראל

הפרי הכי אהוב בישראל הוא הבננה! אני לא ממציאה את הנתונים אלא נסמכת על הדו”ח המסכם של החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות ופיתוח הכפר בשנת 2019. כן, רכישת בננות מהווה חמישית מכל הפירות הנרכשים בישראל. זה נתון מטורף!  למען האמת אני לגמרי שם עם רוכשי הבננות (גילוי נאות: זה הפרי האהוב עליי).

מלבד הטעם המתקתק והעשיר של הבננה היא לגמרי מכילה  ערכים תזונתיים שישדרגו לנו את התפריט ואפלו יעזרו לבריאות הכללית שלנו. עוד נתון מעניין על הפרי המיוחד הזה קשור ספצפית בפעילות גופנית.

בננה ערך תזונתי וקלוריות

בננה ערך תזונתי ומה שהמרכיבים שלה יתרמו לנו

למרות שאני אוהדת מושבעת, אני מבינה שעל הטעם של הבננה אפשר להתווכח. מה שאי אפשר להתווכח עליו הוא על היתרונות הבריאותיים שבה. שימו ♥

כמה קלוריות יש בבננה?

בננה ממצעת תכיל 88 קלוריות ועד כ 105. מרבית הבננות בישראל גם גדלות כאן (בניגוד לפירות מיובאים אחרים) ועל פי משרד החקלאות בננה ישראלית ממוצעת תכיל כ 92 קלוריות.

בוסט של אשלגן

אשלגן הוא אחד המינרלים החיוניים ביותר עבורנו; האשלגן מסייע לשמירה על חץ דם תקין, מסייע לתפקו תקין של מערכת השריר והעצבים ועוד. על פי  ארגון הקרדיולוגים בישראל תזונה המכילה אשלגן יכולה לסייע במניעה של מחלות קרדיווסקולריות (כחלק מדיאטה ייעודית בשם דיאטת DASH). בננה סטנדרטית כילה כ 9% מצריכה האשלגן היומית לאדם בוגר.

מקור לסיבים תזונתיים

הבננה היא מקור משמעותי של סיבים תזונתיים בתזונה שלנו. הסיבים האלו לא רק עוזרים לנו לחוש שובע לאורך זמן, אלא גם עוזרים לשמירה על רמות שומנים תקינות בדם ומהווים מזון לחיידקי המעי הטובים שלנו – המיקרוביום. בננה בגול בינוני מכילה בממוצע 2.6 גרם של סיבים תזונתיים. מתוך 30 הגרם להם אנו זקוקים מידי הבננה לבדנ מהווה כ 10%.

הסיבים התזונתיים גם הופכים את הבננה להיות פרי המומלץ לשמירה על הבריאות:

  1. פירות וירקות עשירים בסיבים תזונתיים מומלצים כחלק מתזונה שמטרתה מניעת סוכרת מסוג 2. במקרים מסויימים מומלצים גם לאלו שכבר סובלים מהמחלה בהתייעצות עם איש מקצוע מוסמך, זאת על פי איגודי הסוכרת האמריקאי.
  2. במחקר שנערך בשנת 2012 בקרב מטופלים הסובלים ממחלות מעי דלקתיות נמצא שאלו שאכלו בננות באופן תדיר דיווחו על פחות תועפות התלקחות של המחלה.
  3. מבין הסיבים התזונתיים שבבננה הרוב הוא סיבים מסיסים. אלו הופכים את הבננה להיות חלק מדיאטה ייעודית להקלה על שלשולים – BRAT. תוך התייעצות עם איש או אשת מקצוע מוסמכים כמובן.

בננה ערך תזונתי וסרוטונין

 הבננה מכילה חומצת אמינו בשם טריפטופן, והיא מהווה בסיס ליצירה של אותו נוירוטרנסמיטור שכולנו כבר מכירים – סרוטונין! הסרוטונין גורם לנו לחוש הרגשה טובה, רוגע ונינוחות ואלה גם מקדמים שינה טובה יותר. 

טרנד קליפת הבננה!

זה נשמע הזוי כי הרי כולנו רגילים לזרוק את קליפת הבננה, אך במדינות מסויימות בעיקר במזרח אסיה הקליפה היא מעדן המעדנים. כן, זה תלוי גם בזן של הבננה (מבחינת טעם ומרקם) והערכים דווקא שווים את זה אם חושבים על זה לרגע…

קליפת הבננה מכילה ויטמין B6 וגם B12. היא מכילה שלל נוגדי חמצון ובניהם  לואטין ששומר על העיניים שלנו מפני קרינה למשל.

אוקי, איך אוכלים את זה?

יש שיגידו שאפשר לאכול אותה ככה כמו שהיא אחרי שטיפה. אני באופן אישי התחברתי יותר לגישה בה מבלשים אותה או אופים למשך כמה דקות. אני אכלתי את קליפת הבננה מסוג פלאטנו במקסיקו ושם הטכניקה הייתה צלייה קלה על האש וזה היה.. מעניין! אין בעיה לטחון את הקליפה ולשלב אותה בשייק רק שימו לב שתהיה צהובה ובשלה.

למה כדאי לאכול בננה לפני אימון כושר?

כחלק מתזונת ספורט הרי זה ידוע שלרוב כדאי לקחת עוד בוסט קטן של אנרגיה לפני האימון הגופני שלכם. האנרגיה הזו מגיעה מאבות המזון שלנו ובמקרה הזה בעיקר מהפחמימה. הפחמימה מתפרקת בגוף שלנו לסוכר מסוגים שונים: בעיקר גלוקוז ופרוקטוז. כל אחד מהסוכרים האלו נספג בגופנו במסלול שונה. הבננה מכילה את שני הסוכרים האלו בכמות כמעט זהה. העובדה הזו מעניקה יתרון ספיגה אדיר לעומת פירות אחרים והופכת את הבננה (והתמר) להיות פרי אידיאלי לאכילה לפני אימון בו נרצה לתת בראש! 

עוד סיבה בגינה הבננה היא מאכל ספורטיבי אידיאלי היא אותו האשלגן עליו דיברנו קודם. במהלך אימון אנחנו מזיעים ומאבדים לא רק נוזלים אלא גם מלחים בניהם אשלגן. לכן אכילה של מאכל עשיר באשלגן לעומת אחרים נותנים יתרון בשמירה על צריכה נאותה ונכונה של המינרל.

איך שומרים על בננה בבית?

הבננה היא פרי שאין לשמור בקירור במקרר. האפשרות הטובה ביותר היא על השיש במטבח או להקיא אותן עבור הכנת שייקים למשל.

למרות שזה לא נראה אסתטי חשוב שהבננה תהיה בעלת קליפה צהובה עם כתמים שחורים! בתעשייה מבשילים בננות באמצעות גז (לרוב כדי לזרז תהליכים) לכן, ייתכן שתהיה צהובה מאוד ועדיין לא מוכנה לאכילה. במצב כזה שמרו אותה עוד כמה ימים. עם הופתע הכתמים השחורים – לכו על זה!

בננה בולטת גז בשם אתילן, לכן היא יכולה לעזור לכם לזרז הבשלה של אבוקדו שעדיין לא מוכן לאכילה. זה טריק ישן, מוכר וכזה שעובד תמיד. כך היא תורמת לדיאטה שלכם וגם למשק הבית.

לסיכום, לפרי ששמו בננה ערך תזונתי עשיר ומגוון.  היא מקור לכל טוב מלבד היותה פצצת אנרגיה צהובה (הייתי חייבת לשלב את זה שוב!). אם אתם אוהבים בננות, אז הכתבה הזו כנראה חיזקה את ההחלטה שלכם. ואם אתם ממש סולדים מהן – אולי שווה לתת להן צ’אנס? ספרו לי  כאן למטה בתגובות מה אתם חושבים ↓

בננה ערך תזונתי, קלוריות ולמה ממש כדאי לכם לאכול בננות?

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: