איך להוריד בטן? המדריך שיעזור לכם לעשות זאת נכון ובבריאות

איך להוריד בטן היא שאלה כולנו נשאל בשלב מסויים בחיים. השמנה בטנית קשורה לכל כך הרבה משתנים: גנטיקה, הרגלים, גיל ועוד ועוד ועוד. למרבה המזל בהחלט יש מה לעשות בנידון

איך להוריד בטן? המדריך שיעזור לכם לעשות זאת נכון ובבריאות
בכתבה הזו תקראו על:

למה אנחנו משמינים באיזור הבטן?

יותר או פחות שומן בגוף יכולים להיות עניין של תרבות או העדפה אישית. כשזה מגיע לפיזור השומן באופן שעלול להיות מסוכן לבריאות כדאי לעשות משהו בנידון.
איך להוריד את הבטן היא שאלה סופר נפוצה. כמה נפוצה? היא נשאלת מדי יום מאות פעמים במנועי החיפוש. מעבר לכך שלאו דווקא בא לנו על כרס קטנה (או גדולה) להשמנה באזור הבטן יש פן בריאותי. לכן, רגע לפני שאגלה לכם איך להוריד את בטן? בואו נבין למה היא גדלה ולמה לא כדאי שזה יקרה.

שומן בטני נחלק ל - 2 קבוצות

  • שומן בטני תת עורי
  • שומן בטני עמוק- ויסרלי


השומן התת עורי הוא השומן אותו אנחנו רואים ואפילו יכולים לתפוס. השומן הויסרלי הוא השומן הבטני העמוק. אנחנו לא רואים אותו אך הוא בהחלט שם סביב האיברים הפנימיים בגוף.
קיים קשר בין שומן בטני תת עורי לשומן בטני עמוק – שומן תת עורי יכול להיות כלי מנבא לשומן בטני עמוק, אך לא הכרחי. שומן בטני עמוק יכול להופיע גם אצל אנשים במשקל תקין.

מתי השמנה בטנית מסוכנת?

בניגוד לשומן התת עורי, השומן התוך בטני מפריש חומרים המעודדים דלקת בגוף שלנו. הדלקת היא בסיס למגוון בעיות בריאות מסוכרת ועד לסוגים שונים של סרטן.  זו הסיבה שהשמנה בטנית עלולה להיות מסוכנת לבריאות וכדאי לעשות משהו כדי לשנות את המצב.

תרגילי בטן: אמת או מיתוס?

מיתוס שגוי 🙂 תרגילי בטן בהחלט יחזקו את שרירי הבטן שלנו, אך לצערי אינם מספיקים כדי להיות התשובה לשאלה איך להוריד בטן. אין שום בעיה ואף כדאי לבצע תרגילים לחיזוק הבטן לצד אותם המאמצים המבוססים יותר להורדת הבטן.

איך להוריד בטן? או יותר נכון שומן בטני

בשוק הדיאטות יש מגוון סוגים מוזרים ואפילו מסוכנים  של דיאטה מהירה, בהם אנחנו עשויים לראות ירידה מהירה (ולאו דווקא אפקטיבית) במשקל ועדיין להשאר עם כרס. במקרה של השמנה בטנית אין ברירה אלא להיעזר בסבלנות ולעשות מה שבאמת מוכח כעוזר. 

1. פחות מאכלים מתוקים

זה נשמע מובן מאליו שאם נפחית מאכלים ומשקאות ממותקים נרד במשקל, אך במקרה הזה יש עוד סיבה ספציפית יותר. מאכלים מתוקים המכילים סיפור פרוקטוז או פרוקטוזה או פרוקטוז מוסף נמצא במחקרים ככאלה המעודדים אגירת שומן בטני באופן ספציפי. לכן, למרות שכדאי לכולם להפחית בצריכת המתוקים האלה למי שסובל מהשמנה בטנית על אחת כמה וכמה. 

לא להתבלבל עם פרוקטוז שנמצא באופן טבעי בפירות. פירות וירקות גם הם מכילים פרוקטוז טבעי והוא לא נמצא כגורם לאפקט הזה. לכן אם אתם תוהים כמה פירות מומלץ לאכול ביום – דעו שהתשובה היא יותר משחשבתם.

2. גרעון קלורי - הדרגתי

הכוונה היא לאכול כמות קטנה יותר של קלוריות ממה שאוכלים כעת. חישוב קלוריות אופטימלי עלול להיות לא רלונטי במקרים בהם הפער בין הרצוי למצוי גדול מידי. לכן יש לייצר גרעון. הפחתה קלורית מתונה ולאורך זמן עד שנהיה בטוחים שאנחנו אוכלים את כמות המזון המתאימה למטרתנו. אם כן, תזונה נכונה ואיזון קלורי בפרטי היא הצעד הראשון בתשובה לשאלה איך להוריד בטן.

3. שלבו יותר סיבים תזונתיים במזון

מחקרים מראים שירידה איכותית במשקל קלה יותר כשאנחנו גורמים למנות שלנו להכיל יותר קלוריות צבלי להקטין אותן. כלומר לייצר מנות בעלות דחיסות אנרגטית קטנה. הדרך הכי טובה לעשות זאת היא להוסיף לתפריט מאכלים עשירים בסיבים תזונתיים המשרים שובע ומכילים מעט קלוריות. בארוניז משוקולד המשלבים גם דלעת עשירה בסיבים (כן! שמעתם נכון) יכילו פחות קלוריות מבראוניז שהם 100% שוקולד. מנת אורז המכילה גם פתיתי כרובית העשירים בסיבים, תהפוך גם היא לדלה יותר בקלוריות.  היו יצירתיים.

4. השארו בתנועה

השילוב של דיאטה נכונה לירידה במשקל לצד אימון גופני היא התשובה האולטימטיבית לשאלה איך להוריד בטן. אבל יש לציין שמחקרים מהשנים האחרונות מראים לנו שיש השפעה מאוד גדולה לאימוני הכושר האירוביים על השומן הבטני גם ללא ירידה במשקל. אימונים כמו הליכה, ריצה, שחייה, שיעור זומבה או רכיבה על אופניים יעזרו להפחית מכמות השומן הבטני העמוק גם אם לא ירדתם גרם אחד במשקל. 

לכן, אם בשלב ראשון שינוי דרסטי באורח החיים קשה עבורכם התחילו מאימוני כושר אירוביים והתקדמו לאט לאט לעבר אורח חיים בריא מלא הכולל גם תזונה נכונה עבורכם.

5. הקפידו על שינת לילה טובה

כמו שודאי הבנתם התשובה לשאלה איך להוריד בטן , מורכבת ממספר גורמים שהשילוב שלהם ייתן לכם את הפתרון הבריא ביותר שיחזיק מעמד גם בטווח הארוך.

זה נשמע לא מאוד קשור אני יודעת, אך דעו ששינה טובה מגדילה את הסיכוי שלנו לאכול נכון ולהתאמן יותר. כשאנחנו עייפים ומרגישים צורך באנרגיה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו אוכלים הרבה יותר ממה שתכננו. אני קוראת לזה נשנושים מיותרים. כי לא באמת רצינו לאכול אותם אלא בחרנו לאכול אותם כדי. “להתעורר”.

 שינה טובה עוזרת לנו לסרב או אפילו לא להזדקק לאותם הנשנושים. ועדיין, לעתים אין ברירה.יש תינוק חדש בבית, משאית זבל שעוברת מתחת לחלון או עומס מנטלי שמונע מאיתנו לשיון. במקרים כאלו השארו מודעים לכך שכנראה תחפשו יותר נשנושים במהלך היום והערכו עם כאלה שעדיפים על פני מתוקים למשל. שינת לילה טובה מבטיחה התאוששות טובה מאימוני כושר כך שנהיה מוכנים לאימון הבא ונעשה אותו בצורה הכי אפקטיבית שאפשר – כזו שעוזרת לנו להעיף את את השומן הבטני שלנו מהתמונה.

איך להוריד בטן? המדריך שיעזור לכם לעשות זאת נכון ובבריאות

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: