דיאטה אחרי החגים: 4 מיתוסים נפוצים – האם הם נכונים? ומה באמת כדאי לעשות כדי לחזור לשיגרה?

חגי תשרי אורכים הרבה זמן ולעתים אנחנו עלולים להרגיש במערבולת אכילה. רוצים לעשות דיאטה אחרי החגים? הנה הכלים שיעזרו לכם לעשות בדיוק את זה בצורה בריאה ומאוזנת בלי שטויות שגם ככה לא עבודות.

דיאטה אחרי החגים: 4 מיתוסים נפוצים - האם הם נכונים? ומה באמת כדאי לעשות כדי לחזור לשיגרה?
בכתבה הזו תקראו על:

דיאטה אחרי החגים: כך תעשו זאת נכון

על פי שלל סקרים שנערכו בישראל בשנים האחרונות אפשר להבין שכן, כולו עולים במשקל בחגים. לרוב מדובר על ממוצע של 3- 5 קילוגרם ובעיקר כשחגי תשרי נפרשים על פני ימי החול של השבוע. אבל המשקל עצמו לרוב, זניח. מה שבאמת מטריד הוא תחושת חוסר השליטה, אכילה במספר גדול של אירועים ובאופן כללי תחושה של שחרור. לכן, לא מעט ישראלים יפנו לאי אלו מיתוסים אחרי החגים במטרה להכנס חזרה לג’ינס האהוב ולהתחיל את השנה החדשה ברגל ימין. מה הם המיתוסים לגבי דיאטה אחרי החגים? האם התנהגות כזו עלולה לפגוע בנו? שימו לב – היטב:

שלל מנות בארוחות חג

1. ניקוי של אחרי החגים

התחושות הפסיכולוגיות של שחרור באכילה או אפילו הגזמה בתקופת החגים עלולה לגרום לו להרגיש שאנחנו צריכים “לפצות” על ההתנהגות שלנו ו”להתנקות”. ובכן, כשאוכלים יותר ככל הנראה יש לגוף יותר רעלנים לנקות אבל! הוא עושה עבודה מצויינת בעצמו. לגוף שלנו יש מערכת שלמה שנועדה להוציא מגופו שאריות של מתכונת כבדות, שאריות של תרופות, אלכוהול וכל רעלן אחר באופן שוטף. המערכת הזו כוללת שלל איברים כמו הכבד, הכליות מערכת השתן וכדומה. אילו אותם חומרים היו נאגרים בגופו (חלילה) ההשלכות היו קשות. אין צורך בניקוי מיצים, דיאטת עשב חיטה או כל טרנד אחר, כי בסופו של דבר אלה מסוכנים יותר ממועילים.

מה כן אפשר לעשות?

דיאטה אחרי החגים צריכה לכלול אכילה של תפריט מאוזן עשיר בסיבים תזונתיים ושילוב של פעילות גופנית. אפשר לשלב מאכלים ייעודיים שעשויים לעזור למערכות בניקוי הרעלנים בניהם ברוקולי, שום ואפילו מיץ גזר. לקריאה מעמיקה על ניקויים ולרשימה המורחבת של אותם המאכלים שעוזרים לגוף אפשר לפנות לכתבה בשם צום מיצים כאן בבלוג הבריאות.

2. להתאמן כל יום

פעילות גופנית מבורכת ומאוד חשובה לבריאות שלנו. עם זאת, יש דבר כזה אימון יתר ומצב כזה עלול להוביל לפציעות ואף לסכן חיים (תלוי בנקודת המוצא שלכם). גם אם שמרתם על שיגרת אימון במהלך החגים עדיין לא כדאי להגדיל את נפח הפעילות באופן קיצוני. המשקל שלנו (במקרה של ירידה במשקל) מושפע בעיקר מהאכילה שלו. לכן, ייתכן ותכנית אימון זהה למה שעשיתם בחגים לצד אכילה מאוזנת תניב את התוצאה הרצויה שהיא- לרדת במשקל

מה כן אפשר לעשות?

לצד אכיל בריאה במסגרת של דיאטה אחרי החגים, כדאי לחזור בהדרגה לתכנית האימון הרגילה שלכם. אם שמרתם על התכנית בחגים אולי אפשר באימון אחד להעלות עצימות או להגדיל את משך הפעילות. חשוב לעשות זאת בתאום עם מאמן הכושר שלכם או להתייעץ עם אשת מקצוע מתאימה. אם לא עסקתם בספורט כלל וזו ההבטחה שלכם לשנה החדשה- מעולה! התחילו להתאמן בהדרגה, תוך גיוון בסוגי הכושר השונים והקפדה על תזונת ספורט מתאימה.

3. דיאטה אחרי החגים - "מהיום משטר"

הצהרות מחייבות כמו “מהיום דיאטה” או “מעכשיו אני רציני/ת “עלולים לגרום למתח נפשי ולהגדיל את הסיכוי שלא להתמיד. הרי אי אפשר באמת להיות מושלמים תמיד, נכון? אי אפשר שלא “למעוד”. אבל מעידה לא “הורסת הכל” לחץ לעומת זאת, דווקא כן. דיאטה אמיתי, מאוזנת ובריאה היא כזו שאיננה קיצונית ולא צבועה בשחור או לבן. להפך! 

מה כן אפשר לעשות?

אפשר לשנות את חוקי המשחק ולהגדיל את הסיכוי לשמירה על דיאטה בריאה. הסיכוי להתמיד בדיאטה בריאה, לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן גדל עם אמרות כמו “עכשיו אשים את התזונה שלי בסדר עדיפות גבוה יותר” או “אשתדל ברוב הארוחות לאכול בריא”.

4. להוריד פחמימות מהארוחות (או כל רכיב אחר)

אחד המיתוסים הנפוצים בשנים האחרונות הוא – הפחתת פחמימות באופן שאינו מבוקר או אפילו ביצוע דיאטה ללא פחמימות (כמו דיאטת דוקאן, דיאטת חלבונים, דיאטת אטקינס ועוד) . בניגוד לדיאטה דלת פחמימה הנעשית באופן מבוקר “קיזוז” של הפחמימות מהארוחות שלנו ללא בקרה לא יעילה. אכן נרד במשקל, אפילו מהר. אך המשקל שירד ימהר לעלות חזרה כשנתחיל לאכול פחמיממות. המטרה באותה  דיאטה אחרי החגים היא להוריד את מסת השומן שעלתה ולא סתם לרדת במשקל. על כן, חיושבים תמטיים וקיזוזים מוגזמים לא באמת יעבדו כפי שאחנו חושבים. קיזוז פחמימה או כל מרכיב אחר מהתפריט שלכם הוא אף פעם לא הפתרון.

מה כן אפשר לעשות?

דיאטה אחרי החגים היא למעשה פשוט חזרה לאכילה הרגילה שלכן\ ם. כן, קראתן\ ם נכון. האכילה השיגרתית שלנו הכרח יותר מסודרת, בריאה וכוללת פחות קלוריות ממה שצרכנו בחגים. כך, אותם הקילוגרמים העודפים יושלו באפן מבוקר, הדרגתי וללא תסכול מיותר. ואם אתם לא מצליחים למצוא את תכנית האכילה המתאימה לכם או לכן -בשביל זה אני כאן. השאירו את הטלפון שלכם/ן בתחתית הדף ואחזור אליכם עם כל הפרטים.

דיאטה אחרי החגים: 4 מיתוסים נפוצים - האם הם נכונים? ומה באמת כדאי לעשות כדי לחזור לשיגרה?

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: