מרק עדשים כתומות: מתכון משביע למנת חורף מזינה

מרק עדשים כתומות הוא ללא ספק מעדן של חורף, מצד אחד כל כך פשוט מצד שני כל כל עשיר.  בניגוד לקטניות אחרות העדשים הכתומות לא דורשות הכנה מוקדמת ואולי זו הסיבה שהמרק הזה כל כך פופולרי. בואו לגלות מתכון למרק עדשים כתומות בריא וטעים במיוחד.

מרק עדשים כתומות: מתכון משביע למנת חורף מזינה
בכתבה הזו תקראו על:
מתכון מרק עדשים כתומות

מרק עדשים כתומות קל להכנה ועשיר בערכים תזונתיים

מרק עדשים כתומות הוא מאכל המגלם דרך אחת קלה לשילוב קטניות בתפריט היומי. בישול קטניות יכולה לעתים להראות כמו משימה מאיימת. ההשרייה שלוקחת הרבה זמן, החשש מנפיחות בבטן, אי הוודאות לגבי המרקם שייצא ועוד ועוד. ועוד. לכן, עדשים כתומות מהוות פתרון קל ומהיר. מצד אחד הן ללא ספק קטניות, מצד שני לא דורשות התעסקות כמו יתר הקטניות (כפי שנחכתם לגלות במתכון החומוס מעדשים כתומות). כל הטוב שבקטניות מינוס ההתעסקות הארוכה. 

מתכון מרק עדשים כתומות: 4 מנות ​

איך מכינים?

קלוריות וערכים תזונתיים לקערת מרק עדשים כתומות

258 קלוריות

22 גרם פחמימה

18 גרם חלבון

3.2 גרם שומן

בנוסף, המנה היא מכילה כ 5מ”ג ברזל ו – 19 מ”ג ויטמין C. ברזל צמחי זקוק לנוכחות של ויטמין C כדי להספג במידה מיטבית, כך שהמנה הזו לגמרי סוגרת את כל הפינות.

שאלות שאולי יש לכם:

◊ האם מדובר בארוחה או נשנוש?

התשובה היא גם וגם. אם אתם רוצים לאכול את מרק העדשים הזה כמנה קחו אותה בחשבון כמנת פחמימה, הוסיפו מנת דג טובה וכמה ירקות מבושלים ואתם מסודרים. אם אתם רוצים נשנוש בריא – חלקו את הסיר ל 8 מנות וקחו לכם כוס מרק חם ומזין כארוחת ביניים במהלך היום או הערב.

◊ האם צריך לחכות עם קפה בשביל ספיגת הברזל?

בהחלט, ממש כמו כל מנה של קטניות גם המרק הזה הוא מקור לברזל צמחי. הקפאין שבקפה ובמשקאות אחרים (תה, קולה, קקאו ועוד) משפיע על הספיגה ולכן, בעיקר אם אתם צמחוניים או טבעוניים, הקפידו לשתות את הקפה כשעה או שעתיים אחרי הארוחה.

עכשיו יש לכם את כל מה שצריך כדי לגשת למטבח ולהכין את מרק עדשים כתומות מזין וטעים. בהצלחה!

מרק עדשים כתומות: מתכון משביע למנת חורף מזינה

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

2 תגובות

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: