מרקים לחורף: חמישה מתכונים בריאים והדרך לשלב אותם בתזונה היומית

מרקים לחורף הם תמיד רעיון לארוחה טובה. זו ארוחה שגם כיף להתחמם  איתה והיא באמת מזינה ובריאה (בעיקר לעומת האלטרנטיבות). השאלה שתמיד נשארת היא האם מרק הוא ארוחה בפני עצמה, נשנוש או גם וגם… אז בואו נתחיל לעשות סדר בשאלות ובסוגי המרק השונים.

בכתבה הזו תקראו על:

מרקים לחורף: כך נשלב אותם בתפריט

כדי לדעת אם המרק שהכנתם הוא מנה בפני עצמה או שמא תוספת לארוחה נבחן את המרכיבים ואז נחליט. אם המרק הכתום שלכם מכיל רק בטטה שהיא שייכת למשפחת הפחמימות המרק הזה יכול להיות תוספת לארוחה, במקום אורז למשל או בורגול. אם המרק שלכם הוא מרק עוף עם ירקות וגריסי, הרי שמדובר במנה מאוזנת בפני עצמה ואז אפשר לאכול ממנו בנדיבות עד לשובע.

בכתבה שכתבתי בעבר בבלוג פירקתי למרכיבים את כל סוגי המרקים כך שאם אתם עדיין תוהים מה תפקיד המרק שלכם בארוחה תוכלו לקרוא אותה כאן ולקבל החלטה.

בכתבה הזו נתמקד ב 5 מתכונים של מרקים לחורף ואיך לשלב אותם בתזונה שלכם, כדי לוודא שאתם אוכלים מספיק, נשארים שבעים ומאזנים את הארוחה.

מתכון למרק חורף כתום

אם אתם משוגעים על מרק בטטה ומתבעסים על העובדה שהוא עלול שלא להתאים לירידה במשקל או לשמירה על משקל תקין – יש לי חדשות טובות: מרק הבטטה הזה דווקא כן! ה”סוד” הוא בשילוב כרובית במתכון. כך מתקבלת מנה בעלת צפיפות אנרגטית נמוכה יתר (פחות קלוריות מבלי להקטין את המנה) בעלת טעם דומיננטי של בטטה. למרות כמות הקלוריות הנמוכה המרק הזה הוא עדיין תוספת לארוחה מאוזנת היות והוא מהווה מנת פחמימה.

כדי לשמור על אכילה מאוזנת כדאי לשלב את המרק הזה עם מנת חלבון וירק נוסף. למשל תוכלו לאכול מנת דג או טופו עם קערת מרק קטנה וירקות בתנור. אפשרות נוספת היא להתייחס למנה הזו כארוחת ביניים (במקום פרוסת לחם או פרי) ואז לקחת כמות קטנה לעומת זו שהייתם משלבים בארוחה עיקרית.

למתכון המלא הקליקו על הפוסט:

מרקים לחורף על בסיס קטניות

את גישתי לקטניות אתם כבר מכירים היטב. מדובר בסופר פוד אמיתי! מנת פחמימה איכותית עשירה בסיבים תזונתיים, מקור לברזל, לסידן וגם יותר חלבון לעומת דגנים. על אף העובדה שהקטניות עשירות בחלבון לעומת הדגנים חשוב לזכור שעדיין מדובר בעיקר בפחמימה ולכן גם היא מתאימה כתוספת לארוחה שלמה. לגישתי אפשר להתייחס לחלבון כערך מוסף. עדיין הייתי משלבת קערת מרק כזו לצד מנת טופו וירקות או חזה עוף עם סלט כדי להבטיח ארוחה מאוזנת. 

גם מרקי קטניות יכולים להוות ארוחת ביניים ואפילו הייתי ממליצה לאכול אותם כשעה לפני אימון. לפני אימון כושר אנו זקוקים לפחמימה שתתרום לנו אנרגיה מיידית לביצוע האימון וגם מנה קטנה של חלבון כדי להבטיח התאוששות מהירה בתום האימון. מרק קטניות “סוגר לנו את הפינה”.

למתכון חורפי של מרק עדשים הקליקו על הפוסט:

אם אתם חובבים מושבעים של מרקי פטריות, נסו את המתכון המשלב אותן עם קטניות, ליתר דיוק שעועית לבנה:

צעד אחר צעד, מרק אפונה פשוט להכנה וטעים בטירוף עם השפית מיטל טרבלסי:

למרק האפונה של מיטל צריך:
2 כוסות אפונה ירוקה יבשה

6 שיני שום שלמות

חופן כוסברה, פטרוזיליה וסלרי

בטטה חתוכה לקוביות

מלח, פלפל וכף נדיבה של חווייג’ למרק

כך מכינים:

מניחים את כל המרכיבים בסיר למרק עם מים ומרתיחים עד שהאפונה מתרככת. אל תהססו להוסיף מים במידת הצורך.

כשהמרק מוכן מגישים בקערת מרק בתוספת מיץ לימון ואוכלים בהנאה.

מרקים לחורף ממש כמו מנות מורכבות אחרות (פסטה, סושי ועוד) יכולים להשתלב בתפריט שלכם במגוון דרכים. הסוד הוא להבין מהם המרכיבים הדומיננטיים מבין אבות המזון, במרק שלכם. כך תוכלו לדעת מה גודל המנה שכדאי לקחת, כדי לסיים את הארוחה שבעים לאורך זמן. שיהיה לכולנו חורף שמח ובריא. 

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: