דיאטת סירטפוד: האם כדאי גם לך לעשות את הדיאטה של אדל?

דיאטת סירטפוד או דיאטת אדל… לא משנה איך תקראו לה היא ללא ספק דיאטה מסקרנת. האם יש בה בשורה של ממש או עוד דיאטת טרנד חולפת? הכל בכתבה הבאה

בכתבה הזו תקראו על:

דיאטת סירטפוד : על מה מדובר?

את דיאטת סירטפוד פיתחו 2 אנשי מקצוע בריטים (בעלי תואר בתחום התזונה הרפואית). לטענתם, הדיאטה הזו מהפכנית היות והיא מצליחה להפעיל את ה”גן הרזה שלנו”.

דיאטת סירטפוד מבוססת על חקר של סירטואינים (SIRTs), קבוצה של 7 חלבונים (אנזימים) שנמצאו בגוף והוכח כי הם משתתפים במגוון פעולות המועילות לאריכות ימים וגם משפיעים על מטבוליזם (חילוך חומרים). אחד הדברים שמשפיעים על פעילות הסיטואינים הוא גרעון קלורי. כאשר מופעלים הם מובילים לשריפת שומן בקצב גבוה יותר  לצורכי הפקת אנרגיה (בדומה למצב של רעב או הרעבה). באופן זה, תיאורטית, יובילו להפחתת השומן בגופנו.

תרכובות צמחיות טבעיות וספצפיות עשויות להפעיל את החלבונים הללו בגוף, ומזונות המכילים אותם זכו לכינוי “סירטפוד”.

על פי דיאטת סירטפוד, אלה 20 מזונות הסירט היעילים ביותר:

קייל
יין אדום
תותים
בצלים
סויה
פטרוזיליה
שמן זית כתית
שוקולד מריר (85% קקאו לפחות)
תה ירוק מאצ’ה
כוסמת
כורכום
אגוזי מלך
עלי רוקט
צ’ילי
לאושטיאן (בחיי, זה צמח)
תמר מג’הול
אנדיב אדום
אוכמניות
צלפים
קפה

אם הרבה מהמאכלים האלו נשמעים לכם כמו סופר פוד, אתם לא טועים. המשותף לכל המאכלים האלו, ריכוז גבוה של נוגדי חמצון מסוג פוליפנולים. עליהם כתבתי לא מעט כאן בבלוג הבריאות. על פי התיאוריה הם ישפעלו את האנזימים המדוברים.

מזונות הסירט לא “פועלים” לבד. על פי דיאטת סירטפוד יש לשלב בין אכילת מזונות סירט (ובראשם השייק הירוק המפורסם של הדיאטה) וגרעון קלורי. 

בשבוע הראשון
ההנחייה היא לשתות שייק סירטפוד ירוק 3 פעמים ביום ולכלול בשבוע הזה ארוחה אחת ליום, מתוך ספר המתכונים של מפתחי השיטה. בשבוע הזה הצריכה הקלורית היא כ 1000 קלוריות ליום. למי שלא מבין בקלוריות מדובר בכמות מאוווד קטנה!

לאחר מכן במשך שבועיים נוספים יש לאכול 3 ארוחות ליום ועוד 2 ארוחות ביניים. את המתכונים לארוחות ניתן למצוא כמובן בספרם של מפתחי השיטה, מפתחי השיטה. גם אם אין הכוונה לגרעון קלורי באופן בניכר, ניתן להבחין בקלות כי ימשיך להיווצר גרעון קלורי בעקבות דבקות במתכונים שבספר.

כל הצעדים הללו אמורים לגרום לפעילות מוגברת של סירטואינים. הדבר, לטענת מפתחי השיטה, יוביל לירידה מהירה במשקל תוך שמירה על מסת שריר ובריאות הגוף בעיקר בשבוע הראשון.

בתום 3 השבועות ההנחיות מאוד מערפלות, מה שכן… מומלץ להמשיך ולשתות את השייק ולצרוך כמה שיותר מזונות סירט כמובן.

דיאטת אדל

היתרון הבולט של דיאטת סירטפוד הוא הפרזנטורית המאוד מוצלחת – אדל! על פי דיווחים בחו”ל (ומיליארד תמונות) אדל עשתה דיאטת סירטפוד ובעזרתה ירדה לא מעט במשקל. כך קיבלת הדיאטה שם נוסף – דיאטת אדל. האם היא ירדה במשקל בעקבות אכילת מאכלי סירט ושתיית שייק ירוק? אולי היא ירדה במשקל בשל גרעון קלורי? כדי לבחון את הסבירות של כל אחת מהאפשרויות יש לפנות (איך לא) למדע. לבדוק האם התיאוריה מאחורי דיאטת סירטפוד עובדת בגוף האדם הלכה למעשה.

העדר מחקר מדעי וטענות חסרות בסיס

אל תבינו אותי לא נכון, החלום שלי כאשת מקצוע הוא שתמצא דיאטה מהפכנית שתעזור לכל המטופלים שלי להיות רזים יותר, חטובים יותר ובריאים יותר. כדי שזה יקרה, יש לבצע מחקר (רב) על מנת להבין אם השיטה המדוברת (או כל שיטה אחרת) באמת עושות מה שהן טוענות. אם לא, האם זה שווה את המאמץ? האם תתכן דווקא פגיעה בבריאות? העדר מחקר (בכלל ובבני אדם בפרט)  מעלה חשד שדיאטה זו איננה כל מה שמבטיחים לנו (ולאדל).

היות ומדובר במאמץ רב מצד המטופל (להשיג את המאכלים הפציפים ולייצר מאכלים בצורה מדוייקת), כמו גם מגבלה קלורית משמעותית בשבוע הראשון (כזו העלולה לפגוע באימוני הכושר) העדר מחקר מדעי מונע ממני לרוץ ולהמליץ על הדיאטה הזו.

דיאטת סירטפוד חסרונות

למרות המגבלה הקלורית החריפה בשבוע הראשון, נראה כי נשים גברים בריאים ובריאות לא אמורים להתקל בתופעות לוואי קשות או מסוכנות. זאת גם בזכות ההגבלה לשבוע “קשוח” אחד בלבד. כשמדובר באנשים שמתאמנים או מתמודדים עם סוכרת או מחלות אחרות יש פוטנציאל למסוכנות הדיאטה. חולשה, כרבי ראש, רעב ובחילות הן תופעות לוואי קלות. יציאה מאיזון בבדיקות הדם זו כבר תופעה חמורה יותר.

האם כדאי לעשות דיאטת סירטפוד ?

בשורה התחתונה מדובר בדיאטה מלאה במאכלים בריאים ודפוסי אכילה אשר אינם מאוזנים. בעוד שבהחלט כדאי לשלב מאכלי סירט בדיאטה ה”רגילה” שלכם, לא הייתי ממהרת ליישם את כל השיטה עצמה. במידה ויהיו מחקרים חדשים בנושא, כאלו שישפכו אור על דיאטת סירט ויתרונתיה – אני מבטיחה לעדכן. עד אז, פשוט תהנו מתזונה בריאה, אורח חיים בריא בהם משולבים כמה מאכלי סירט. ולא דיאטת סירטפוד.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: