מתכונים עם שיבולת שועל: כאלו שיתאימו לא רק לארוחת בוקר אלא גם לערב או צהרים

שיבולת שועל היא חומר גלם נהדר. נכון, אנחנו מכירים אותה בעיקר כדייסה אבל למען האמת היא עולם קולינרי שלם. הנה מגוון רחב של מתכונים עם שיבולת שועל, בטוח שתמצאו כאן משהו לאכול

מתכונים עם שיבולת שועל: כאלו שיתאימו לא רק לארוחת בוקר אלא גם לערב או צהרים
בכתבה הזו תקראו על:

מתכונים עם שיבולת שועל: יוצאים לדרך

מתכונים עם שיבולת שועל הם לא רק טעימים אלא מאוד בריאים. לשיבולת שועל ערך תזונתי ייחודי שתורם לשמירה על בריאות כללית וגם על המשקל. שיבולת השועל מכילה סיב תזונתי ייחודי בשם בטא גלוקן. אותו הסיב גורם למזון שלנו להיות יותר צמיגי על ידי ספיחה של נוזלים. ככל הנראה זהו המנגנון בו שיבולת השועל משאירה אותנו שבעים יותר בסוף הארוחה לעומת דגנים אחרים.

שיבולת השועל אמנם שייכת למשפחת הפחמימות, ועדיין מכילה כמות גדולה של חלבון ביחס לפחמימות אחרות. בנוסף, שיבולת השועל היא מקור לסידן, ויטמינים מקבוצת B וברזל.

השתכנעתם? מעולה! בואו נכין אוכל.

ה”סוד” לשימוש נכון בשיבולת השועל הוא לא לנסות להחליף חומרי גלם קיימים במתכון אלא לאתר מתכונים ייעודיים לעבודה עם שיבולת השועל.

לא מוותרים על השניצל! מכינים אותו עם ציפוי שיבולת שועל

אחד המתכונים הכי ישראלים שנמצא כמעט בכל בית הוא השניצל, לכל אחד ואחת יש את הגירסה שלהם למתכון המושלם. את השניצל הזה אפשר להכין מעוף (כמו שניצל רגיל) או שניצל צמחי כמו במתכון המקורי- שניצל טופו. יצרתי אותו בשיתוף פעולה עם חברתי הקונדיטורית אריאל בן חמו. השניצל מצופה שיבולת שועל כדי להעניק למנה שלכם  סיבים תזונתיים ועוד ברזל וסידן. כדי לייצר ארוחה שלמה הוסיפו ירקות ומעט פחמימה איכותית ובתאבון! 

למתכון המלא הקליקו על הפוסט:

לחם שיבולת שועל בקלי קלות

הכנה של לחם, חלה או אפילו לחמניות היא לא מאוד מסובכת אבל יש לה חוקים. אחד מהחוקים הוא לא לעשות שינויים מהותיים במתכון מבלי לוודא כי התחליף אכן מתאים. הכנה של מאפה מקמח שיבולת שועל צריכה להיעשות עם מתכון מתאים. המתכון הזה הוא מאוד מיוחד. מדובר בלחם אירי עם טווסט של קמח שיבולת שועל. אל תמהרו לרוץ לחנות הטבע, קמח שיבולת שועל אפשר להכין בקלות על ידי טחינה של שיבולת שועל בבלנד או מעבד מזון.

למתכון המלא הקליקו על הפוסט:

שיבולת שועל מתכונים דיאטטים:

פשטידת ברוקולי משגעת​

פשטידה היא דרך מעולה לקבל ארוחה מהירה.ההנכה שלה מאוד פשוטה ואם תשמרו אותה במקפיא היא תחזיק מעמד הרבה מאוד זמן. כך, בימים שאין לכם הרבה כוח או זמן לבשל עדיין תוכלו להנות ממנה של בריאות.

למתכון המלא הקליקו על הפוסט:

מאפינס אוכמניות ושיבולת שועל מנצח

מתכון דיאטטי הוא כזה שמכיל נפח גדול ומעט קלוריות. מאפינס שיבולת השועל הזה הוא בדיוק מה שאתם מחפשים. מהיר הכנה ועם ערך מוסף של בריאות

למתכון המלא הקליקו על הפוסט:

פנקייק שכל ילד יאהב

כמעט ואין ילדים (ובוגרים) שלא אוהבים פנקייקים! אחת הדרכים הטובות ביתר להפוך אותו לבריא יותר הוא יצירת הלילה משיבולת שועל. גם אם תשימו עליו הרבה מייפל ותוספות מתוקות עדיין יהיה דל יותר בקלוריות לעומת פנקייק מקמח חיטה לבן.

למתכון המלא הקליקו על הפוסט:

עוגיות דיאטטיות מלאות שוקולד

אין כמו עוגיות חמות וטעימות לצד הקפה\ התה  או סתם ככה באמצע היום. אם תחשק לכם עגיות שהן גם טעימות גם לא עתירות קלוריות, זה המתכון הנכון!

למתכון המלא הקליקו על הפוסט:

מתכונים עם שיבולת שועל לא חייבים להיות קשים להכנה ומהטעם לא צריך לחשוש, רק לדעת לבחור את המתכון הנכון ביותר עבורכם. הכנסו לכתבה הזו מעת לעת כדי לצפות (ולנסות) מתכונים חדשים שאוסיף מידי פעם. אם יש לכם שאלות, אתם מוזמנים לכתוב לי אותן בתגובות. עד אז – בתאבון 🙂

מתכונים עם שיבולת שועל: כאלו שיתאימו לא רק לארוחת בוקר אלא גם לערב או צהרים

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: