לא יורדת במשקל למרות שאת מתאמנת? זה מה שכדאי לך לעשות

לא יורדת במשקל למרות שאת מתאמנת ועל פניו עושה הכל ממש כמו שצריך? כנראה שיש משהו שעוד לא עלית עליו. ככל שאנחנו מתקרבות לתוצאות שאנחנו רוצות יש צורך להסתכל גם על הפרטים הקטנים. בואי נצא לדרך

לא יורדת במשקל למרות שאת מתאמנת? זה מה שכדאי לך לעשות
בכתבה הזו תקראו על:

לא יורדת במשקל למרות האימונים המפרכים

אחת השאלות הנפוצות שאני בתור תזונאית מכירה היא “למה אני לא יורדת במשקל למרות שאני מתאמנת המון?” הרי על פי ההגיון, אם נתאמן ונוציא הרבה קלוריות, למעשה נהיה בגרעון קלורי והתוצאה אמורה להיות –  ירידה במשקל.  אבל לפעמים זה לא קורה מה שמוביל לתסכול גדול ומובן.

הסיבות הפוטנציאליות לכך שאת לא יורדת במשקל רבות אך יש כמה שהן הנפוצות ביותר. ספויילר! זה בדרך כלל משהו מאוד קטן אך משמעותי שעושה את כל ההבדל.

מתאמנת ולא יורדת במשקל - 3 הסיבות העיקריות וגם הפתרונות

השבת המאזן האנרגטי

השבת המאזן האנרגטי הוא תהליך שקורה לרוב, כשרק מתחילים להתאמן או נכנסים לתקופת אימונים אינטנסיבית מהרגיל. יש עלייה משמעותית בדרישה לאנרגיה לביצוע האימון וגם לתהליך ההתאוששות, כך שהגוף מאותת לנו לאכול יותר.

במצב כזה, ייתכן וכמות המזון שאת אוכלת גדולה מהכמות הנדרשת לצורך ירידה במשקל ואולי את אפילו לא שמה לב. 
כך, את מתאמנת ולא יורדת במשקל כמו שהיית רוצה.

הפתרון ​

אחד הכלים המשמעותיים להגברת המודעות לכמויות אותן את אוכלת הוא – יומן אכילה. שימוש ביומן אכילה באופן ממוקד למשך כמה ימים בלבד יעזור לך לקבל את התמונה המלאה. וזה השלב הראשון.
 אחרי תיעוד האכילה כדאי לייצר תכנית אכילה מסודרת, כזו שתתמוך בפעילות הגופנית שאת עושה ובו זמנית בירידה במשקל.

שינויים תזונתיים לא מותאמים למאמץ

אחד משינויי התזונה הנפוצים שנעשים בעת שמתחילים להתאמן הוא הגדלת צריכת החלבון.  זה קורה לרוב על ידי הוספת שייק חלבון לתפריט, צריכת מאכלים מועשרים כמו יוגורט או פשוט הגדלת מנת החלבון בארוחות שאוכלים. למרות שזה נשמע כמו הדבר הנכון לעשות לעתים כלל אין צורך בכך.
אם כמות החלבון שאכלת לפני תחילת תכנית האימון מספיקה אותה תוספת חלבון מיותרת. צריכה עודפת של חלבון מובילה לעודף קלורי וכך שוב, את מתאמנת ולא יורדת במשקל.

עוד תופעה נפוצה היא צמצום כמות הפחמימה שאוכלים במקביל לתחילתה של תכנית האימון החדשה. במקרה כזה חלה פגיעה באיכות האימון ובכמות הקלוריות ששורפים בו.

מתאמנת ולא יורדת במשקל - הפתרון

הפתרון

הערכה נכונה של מידת המאמץ שלך ובניית תפריט הכולל לא רק את כמות הארנגיה לה את זקוקה אלא גם חלוקה נכונה של אבות המזון.

אולי את רוצה להתחטב ולא לרזות?​

קל להתבלבל בין הרצון שלנו להיות חטובות יותר לבין הרצון לרדת במשקל. ייתכן ואת מתאמנת אך אחוז השומן שלך עדיין גבוה ממה שהיית מצפה. במקרה שכזה הפתרון הוא לאו דווקא ירידה במשקל אלא שינוי בהרכב הגוף. במילים אחרות להתחטב ולרדת קצת במשקל.

המשקל שלנו הוא נגזרת של אלמנטים רבים; משקל השומן, מסת השרירים כמות הנוזלים בגוף, משקל העצמות שלנו וכדומה. מעקב אחר המשקל בלבד בד”כ לא יספר את הסיפור המלא. יכול להיות שאת לא יורדת במשקל אבל בהחלט יורדת באחוזי השומן כך שבקרוב תגיעי לתוצאה הרצויה.
אפשרות נוספת היא שתכנית האימון שלך אמנם עמוסה אך לא מתאימה לחיטוב. במצב כזה מסת השריר לא גדלה ואחוז השומן נותר גבוה.

הפתרון

פתרון ראשון הוא הערכה מחודשת של תכנית האימון. 
האם התרגילים שאת מבצעת, תדירות האימונים, המשקלים שאת מרימה או משך הריצה תואמים את המטרה?
במידה ולא יש צורך לעשות את האדפטציות המתאימה כדי לממש את מלוא הפוטנציאל.

אם את מרגישה שאת “מתכווצת” אבל המשקל לא זז – זה לא בראש שלך! 
יכול מאוד להיות שאת בונה מסת שריר כך שהירידה במשקל לא גדולה אך הירידה באחוז השומן דווקא כן. כדי לקבל את התמונה המלאה נסי להתשמש לא רק במשקל אלא גם בסרט מדידה או מד אחוזי שומן.

לא יורדת במשקל: מילות סיכום

כפי שאת מבינה את לא לבד 🙂 יש המון סיבות לכך שאת מתאמנת ולא יורדת במשקל וזו תופעה נפוצה. אלה היו שלוש סיבות אפשריות לתופעה אך הרשימה עוד ארוכה. אני מזמינה אותך לקליניקה כדי להבין למה את לא יורדת במשקל וגם לבנות תכנית תזונה וכושר המותאמים לך באופן אשי כדי שתגיעי ליעד שלך ללא פשרות. בינתיים את יכולה לקרוא את הסיפור של רונה גם היא התאמנה המון ולא ירדה במשקל.

לא יורדת במשקל למרות שאת מתאמנת? זה מה שכדאי לך לעשות

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

2 תגובות

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: