שייק בריאות: מתכונים טעימים וכמה טריקים מפתיעים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אז מה יש לנו כאן?

שייק בריאות: הקדמה קצרה ומתחילים

שייק הוא אחד המאכלים הערמומיים ביותר ובעיקר שייק בריאות; הוא מגיע בצורה נוזלית, לרוב שותים אותו דיי מהר וניתן בקלות לחשוב שמדובר במשקה קליל. למעשה מדובר בארוחה שלמה!
שייק יכול להית תחליף טוב (ומקרר) לארוחה קטנה במהלך היום בתנאי שנבחר בהרכב הנכון ביחס למטרה שלנו. 
אז שימו לב, כך תכינו שייק בריאות מותאם למטרתכם.

שייק בריאות: 4 כללים בסיסיים

כדי לייצר שייק בריאות ולא כזה ש"מתחפש" לבריא, חשוב  לשמור על איזון בין מרכיבי המזון השונים והנה 4 כללים שיעזרו לשייק שלנו להיות שייק בריאות אמיתי.

שייק פירות אבל לא רק

אחת הטעויות הנפוצות היא הרכבת שייק פירות שלא מכיל מרכיבים נוספים.
שייק כזה יכול להכיל כמות סוכר השווה בערך לשש כפיות, מה שיוסיף לדיאטה שלכם כמות קלוריות משמעותית שלאו דווקא תכננתם לשלב.
השתדלו להכניס אל השייק שלהם מגוון פירות שהכמות שלהם יחד תהיה שוות ערך למנת פרי אחת או שתיים. בנוסף, שלבו מרכיבים שיעשירו את המנה תוך שמירה על כמות קלורית קטנה.
במקום  שייק בננה, תמר טחינה בלבד הוסיפו גם מנת חלבון כמו טופו, חלב או יוגורט.
אפשרות נוספת היא לשלב ירקות כמו סלרי ועלי פטרוזיליה, ומיד תקבלו מתכונים טעימים המשלבים אותם.

שייק בריאות מתכון

שייק ירוק שהוא גם טעים

נכון, שייק ירוק לבוקר טוב בהחלט לא נשמע כמו מעדן טעים במיוחד, ישנם שילובים מוצלחים מאוד של עלים ירוקים ואף ירקות כמו מלפפון וסלרי במתכונים רבים. שייק ירוק הוא הזדמנות נהדרת להעשיר את התפריט שלכם בירקות נוספים, עיקר אם אתם בררנים.
בסופו של דבר לאחר טחינה ויצירת המרקם של השייק, הרכיבים משתלבים היטב ומתקבלת ארוחה דלה בסוכר לעומת שייק בריאות המבוסס ברובו על פירות – והטעם יפתיע אתכם! הסוד הוא שילוב עלים ירוקים בשייקים בהם יש פרי מאוד דומיננטי בטעמו כמו בננה או מנגו (אל דאגה, יש בהמשך הכתבה שני מתכון טעים בהמשך).

לא לשכוח - הכל במידה

הפיתוי לשתייה של שייקים קרים ומתוקים מספר רב של פעמים לאורך היום הוא גדול. עם זאת, יש לזכור כי ישנה חשיבות רבה לאכילת אוכל בצורתו המקורית, שהרי סיבים תזונתיים וויטמינים שונים נשמרים במזון השלם בצורה טובה יותר. עיכול ופירוק המזון השלם שומר על פעילות מערכת עיכול תקינה ובנוסף, שתייה מרובה של שייקים "על חשבון" מזונות אחרים מקטינה משמעותית את המגוון בתפריט ועשויה לאורך זמן לייצר חסרים תזונתיים. 

היו חזקים אל מול המתוקים

קל מאוד להשתכנע ולשלב בתוך השייק שלנו שוקולד בצורות שונות, שמנת או אפילו גלידה. אם המטרה שלכם לייצר שייק בריאות כתחליף לארוחה נסו להימנע מכך – שילוב רכיבים אלה יהפוך את השייק שלכם לממתק עתיר קלוריות שלאו דווקא משרת את מטרתכם. אם המטרה שלכם לייצר שייק שהוא קינוח מפנק אז אני מודה, ההרכב שלו פחות משנה.

שייק בריאות ירוק מתכון

שייק לירידה במשקל: כל מה שחשוב לדעת

עוד לפני שנדבר על הרכבת שייק לירידה במשקל ותכולתו, הדבר הראשון שיש לוודא כששואפים לרדת במשקל הוא: שכמות הקלוריות שאנחנו צורכים ביום מתאימה למטרתנו. לצערי עדיין לא נמצא אף מאכל בודד, גם לא שייק לירידה במשקל, שהוא לבדו מוביל לתוצאות. אם הצריכה הקלורית שלכם מתאימה לירידה במשקל קיימות בפניכם 2 אפשרויות עיקריות:

1. החלפת ארוחה אחת בשייק מאוזן – כמו שייק מועדון ארוחת הבוקר שראיתם לפני רגע ועוד שניים שמחכים לכם בסוף הכתבה
2. הוספת שייק דל באנרגיה לתפריט שלכם – כמו שייק ירוק ורענן פה בתמונה מעל

 
View this post on Instagram
 

A post shared by KarenAnn קרן אן גיימן (@karenann_gaiman) on

שייק אחרי אימון

אם המטרה שלכם היא בעיקר ירידה במשקל לצד חיטוב קל ולא בניית גוף, בהחלט תוכלו לשלב מידי פעם שייק אחרי אימון בתור ארוחת ההתאוששות שלכם ואני לא מדברת על אותו שייק בננה, תמר, טחינה…
כדי שההרכב של השייק יתאים למטרה שלכם וודאו שלצד מרכיב הפחמימה (פאי או שיבולת שועל) יהיה מרכיב משמעותי של חלבון; 100 גרם טופו, גביע יוגורט עשיר חלבון וכדומה. החלבון יסייע לכם לבנות את רקמות הגוף בתום האימון ומרכיב הפחמימה יסייע במילוי מאגרי האנרגיה אותם דיללתם באימון על פי עקרונות של תזונת ספורט. הכמויות הן דוגמא בלבד, כדאי לדייק את כמות החלבון לה אתם זקוקים בהתייעצות אישית בהתאם למטרה.
זה נשמע מורכב אבל זה דיי פשוט, שימו לב למתכון ↓

שייק חלבון, מה איתו?

למרות שמו, שייק חלבון אינו שייק במובן עליו אנחנו מדברים בכתבה הזו.
לרוב שייק חלבון מתייחס לכזה המבוסס על אבקת חלבון בשילוב נוזל ולעתים פירות. שייק חלבון כזה הוא בגדר תוסף תזונה ועליו נדון בהרחבה בכתבה אחרת (יש למה לחכות).

מתכונים לשייק מושלם

שייק טבעוני ומפתיע

מערבלים בבלנדר עד למרקם הרצוי:

כוס משקה סויה לא ממותק
 4 כפות שטוחות של שיבולת שועל טבעית
חצי כף טחינה גולמית משומשום מלא
כפית פולי קקאו
כוס מלון
5 שקדים או 3 אגוזי מלך

◊ שייק זה מכיל 220 קלוריות, 20 גרם פחמימה, 11 גרם חלבון, 9 גרם שומן ו-320 מ"ג סידן.

שייק ירוק ומרענן

מערבלים בבלנדר עד למרקם הרצוי:

כוס חלב או משקה סויה לא ממותק
כוס קוביות קרח או חצי כוס מים
בננה אחת
תמר לח
25 גרם טופו
כף שטוחה של שיבולת שועל
חופן עלי תרד (כ-7) או שני עלי קייל קצוצים או רבע כוס פטרוזיליה
כפית של חמאת בוטנים טבעית ולא ממותקת

◊ שייק זה מכיל 150 קלוריות, 25 גרם פחמימה, 8 גרם חלבון, 3 גרם שומן ו- 150 מ"ג סידן.

אז עכשיו יש לכם את כל הכלים  לבחור שייק בריאות וגם להכין אותו.  אל תשכחו לתייג אותי בתמונות שלכם והמון, המון לרוויה!

אולי יעניין אתכם גם

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: