קינמון: ערך תזונתי מפורט, ותכולות מפתיעות

קינמון הוא תבלין מהמוכרים והטעימים במיוחד. במשך אלפי שנים קינמון  הוערך בזכות סגולותיו הרפואיות ברפואה המסורתית. כמו במקרה של תבלינים אחרים (כורכום למשל) המדע המודרני אישר לא מעט ממה שאנשים ידעו במשך שנים גם לגבי קינמון, אך גם שלל לא מעט.

קינמון: ערך תזונתי מפורט, ותכולות מפתיעות
בכתבה הזו תקראו על:

קינמון : הכירו את הסוגים השונים

קינמון למעשה מיוצר מחיתוך גבעולים של עצי קינמון. כאשר הוא מתייבש, הוא יוצר רצועות המתפתלות ומקבלות צורה מסולסלת. הרצועות האלה נקראות מקלות קינמון. לקבלת האבקה המפורסמת למעשה טוחנים את המקלות. ואלה הצורות המוכרות של התבלין.

הריח והטעם המובהקים של הקינמון נובעים מהחלק השומני בו, המכיל תרכובת ששמה לא קליט ; cinnamaldehyde, היא אחראית על הריח.

מדענים מאמינים כי תרכובת זו אחראית גם לרוב ההשפעות הבריאותיות של קינמון על גופנו. עוד נדון בכך בהמשך…

צנצנת קינמון

למרות שאותו קינמון הוא תבלין פופולרי שאפשר למצוא בכל סופרמרקט, רק מעטים יודעים שהוא מגיע בשני זנים:

  1. קינמון ציילוני: ידוע גם בשם קינמון “אמיתי”.
  2. קינמון קסיה: הזן הנפוץ יותר כיום לו אנשים קוראים פשוט “קינמון “.
קינמון ציילוני (קינמון “אמיתי”) הוא לרוב זה שנחקר. מחקרים מראים שהוא הרבה יותר דל בקומרין (חומר שעלול להיות דווקא מזיק לבריאות בכמויות גדולות) מאשר זן קאסיה. עם זאת, זן קאסיה הוא  הנפוץ יותר בסופרמרקטים. 

קינמון ערך תזונתי ותכולות מיוחדות

שפע של נוגדי חמצון

נוגדי חמצון מגנים על גופנו מפני נזקי חמצון הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. נכון, הגוף שלנו מייצר נוגדי חמצון כנגד אותם רדיקלים חופשיים הנוצרים בו באופן טבעי. אבל, ישנם גורמים סביבתיים אשר מגבירים את תהליכי החמצון בגופנו ולכן יש צורך ב”תגבורת”. אותה תגבורת מגיעה ממגוון מקורות כמו פירות וירקות, קטניות וכן, גם קינמון ותבלינים שונים.

הקינמון עשיר בנוגדי חמצון רבי עוצמה, בעיקר מסוג פוליפנולים.

במחקר שהשווה את הפעילות נוגדת החמצון של 26 תבלינים, הקינמון התברר כמנצח הברור, ואף נקרא “סופר פוד” כמו שום ואורגנו. את דעתי על סופר פוד אתם כבר יודעים. אבל אין ספק שלקינמון שפע של נוגדי חמצון איכותיים.

עובדה מעניינת: ככל הנראה בגלל אותם נוגדי חמצון, נראה כי קינמון יכול לשמש כחומר משמר מזון טבעי.

האם קינמון הוא גם אנטי דלקתי?

תהליך הדלקת חשוב מאוד לגופנו. הדלקת מאפשרת “להלחם” בזיהומים ולאותת לגוף כשיש צורך במנוחה. עם זאת, כאשר תהליכי הדלקת איתנים מידי זו עלולה להוות בעיה. לא מדובר בדלקת כמו דלקת ריאות או כזו המחייבת טיפול תרופתי להחלמה. במקרה כזה ישנם מאכלים אשר עשויים לסייע בהפחתת מדדי הדלקת. מדוע “עשויים”? כי המחקר מורכב. אין להתייחס לתזונה אנטי דלקתית כתרופה, אלא כתמיכה בתהליך הריפוי. יש לעשות זאת תוך התייעצות עם אנשי מקצוע כמו רופא ודיאטנית. כמה מחקרים מראים כי קינמון עשוי להיות בעל תכונות אנטי דלקתיות.

קינמון וסוכרת

ישנן עדויות ממגוון מחקרים על יעילותו של קינמון בהפחתת רמות הסוכרת והאינסולין בדמם של חולי סוכר. מחקרים אחרים מראים כי יש לקינמון פוטנציאל במניעת סוכרת הריון והדרדרות של טרום סוכרת לסוכרת. זה בהחלט מעניין אך יש לזכור! לא קינמון ולא אף תבלין אחר נמאא יעיל במקום תרופה. הייעצות אישית עם הדיאטנית שלכם תבחן את היעילות של שימוש בקינמון עבורכם.

המינון בו משתמשים בדרך כלל במחקרים הוא 1 גרם קינמון נקי. שווה ערך לכפית עד שתיים ליום בממוצע.

עוד סגולות שמייחסים לאותו קינמון

המחקר של תבלינים שונים בהם ידוע שימוש ברפואה המסורתית, נרחב. מחקרים רבים לבדיקת ההשפעה הפוטנציאלית של קינמון על מגוון מחלות נעשה עד היום בעיקר בבעלי חיים ומבחנות מעבדה. כולנו תקווה כי יום אחד נגלה מהו המינון המדויק מקינמון (או כל תבלין אחר) שיכול להלחם במחלות, אולם אנחנו רחוקים משם. ייתכן ולאכילה של קינמון יכולה להיות תועלת למניעת מחלות לכן יש להתייעץ עם דיאטנית לפני שמשלבים אותו בכמות משמעותית בתפריט. זיכרו, צמחים הם בעלי עצמה רבה. לטוב ולרע

קינמון: ערך תזונתי מפורט, ותכולות מפתיעות

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

2 תגובות

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: