פול: ערך תזונתי, מה מכינים ממנו, ולמי אסור לאכול פול?

פול הוא בן משפחת הקטניות הכי פחות מוכר לעומת עדשים או אפונה ירוקה. ועדיין, הוא בהחלט רכיב תזונה ששווה לשלב ביום יום אם אין לכם רגישות:

פול: ערך תזונתי, מה מכינים ממנו, ולמי אסור לאכול פול?
בכתבה הזו תקראו על:

פול: ערכים תזונתיים

כו שסיפרתי לכם בהקדמה מבחינת אבות המזון, פול שייך למשפחת הקטניות – כלומר פחמימות.  למשפחת הקטניות שייכים גם גרגירי חומוס, שעועית ועוד. עובדה זו הופכת פול להיות פחמימה בעלת ערך מוסף. נמצא במנה של פול יותר ברזל וסידן לעומת פחמימות ממשפחות אחרות. ועוד כמה ערכים תזנתיים ששווה לת לכלכ אחד כותרת משל עצמו:

פול שייך למשפחת הקטניות

פול קלוריות

נתחיל בערך הקלורי של פול, רק כדי שתכירו אותו. אם כן, הערך הקלורי הממוצע של כוס פול מבושל הוא 145 קלוריות. במשקל מדובר במנה של 132 גרם.

מנת פחמימה עשירה בחלבון

כמו כל משפחת הקטניות גם פול מכיל כמות יפה מאוד של חלבון מהצומח. מדובר ב 10 גרם חלבון בממוצע לכוס לצד 26 גרם פחמימה. כמות החלבון גבוה לעומת פחמימות אחרות כמו אורז ופסטה וזה מעניק לפול ערך מוסף מבחינה תזונתית.

חלבון הוא רכיב המזון שאחראי על בניית רקמות השריר והעצם. החלבונם משתתפים במגוון תהליכים פיזיולוגיים בגופנו וחשוב לצריך כמות נאותה לשמירה על בריאות כללית. 

סיבים סיבים

בכוס פול מבושל נמצא לא פחות מ 8 גרם סיבים תזונתיים, כאשר הצריכה היומית המומלצת היא כ 25 גרם סיבים. הסיבים התזונתיים מסייעים למערכת העיכול שלנו לעבוד בצורה אופטימלית. סיבים משרים עלינו שובע – כך עוזרים לנו לאכול את כמות האוכל המתאימה לנו ולשמור על משקל תקין. סיבים תזונתיים חשובים גם לשמירה על בריאות חיידקי המעי הידידותיים שלנו.

למי אסור לאכול פול?

ישנם אנשים שהם בעלי רגישות לפול או בשם הרחוב המוכר “אלרגיה לפול” מדובר באנשים שיש להם מחסור באנזים בשם G6PD. 

האנזים G6PD נמצא בכל התאי בגוף שלנו והתפקיד שלו להגן על התאים מפני נזקי חמצון. G6PD חשוב במיוחד לתפקוד התקין של כדוריות הדם האדומות שמרכיבות את הדם שלנו. חשיפה לפול לעולה לגרום לדימומים או פירוק של כדוריות דם אדומות ולכן, אם אתם בקבוצה הזו עליכן להמנע מאכילת פול לחלוטין.

פול בחיי היום יום

פול אפשר לחלק באופן גס ל 3 תתי משפחות שלכל אחת “תפקיד קולינרי” מעט שונה:

  1. פול רחב
  2. פול קטן מזן מצרי
  3. פול ירוק

פול רחב

פול רחב נחמד לנשנש ממש כמו אדממה (אותה מכינים מפולי סויה). אפשר להכין אותו בתיבול של זמן זית ומלח, מעט סומק ושום כתוש או כמון.

פול מצרי

בבישול, פול מצרי מקבל רוטב מעט מתקתק ובצבע שוקולדי. כן, זה הפול אותו מוסיפים בדרך כלל למנת חומוס – אבל לא רק. פול מצרי משתלב היטב בכל מיני תבשילי ירקות מתקתקים שיש בהם בטטה למשל. פול מצרי אפשר למצוא גם קלוי – קלייה מהווה חיסרון היות ומגיעה לרוב עם כמות מלח גדולה.

פול ירוק

פול ירוק בדרך כלל ימצא באגף הקפואים בסופר מרקט. פול ירוק הוא תוספת מעולה לסלטים ומאכלים קרים. אפשר גם לשלב אותו במגוון מוקפצים.

לסיכום, על אף העובדה שפול איננו מאוד פופולרי במטבח הביתי היומיומי הוא בהחלט מאוד בריא לאכילה. אם מעולם לא ניסיתם שווה לנסות, ואם אתם מכורים – הרווחתם. שימו לב לשלב פול במטבח שלכם ברגישות לסביבה ולוודא אם החברים והמשפחה הרחוקה כי אף אחד מהם אינו רגיש פול. 

פול: ערך תזונתי, מה מכינים ממנו, ולמי אסור לאכול פול?

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: