עוגת גבינה דיאטטית ועשירה עם טוויסט פירות יער (כ 158 קלוריות)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
אז מה יש לנו כאן?

העוגה המיוחדת שלי

בריאלי חברתי הטובה שהיא במקרה השף קונדיטור הכי מוכשרת שאני מכירה אוהבת אתגרים. לכן, החלטתי לתת לה אחד מיוחד. ביקשתי שתפתח עבורי עוגת גבינה דיאטטית עשירה, יפייפיה (כזו שראויה להביא לארוחת חג או יומולדת) וגם דלה בקלוריות ועשירה בסידן. אהה, ובטעם של עוגת שמנת. האמינו לי – אני בררנית מאוד, טעם שמנת זה טעם שמנת. אל תבינו אותי לא נכון, אין לי בעיה עם עוגות שאינן דלות בקלוריות. עם זאת, אני מאמינה שלא תמיד חייבים לבחור, שלפעמים אפשר גם טעם וגם בריאות. לדעתי היא הצליחה! הכינו וספרו לי האם גם לדעתכם.

עוגת גבינה דיאטטית עם פירות יער

המתכון: עוגת גבינה דיאטטית בקוטר 24

מה צריך?

לציפוי חגיגי לעוגת גבינה הדיאטטית שלנו:
אופציה א': 1/3 כוס שמנת מתוקה + 2 כפות אבקת סוכר
אופציה ב': 1 מיכל שמנת חמוצה 9% + 4 כפות סוכר קנים

לשימון התבנית:
מעט שמן זית או שמן קוקוס

איך מכינים?

  1. מחממים תנור ל – 160 מעלות בתוכנית חום עליון תחתון.
  2. בקערת מיקסר עם בלון הקצפה מניחים את החלבונים והסוכר ומקציפים לקצפת תפוחה ולבנה כ – 5 דקות.
  3. בקערה נוספת טורפים בעזרת מטרפה את החלמונים, גבינה לבנה, שמנת חמוצה, וניל, גרידת לימון וקורנפלור לתערובת אחידה.
  4. מקפלים בזהירות בעזרת לקקן את תערובת הגבינות לקצפת עד לתערובת אחידה.
  5. מוסיפים את האוכמניות ומערבבים רק עד לפיזור אחיד.
  6. משמנים היטב את תבנית העוגה, הכי נוח למרוח מעט שמן קוקוס במרקם למריחה על כל הדפנות.
  7. מעבירים את הבלילה לתבנית העוגה ואופים כ – 45 – 60 דקות או עד שהעוגה מזהיבה ומתייצבת בקצבות ומעט רוטטת במרכז.
  8. מוציאים מהתנור ומצננים.
  9. יוצרים את הציפוי: מקציפים שמנת מתוקה עם אבקת הסוכר לקצפת יציבה או מערבבים היטב שמנת מתוקה עם סוכר לתערובת אחידה.
  10. מורחים את הציפוי על העוגה הדיאטטית שלנו ומעבירים למקרר להתייצבות של כ 4 -6 שעות (מומלץ לילה שלם).

עוגת גבינה דיאטטית, קלוריות וערכים תזונתיים

על פי החישוב שלי בפרוסת עוגה אחת מתוך 12 תמצאו…
158 קלוריות
15 גרם פחמימה
9 גרם חלבון
7 גרם שומן

עוגת גבינה דיאטטית היא בהחלט הקינוח האולטימטיבי, לא רק בגלל כמות הקלוריות הנמוכה אלא בעיקר בגלל העובדה שהיא תורמת ערכים תזונתיים משמעותיים לצד טעם בלתי מתפשר. בפרוסת עוגה אחת תמצאו 154 מ"ג סידן! ואם תחלקו את כמות הגבינה המתכון בין גבינה לבנה 5% לגבינת ריקוטה 5%  תגדל ל –  267 מ"ג לפרוסה אחת.
למרות שריקוטה ידועה כגבינה עתירת שומן, תשמחו לגלות שבכל החנויות ניתן למצוא גבינת ריקוטה 5% והיא זו שתתאים לעוגה שלכם במקרה הזה.

 
View this post on Instagram
 

A post shared by KarenAnn קרן אן גיימן (@karenann_gaiman) on

שאלות שאולי יש לכם

◊ האם יש הבדל ערכים תזונתיים בין אוכמניות טריות לקפואות?
כן, אל לא הבדל משמעותי. צורת השימור האיכותית ביותר עבור פירות, כזו השורת על מרבית הערכים התזונתיים היא הקפאה. על פי רוב ההקפאה נעשית בסמוך לקטיף ובמהירות. כך שמרבית הערכים התזונתיים נשמרים. פה בשיראל קשה להשיג אוכמניות טריות במחיר שווה לכל כיס לכן הפשרה הבריאה היא אוכמניות קפואות.
אם תטוסו לנורבגיה בזמן הקרוב נסו להכין את העוגה שם עם אוכמניות טריות 😉

◊ כמה זמן אפשר לשמור את העוגה?
העוגה נשמרת במקרר עד 4 ימים בממוצע, אל תשכחו שתמיד אפשר לפרוס אותה ולהקפיא כדי להאריך את אורך חיי המדף שלה. השאלה אם לא תחסלו הכל עוד בארוחה בה הגשתם אותה…

אז עכשיו כשיש לכם את כל מה שצריך כדי להכין עוגת גבינה דיאטטית מהסרטים – בתאבון

תייגו אותי בפייסבוק כדי שאדע איך יצא, אהה וגם באינסטגרם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: