מה אסור לאכול בהריון? 10 קבוצות המזון שכדאי להכיר

מזל טוב את בהריון, או שאתם קרובים למישהי בהריון אם הגעתם לכאן. הכתבה מנוסחת בלשון נקבה, עם זאת, אני מזמינה גם אתכם הגברים לקרוא ולהתעניין על מה אסור לאכול בהריון ועוד

מה אסור לאכול בהריון? 10 קבוצות המזון שכדאי להכיר
בכתבה הזו תקראו על:

מה אסור לאכול בהריון - הקדמה

אז עכשיו שיש בשורות טובות הגיע הזמן לעשות סדר במחשבות ובכל המיתוסים שרצים בראש שלך. זו תקופה נפלאה ומלאת הורמונים וקרייבינגים מוזרים כמו גלידה ומלפפון חמוץ וגם… כמה הנחיות חשובות בעיקר בנוגע לתזונה בהריון שלך.

במהלך תקופת ההריון חלה ירידה בתפקוד של מערכת החיסון שלך, זה קורה כדי שהגוף לא יפעל חלילה כנגד העובר ותוכלי לסיים הריון תקין ובריא. החיסרון המשמעותי בכל הוא שאת חשופה יותר לזיהומים העלולים להיגרם ממזון. הסכנות נעות מדלקות מעיים ועד למחלת חום העלולה לגרום ללידה מוקדמת וזיהומים העלולים לעבור אל העובר לכן חשוב לדעת מה אסור לאכול בהריון.

מדוע יש מאכלים שאסור לאכול בהריון?

במאכלים שאנחנו נהנים מהם על בסיס יומי יש חיידקים. אותם החיידקים לרוב אינם מזיקים, אולם בעת הריון הופכים להיות מסוכנים לאם או לעובר. הם הסיבה לצורך שלך להמנע מסוגי אוכל מסויימים בתקופת ההריון.

נוכחות של חיידקים במזון:

ישנן 4 קבוצות חיידקים הם המסוכנים ביותר: 

  1. אי קולי – לרוב נמצא בבשר נא ולעתים גם במיצים טבעיים שלא עברו פסטור.
  2. ליסטריה מונוציטוגנס – לרוב נמצא בבשרים ודגים נאים ובמוצרי חלב שלא עברו פסטור
  3. סלמונלה – לרוב נמצא בביצים חיות
  4. טוקסופלזמה גונדיי – תודו שעליו עוד לא שמעתם, לרוב נמצא בבשר ועוף נא או בפירות וירקות לא שטופים.

באילו מאכלים יש חיידקים?

כולנו יודעות שכדאי להמנע מסושי וביצים חיות במהלך ההריון בגלל אותם החיידקים שהמאכל. בנוסף, יש מאכלים שעשויים להפתיע אותך.

נבטים למשל, עלולים להיות מזוהמים בסלמונלה ואי קולי לכן כדאי לאכול אותם רק מבושלים. גבינות מלוחות או כאלה עם עובש (גם אם עשויות מחלב מפוסטר) עלולות להכיל חיידקים מסוכנים בגלל שהעובש גורם לירידה ברמת החומציות של הגבינה ומאפשר לחיידקים להתפתח, מי המלח מייצרים סביבה נוחה להתרבות של סלמונלה. כמוכן, קיימים מאכלים ומשקאות העלולים לפגוע באופן ישיר בעובר כמו למשל אלכוהול. ומאכלים שכולם חושבים שאסור לאכול, אבל דווקא מותר – כמו טופו.

כמובן שאין סיבה לחיות בלחץ וחרדה אלא לנשום עמוק, להרגע ולהכיר מה אסור לאכול בהריון. הכנתי עבורך רשימה מסודרת של כל המאכלים וגם של היוצאים מן הכלל, כך שתוכלי להנות מאכילה מאוזנת הכוללת את כל אבות המזון + בטיחות לך ולבייבי שבדרך:

מה אסור לאכול בהריון

מה אסור לאכול בהריון: כל המאכלים והמשקאות שצריך לשים לב אליהם

בשרים ודגים לא מבושלים

המנעי מסושי, סשימי, סביצ’ה, קוויאר, סטייק טרטר, קרפצ’יו, סטייק שאינו “WELL DONE”.

אם הייתה לך תזונה לפני הריון שכללה כללה המון סושי וקשה ל ךלהפרד שימי לב, אפשר בהחלט לאכול “סושי הריוניות” במסעדות ייעודיות או סושי צמחוני עשוי בבית בכין שלא נגע בדג.

בשרים ודגים מעושנים

המנעי מפסטרמה, נקניקים, נקניקיות סלמון מעושן, דג מלוח, לקרדה, הרינג ולקס לא מבושלים.

אפשר לאכול אותם בתנאי שנמצאים בתוך תבשיל או אם בושלו היטב עד שעלו אדים.

ביצים לא מבושלות

המנעי מביצת עין נוזלית, ביצה רכה, חביתה שאינה עשויה היטב.

אפשר לאכול ביצת עין הפוכה ועשויה היטב וחביתות עשויות היטב.

מאכלים העשויים מביצים לא מבושלות

המנעי מטירמיסו, מוס וקינוחים על בסיס קצף ביצים , הולנדייז, ברנייז, קיסר, איולי, מיונז ביתי רטבים המכילים ביצים לא מבושלות.

אפשר לאכול מיונז קנוי שעבר פסטור.

מוצרי חלב לא מפוסטרים

המנעי מגבינות וחלב ממעדניות, שווקים או כל מקום בו לא ידוע אם עברו פסטור.

 אפשר לאכול מוצרי חלב שעברו פסטור.

גבינות קשות

רוקפור, בושה,  קממבר, ברי וגבינות המכילות עובש, בולגרית, פטה, צפתית וגבינות במי מלח.

סלטים קנויים

המנעי מאכיה של סלט חומוס, סלט חצילים, סלט, סלט ביצים וכל סוגי הסלטים הארוזים וגם  ממעדניות.

אפשר לאכול סלטים בהכנה ביתית בתנאי שלא מכילים רכיבים שעלולים להיות מסוכנים, כמו מיונז לא מפוסטר.

נבטים

המנעי מאכילת נבטים טריים.

אפשר לאכול נבטים שעברו בישול יסודי או שהם כחלק מתבשיל.

מיצים לא מפוסטרים

המנעי משתיית מיצי פרי וירק טריים הנרכשים בדוכנים או קנויים שלא עברו פסטור.

אפשר לשתות מיצי פרי וירק ארוזים בתנאי שעברו פסטור.

דגים העלולים להכיל ריכוז גבוה של כספית ומזהמים

המנעי מאכילה של דגי כריש, דג חרב, מקרל ענק (King Mackerel) ו – Tilefish.

אפשר לאכול את כל יתר הדגים כחלק מתפריט מאוזן.

אלכוהול

יש להימנע לחלוטין מצריכה של אלכוהול במהלך ההריון.

ומה עם קפאין?

אין לעבור כמות של 200 מ”ג ליום.
אפשר לשתות 1-2 כוסות קפה ליום או עד 4 כוסות תה רגיל  (תלוי בחוזק המשקה).

מאכלים שנויים במחלוקת

כבד

אין הנחיה מטעם משרד הבריאות להימנע מכבד אך יש גישות לפיהן כדאי להמעיט כמשנה זהירות בשל תכולה גבוהה של ויטמין A.

ספירולינה

אין הנחיה מטעם משרד הבריאות להימנע מספירולינה אך יש גישות לפיהן כדאי להימנע בשל סיכון גדול להמצאות מזהמים ומתכות כבדות כתוצאה מתנאי הגידול.

כמובן שחשוב לדעת לא רק מה אסור לאכול בהריון אלא גם מה כדאי לאכול וכמה כדי להבטיח תזונה נכונה.

לצורך כך בניתי במיוחד עבורך תכנית ליווי לנשים בהריון: תקבלי תפריט מותאם לך באופן אישי וגם מפגש מעקב שבועי שיכלול לקיחת מדדים, התאמות נדרשות בתפריט וכמובן תמיכה וליווי בדרכך המרגשת. מוזמנת לצור קשר באמצעות כפתור הWhatsApp בצד ימין למטה.

מה אסור לאכול בהריון? 10 קבוצות המזון שכדאי להכיר

הצטרפי לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאת הכי רוצה שאצור עבורך. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: