תזונה לעור הפנים: 20 מאכלים טובים לעור הפנים ולרקמת העור שלנו באופן כללי

תזונה לעור הפנים כוללת מגוון מאכלים טובים לעור הפנים בכל טעמים וצורות הכנה. לפניכם הרשימה הכי יסודית ברשת המכילה לא פחות 20 מאכלים מהם תוכלו להרכיב תזונה לעור הפנים שלכם:

תזונה לעור הפנים: 20 מאכלים טובים לעור הפנים ולרקמת העור שלנו באופן כללי
בכתבה הזו תקראו על:

מאכלים טובים לעור הפנים: מי אתם?

תזונה לעור הפניםה ולמעשה לכל רקמת העור שלנו, כוללת מאכלים טובים לעור הפנים שנמצאים בכל בית אך לא תמיד מוכרים לנוץ בואו לגלות 20 מהם נרכיב תזונה לעור הפנים שלנו ועל הדרך נגלה כל מיני יתרונות תזונתיים שאולי לא ידענו עליהם:

מאכלים טובים לעור הפנים: איך שומרים על העור דרך התזונה?

יש לא מעט מאכלים טובים לעור הפנים וגם משקאות כאלו – הם תורמים ערכים תזונתיים חשובים לעור שלנו. הפעם נתמקד בחמישה שקל מאוד לשלב בכל תפריט אפילו כבר מהיום. אני ממליצה להכין מכתבה זו מעין צ’ק ליסט של מאכלים מה תוכלו להרכיב תזונה לעור הפנים. כדאי שיופיעו בתפריט שלו בכל יום  ואיתו לצאת לדרך:

תזונה לעור הפנים: אוכלים אבוקדו

את האבוקדו כולנו מכירים ואוהבים! מלבד מגוון של שומנים בריאים שתורמים לגמישות עור הפנים (והעור באופן כללי) אבוקדו מכיל ויטמין E שמתפקד בגוף שלנו בתור נוגד חמצון. בין היתר ויטמין E עוזר בשמירה על העור שלנו מפני נזקי החמצון שנגרמים מהשמש. מחקרים מעניינים מראים ששילוב בין ויטמין E לויטמין C מעצים את הפעולה שלו. לכן, אבוקדו נכנס בראש הרשימה שלנו של מאכלים טובים לעור הפנים.

פלפל אדום, תותי שדה וקייוי

 ויטמין C במזון מגיע אלינו בקלות מאכילה של כוס תותים, קיווי או אפילו פלפל אדום (נכון, לא רק מתפוזים ופירות הדר)

מלבד היותו מעצים את הפעילות של ויטמין E, ויטמין C בפני עצמו גם כן חשוב לעור שלנו.

ויטמין C משתתף בתהליך בניית הקולגן, שהוא חלבון חשוב מאוד במבנה העור. קולגן תורם לחוזקו של העור שלנו – וגם זה נכס כנגד השמש הלוהטת של חודשי האביב והקיץ. ולכן פלפל אדום וקיווי מככבים במקום השני ברשימה החגיגית שלנו של מאכלים טובים לעור הפנים.

מאכלים טובים לעור הפנים: אגוזי מלך ודגי סלמון

אם הזוג הזה נשמע לכם מוזר אתם לא לבד, רבים לא יודעים שגם דגי ים צפוני כמו סלמון וגם אגוזי מלך מכילים אומגה 3. רבות נאמר על אומגה 3; שהיא חשובה למבנה המוח שלנו, שהוא בעלת אלמנטים אנטי דלקתיים. ובכן, חומצת השומן אומגה 3 ככל הנראה תורמת גם לבריאות העור שלנו. לכן שניהם נמצאים ברשימה של מאכלים טובים לעור הפנים – מאותה הסיבה!

על פי כמה מחקרים שפורסמו במגזין  Nutrition for Healthy Skin  נראה כי מחסור בחומצת השומן אומגה 3 מובילה לתופעה של עור יבש במיוחד. מכאן אפשר להסיק כי תזונה לעור הפנים צריכה לכלול כמות מספיקה של אומגה 3. אומגה 3 עשויה לסייע בשמירה על עור בריא, גמיש ואולי גם זוהר. בתזונה הישראלית קשה להשיג אומגה 3 . נכון, יש פה שפע של דגים מקומיים, אבל הם לא מכילים כמות גבוה של אומגה 3 בהשוואה לדגי הים הצפוני (סלמון, מקרל וכדומה). לכן, חשוב לשלב גם דגי ים צפוני בדיאטה שלנו – ולצידם אגוזי מלך ומקורות נוספים לאומגה 3 כמו זרעי פשתן, מהם אפשר להכין קרקר בריאות למשל.

רכיב תזונתי נוסף שנמצא גם באגוזי מלך (כן, גם ממרח אגוזי מלך ביתי תופס) וגם בדג סלמון – אבץ! למרות שהמינרל הזה (כמו כל המינרלים אגב) נחוץ לגופנו בכמויות מזעריות, הוא אחד המרכיבים הנחוצים לייצור  אותו הקולגן שמהווה אבן יסוד חשובה במנה של העור שלנו. מחסור באבץ עלול להוביל לקושי בריפוי של פצעים וכוויות בעור למשל. כן, גם כאלו הנגרמות מהשמש.

שבבי סויה וטופו

חדשות מעולות לטבעוניים וצמחוניים בנינו (וגם לכולם כי בעצם מומלץ לצרוך חלבון מהצומח) יש עוד סיבה לאכול מוצרים העשויים פולי סויה. מוצרי סויה, שהמוכר מבניהם הוא כמובן טופו, מכילים תרכובות צמחיות להועיל לעור שלנו: איזופלבונים!

מחקר קטן אחד שכלל נשים בגיל העמידה מצא שאכילת מאכלים עשירים באיזופלבונים שמקורם בפולי סויה בכל יום במשך 8-12 שבועות עשויה להפחית קמטים עדינים ואף לשפר את הגמישות של העור. הדרך היעילה לעשות זאת היא פשוט לשלב באותה תזונה לעור הפנים גם מוצרי סויה  מעת לעת. אין כמות מומלצת לצורך שמירה על העור- עדיין לא לפחות.

תה ירוק - אפשר גם קר!

תזונה לעור הפנים חייבת לכלול גם משקאות וכן, אותו תה ירוק כמו מאצ’ה או תה ירוק רגיל הוא לגמרי קשור גם בבריאות העור שלנו. לכן למרות שאינו מאכל נכלל ברשמה של מאכלים טובים לעור הפנים!

בתה ירוק נוכל למצוא מגוון תרכובות כאשר הרלוונטיות לעור שלנו הן ככל הנראה: התרכובות החזקות שנקראות קטצ’ינים! תרכובות אלה פועלות לשיפור בריאות העור ככל הנראה, בכמה מנגנונים.

מחקר אחד בן 12 שבועות שכלל 60 נשים מצא ששתיית תה ירוק מדי יום יכולה להפחית אדמומיות מחשיפה לשמש עד 25%.  נראה כי שתייה של  תה ירוק גם שיפר את הלחות, החספוס, העובי והאלסטיות של העור.

תה ירוק הוא ממש לא משקה ששמור לעונת החורף תוכלו להנות מקנקן תה ירוק קר גם בעונת הקיץ. אפשר לשלב תה ירוק במגוון מתכונים כמו מאפינס עם תה ירוק או כדורי תמרים בשילוב מאצ’ה.

תזונה לעור הפנים: גרעיני חמניה

באופן כללי, אגוזים וזרעים הם מקורות טובים לחומרים מזינים המחזקים את העור. וקצת יותר מכולם הם – גרעיני חמניה!

במנה של 28 גרם זרעי חמניה נמצא כ 49% מהקצובה היומית המומלצת של ויטמין E . לכן ממש כמו שאבוקדו נכנס לרשימה של מאכלים טובים לעור הפנים, גם מנה יפה של גרעיני חמניה בסלט שלכם למשל.

בטטה וגזר

אחד הויטמינים המשמעותיים ביותר בהגנה על עורנו הוא ויטמין A. בוודאי שמעתם עליו באיזו פרסומת לקרם ייעדוי לעור. נכון, הוא נמצא בימוש נרחב בעולם הקוסמטיקה, אך הכי יעיל לקבלו מהמזון שלנו.

ויטמין A מגיע אלינו מהאוכל כבטא קרואן. אותה בטא קרוטן הופכת בגוף שלנו לויטמין A. קל לזהות בטא קרוטן לפי צבע הצמח שאותו נאכל – כתום!

על כן גם בטטה וגם גזר מסייעים לנו בהשגת ויטמין A. והם נכנסים לרשימה המכובדת של מאכלים טובים  לעור הפנים  – ולעור באופן כללי.

ברוקולי

ברוקולי הוא אחד הירקות המרשימים מבחינת תכולה של ערכים תזונתיים. ברוקולי מלא בוויטמינים ומינרלים החשובים לבריאות העור, בניהם: אבץ, ויטמין A וויטמין C.

בנוסף, הוא מכיל לוטאין! מדובר בקרוטנואיד (נוגד חמצון) שפועל כמו בטא קרוטן מהסעיף הקודם. לוטאין מסייע בהגנה על העור שלך מפני נזקי חמצון, שעלולים לגרום לעור שלנו להתייבש ולהתקמט.

אם זה לא מספיק, פרחי ברוקולי מכילים גם הם תרכובת מיוחדת בשם sulforaphane, שמתהדרת בכמה יתרונות פוטנציאליים מרשימים. בניהם, היכולת שלה להעניק הגנה רבת עוצמה מפני נזקי השמש; פעם אחת על ידי נטרול רדיקלים חופשיים מזיקים (שמגיעים אלינו מתהליך החמצון) וגם על ידי “הפעלת” מערכות הגנה אחרות בגוף שלנו.

תזונה לעור הפנים: שוקולד מריר

לצורך הקדמה בואו נבהיר דבר אחד 🙂 אני לא ממליצה להתחיל לאכול שוקולד מריר כדי לשמור על עור הפנים. אבל… אם אתם כבר נהנים משוקולד מידי פעם – כדאי שיהיה מריר ואני אסביר.

הקקאו שנמצא באחוז גבוה בשוקולד מריר הוא מה שמעניין פה. בקקאו נוגדי חמצון איכותיים שכמה מחקרים מצאו כי מסייעים לשמירה ייחודית על רקמת העור שלנו.

אחד המחקרים מצא שאכילת 20 גרם שוקולד מריר ליום יכולה לאפשר לעור שלנו לעמוד בפני יותר מפי שניים מקרינת UV לפני שמתחיל “להשרף בשמש”, בהשוואה לאכילת שוקולד דל נוגד חמצון. האם זה אומר שאכילת שוקולד מריר בכל יום מומלצת? לא, זה פשוט אומר שזה היה מבנה המחקר. אנחנו יכולים בשלב זה להסיק שאם כבר שוקולד – אז שוקולד מריר! ואם חיפשתם עוד סיבה לאכול אותו, הרי שהוא ברשימה של מאכלים טובים לעור הפנים

ענבים אדומים

ממש כמו יין אדום גם ענבים אדומים מכילים את נוגד החמצון האיתן רזבטרול! בניגוד ליין בענבים אין אלכוהול ולכן הם עדיפים במקרה הזה של תזונה לעור הפנים.

לרזברטרול מיוחסים מגוון רחב של יתרונות בריאותיים, ביניהם הפחתת השפעות ההזדקנות העור שלנו. והופ! ענבים אדומים ברשימת מאכלים טובים לעור הפנים. כיף!

תזונה לעור הפנים: 20 מאכלים טובים לעור הפנים ולרקמת העור שלנו באופן כללי

כמובן שלא כדאי לוותר על מים - והרבה

נכון מים הם לא מאכל, אבל חשוב מאוד לשתות מהם ועל כן הם מופיעים ברשימה שלנו בכל זאת.

העור שלנו מכיל כמות רבה של מים, למעשה עשירית מכלל המים בגוף שלנו אגורים ברקמת העור. שתייה בלתי מפיקה של מים כמובן תגרור השפעה ישירה על העור שלנו. נוכחות של מים ברקמת העור שומרת על הנפח שלו וגם על הגמישות שלנו. גם התייבשות קלה שלא מתבטאת בכאב ראש עלולה להשפיע לרעה על מראה ובריאות העור שלנו.

כמה ליטר מים צריך לשתות ביום? ובכן, בעונת הקיץ חשוב לשתות כ 8 כוסות מים בממוצע אם את אישה וכ 10 אם אתה גבר.

אלה לא רק, על גבי הכמות הזו חשוב לקחת בחשבון פעילות גופנית. כל אימון ידרוש מאיתנו בין חצי ליטר לליטר וחצי נוספים של מים. הדרך הקלה לחשב את כמות הנוזלים שכדאי לשתות באימון היא שקילה מיד לפני תחילת האימון ומיד בסופו (לפני ששותים מים או אוכלים). את כמות הגרמים (או הקילוגרמים) ש”ירדתם” באימון נתרגם למ”ל נוזלים ונוסיף אותם לנוזלים שכבר שתיתם באימון הזה.

עוד נקודה חשובה, מים צריך לשתות לאורך היום ולא בבת אחת בסוף היום או בתחילתו, זאת כדי להשיג ספיגה מקסימלית.

עגבניות או לא להיות

עגבניות מהוות מקור מצוין לויטמין C שעליו כבר דיברנו וגם מכילות את כל הקרוטנואידים העיקריים, כולל ליקופן.

בטא קרוטן, לוטאין וליקופן הוכחו כמגנים על העור מפני נזקי השמש. הם עשויים גם לסייע במניעת קמטים.

מכיוון שעגבניות עשירות בקרוטנואידים, הן מזון מצוין לשמירה על עור בריא!

באופן אישי אני לא אוהבת עגבניות חיות. למזלנו ליקופן זמין אפילו יותר בעגבניות מרוסקות או רסק עגבניות טבעי. לכן, גם אם אינכם מעריצים שרופים שלהן – תוכלו למצוא דרך להפיק את המיטב שיש להן להציע לעור שלנו.

אבטיח

למרות השם ה”רע” שיצא לאבטיח הוא למעשה פרי בעל יתרונות רבים לבריאות ולעור שלנו.

לכן, הוא מככב ברשימה שלנו של תזונה לעור הפנים.  מלבד היותו פרי עשיר מאוד במים החשובים לשמירה על גמישות עורנו, כמו העגבניה גם אבטיח הוא שיאן של ליקופן. לכן, יש לנו סיבה כפולה להנות מקצת אבטיח ברשימה שלנו של מאכלים טובים לעור הפנים!

פלפל צהוב

אם אתם חובבים פלפלים ושמחתם על הפלפל האדום שהגיע לרשימה של מאכלים.  טובים לעור הפנים, בוודאי תודו לי על כך שגם פלפל צהוב נכנס לרשימה שלנו של תזונה לעור הפנים – ולעור בכלל.

בדומה לבטטות, פלפלים הם מקור מצוין לבטא קרוטן, שבגפנו הופך לוויטמין A.

כוס אחת שמכילה 149 גרם פלפל צהוב מכילה כ-156% מהקצובה היומית של ויטמין A.

הם גם אחד המקורות הטובים ביותר לויטמין C. ויטמין זה נחוץ ליצירת חלבון הקולגן, השומר על עור מוצק וחזק.

אגוז ברזיל

איך אפשר להזכיר ברשימה של מאכלים טובים לעור הפנים,  גרעיני חמניה בגלל הסלניום שבהם ולדלג על אגוז ברזיל? ובכן, אי אפשר.

אגוז ברזיל הוא אחד המאכלים הכי עשירים בסלניום. סלניום הוא בהחלט מינרל המשחק תפקיד חשוב בשמירה על רעננות ובריאות עורנו. בגלל שהוא כה עשיר בסלניום אין לצרוך יותר מאגוז ברזיל אחד ליום בממוצע.

מאכלים טובים לעור הפנים: כמה מילות סיכום חשובות!

לסיכום, תזונה לעור הפנים כוללת רשימה מכובדת של מאכלים טובים לעור הפנים (וגם משקאות) המגיעים במגוון צורות וטעמים. כדי להבטיח הגנה מלאה חשוב לגוון בניהם ולוודא שלפחות כמה מהם כלולים בתפריט היומי. 

לא מדובר בתחליף לתרופות או תוספים אם נדרשים לכך, אלא לתמיכה בעור בריא יותר גם מבפנים.

תזונה לעור הפנים: 20 מאכלים טובים לעור הפנים ולרקמת העור שלנו באופן כללי

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

תגובה אחת

  1. שלום קארן
    תודה על הכתבה המעשירה.
    קארן יש לי בעיה שהרופאה שלי לא מצליחה להתמודד איתה.
    ב-3 השנים ירדתי במשקל כ-10 ק”ג בלי להתכוון. בשנה האחרונה ירדתי 3 וחצי ק”ג ואני אוכלת טוב ומתעמלת ולא ברור לי למה זה קורה. עשיתי את כל בדיקות הדם האפשריות והכל היה תקין.
    אשמח לשמוע את דעת

    תודה

    חני בהט

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: