אוזני המן קלוריות, ערכים תזונתיים ומתכון טעים ובריא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

חג פורים כבר כאן; מתכננים תחפושות, מחליטים לאיזו מסיבה ללכת, בודקים מה יהיה מזג האויר ומריחים אוזני המן בקונדיטוריות ברחבי העיר. אוזני ההמן הן חלק בלתי נפרד ממשלוחי המנות, לעיתים הן יגיעו לשולחן במשרד ואולי אפילו למקרר הבייתי – ולכן יש לנהוג בהן בחכמה. הנה כל מה שצריך לדעת על אוזני המן קלוריות, ערכים תזונתיים, כמה כדאי לאכול וכמובן – מתכון!

תוכן עניינים

אוזני המון קלוריות ומה שבניהן

הטווח הקלורי של אוזני המן רחב. מדובר ב 70 – 260 קלוריות ליחידה. 
אם אוזני ההמן קטנות הן יכילו פחות קלוריות, במידה והן מצופות הערך הקלורי עולה משמעותית וכן הלאה.

למרות שקל לשים את הדגש על המלית, הערך הקלורי שלה זניח – ערכו הקלורי של הבצק הוא המשמעותי! עם זאת, בחירה נכונה של המלית יכולה להעשיר את אוזני ההמן שלכם בערכים תזונתיים איכותיים. אוזני המן קלוריות ובריאות? כך תעשו את השילוב בניהם:

1. שימו דגש על הבצק

אמנם המליות שבאוזני ההמן מעניינות ותופסות את מרכז תשומת הלב, אך עיקר הערך התזונתי מגיע דווקא מהבצק. קיימים סוגים שונים של בצק שממנו מכינים אוזני המן והם מכילים כמויות שונות של חמאה וסוכר. בצק פריך, למשל, יכול להכיל כמות גדולה של סוכר וחמאה, בעוד אוזני המן ממאפיות תעשייתיות עלולות להכיל כמות גדולה של מרגרינה בבצק לעומת בצק העשוי מחיטה מלאה או כוסמין מלא אשר מכיל יותר סיבים תזונתיים. נסו לבדוק את הערכים התזונתיים של אוזני ההמן ולא לבחור רק לפי סוג המלית.

אוזני המן קלוריות ומליות

בחירת המלית אמנם משנית לבחירת הבצק, אך גם לה חשיבות. מלית פרג, פירות יבשים או אגוזים עשויה להיות דלה יותר בקלוריות לעומת הקרמים השונים והשוקולד. עם זאת, יש לשים לב לרכיבים, מכיון שלעיתים מוסיפים לחומרים האלה כמות גדולה של סוכר בהכנה. בנוסף, קיימות אוזני המן במילוי עוגיות שונות כמו אוראו או אפילו מקרונים – מה שכמובן מעלה את הערך הקלורי אף יותר ממלית שוקולד רגילה.

אוזני המן קלוריות ומליות שכולם מכירים:

פרג

אחד היתרונות של מלית הפפג הוא כמות גדולה ביותר של סידן:  ב –  100 גרם פרג 1,500 מ"ג סידן.

בנוסף, הפרג עשיר במינרלים חשובים כמו אשלגן, זרחן ומגנזיום. מבחינת ערך קלורי בכל  100 גרם פרג נמצא כ –  530 קלוריות.

אגוזים

מלית מאגוזים מעשירה את אוזן ההמן שלנו בשלל ערכים תזונתיים וזה כמובן תלוי בסוג האגוזים שנמצאים בה. אגוזי מלך עשירים בחומצת השומן אומגה 3, שקדים ישדרגו את המנה שלנו בסידן, אגוזי ברזיל עשירים בסלניות והרשימה עוד ארוכה.
 100 גרם של אגוזים יכילו 550 -690 קלוריות בממוצע. 

שוקולד

למרות ששוקולד היא המלית האהובה עליי, אזהיר כי מדוברבמלית עשירה בקלוריות וסוכר. כ – 550 קלוריות ב – 100 גרם מלית. עם זאת, ברגע שבוחרים מלית בה אחוז השוקולד המריר גבוה יותר נקבל כמות קטנה יותר של שומן ואף כמה מיתרונות הקקאו כמו נוגדי חימצון. כמובן שזה לא הופך את אוזן ההמן להיות מנת בריאות אלא קינוח בעל ערך מוסף.

חלווה

 המלית הזו בהחלט עשירה יותר בשומן וקלוריות המגיעות מסוכר ושומשום.
ב – 100 גרם חלווה יהיו  כ-550 קלוריות. מנגד, החלווה עשירה מאוד בסידן. המגיע מהשומשון ובכל 100 גרם יהיו כ  – 70 מ"ג סידן.
ספויירל להמשך: המתכון בסוף הכתבה, הוא במלית חלווה בגירסתה הבריאה יותר 🙂

תמרים

מלית העשויה תמרים היא בהחלט אחת שמתיישבת יותר עם בריאות.  התמריםעשירים באשלגן ומגנזיום,חומצה פולית וגם סידן. 

מלית זו גם תעניק לנו עוד  סיבים תזונתיים המשרים שובע ובכל האפשרות שנסתפק בפחות אוזני המן גדלה.

ב – 100 גרם תמרים נמצא כ-290 קלוריות מה שהופך את המלית הזו להיות הכי משתלמת קלוריות.

2. צלחתו ואל תנשנשו

אוזני ההמן הן מאפה קטן לכן קל מאוד לקחת אחת ועוד אחת ולהגיע לכמות גדולה בזמן קצר- בעיקר כשיש קופסא של אוזני המן בקרבת מקום. השתדלו שלא "לחטוף" אוזני המן אלא לשים את הכמות שתרצו לאכול (או שכדאי לאכול) בצלחת קטנה, העשירו את הצלחת בפרי והכינו כוס תה לצד המנה. אכלו בישיבה ותהנו מהקינוח המתוק והחגיגי.

3. הכינו משלוחי מנות עם נגיעות של בריאות

מתן משלוח המנות בחג הפורים נועד לייצר אחווה בקרב העם ולהבטיח אוכל עבור ארוחת החג לאלו שדלים באמצעים. עם השנים הפכו משלוחי המנות לסלים גדולים וחגיגיים גדושים בדברי מתיקה. זה אמנם מנהג טעים, אך ייתכן והמסר המועבר איתו הוא לאו דווקא המסר שנרצה להעביר, בעיקר כשמדובר במשלוחי מנות של ילדים.
נסו להכין השנה משלוח מנות שהוא מאוזן, בחרו כמה דברי מתיקה אהובים ועמם שלבו פירות טריים חתוכים, אגוזים שונים וכמה פירות יבשים. ניתן להכניס למשלוח המנות חלווה ללא תוספת סוכר (שהיא מתוקה בכל זאת) ובמקום חבילה שלמה של אזני המן במגוון מליות, הכניסו כמה בודדות.

4. הכינו את אוזני ההמן בבית - מתכון שווה במיוחד

אפייה של אזני המן היא פתרון נהדר לשליטה במצרכים שתכיל האוזן, וזהו גם בילוי נהדר לחוות עם ילדים.
הנה רעיון לאוזני המן דלות בשומן וסוכר:

הבצק:
4 כוסות קמח כוסמין מלא
1/2 כוס שמן זית בכבישה קרה או שמן קוקוס
כף סילאן, דבש או סירופ מייפל טבעי
⅓ כוס מים

מלית חלווה:
150 גרם חלבה
1-2 כפות סילאן
כף טחינה גולמית
2 כפיות מיץ לימון סחוט טבעי

אופן ההכנה:
מערבלים בבלנדר את כל רכיבי המלית עד לקבל מרקם אחיד. שומרים בקירור עד תום הכנת הבצק. מערבבים היטב את הרכיבים להכנת הבצק בקערה גדולה או בינונית.
מחממים את התנור ל-150 מעלות ומתחילים בהכנת הבצק.
מחלקים לכדורים בגודל בינוני ומרדדים כל כדור. מוסיפים את המלית למרכז העיגול וסוגרים את הפינות על ידי צביטה קנה.
אופים בתבנית מרופדת נייר אפייה למשך 15-20 דקות בחום של 150 מעלות.

עכשיו יש בידיכם את כל הפרטים על אוזני המן קלוריות, ערכים תזונתיים והדרך הבריאה יותר לאכול אותן. חג שמח, ובריא יותר חברים יקרים 🙂

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: