האם סופגניות באמת משמינות? התשובה מפתיעה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פורסם באתר מאקו

חג החנוכה כאן ואיתו מבחר סופגניות שכל שנה גדל ומשתכלל. סיבוב רגלי קצר בכל עיר, כנראה יכלול מעבר על פני שניים או שלושה חלונות ראווה המצגים אותן, ולנו לא נותר אלא לרצות להנות מהן (אפילו מאוד) . כמו הסופגניות, נמצאות בכל עבר גם אזהרות: "נסו להימנע מסופגניות", "סופגניות  משמינות", "מצאו תחליפים" ועוד ועוד. כמו בכל חג, אנחנו מוצאים את עצמנו בדיסוננס: כן סופגנייה או לא סופגנייה? או… כן סופגנייה+ רגשות אשם?
השנה, התשובה היא 'כן סופגנייה-' השאלה היא איך.

ראשית, נבין מדוע הסופגנייה לא "משמינה". השמנה היא מונח המתייחס לאגירת שומן ברקמת השומן וגדילה של תאי השומן בגוף. תהליך ההשמנה מושפע מגורמים רבים, בניהם: גנטיקה, אוכלוסיית חיידקי המעי בגוף, מספר שעות השינה, האיזון ההורמונלי וכמובן האיזון האנרגטי. הסופגנייה עתירת קלוריות, מכילה כמות לא מבוטלת של סוכר ושומן ועדיין, היא לבדה, לא יכולה לגרום לתהליך המורכב של ההשמנה. אכילה לא מאוזנת של סופגניות, מאידך, כן יכולה לגרום לעלייה במשקל. הכל טמון באיזון.

 

 

איך נהנים מסופגנייה מבלי להשמין?
1. זיכרו, הסופגניה היא קינוח
כן, זה מפתה לקנות או להכין מגוון גדול של סופגניות ולהגיש אותן בלבד בהדלקת הנרות. אבל, היכן ארוחת הערב? מומלץ להתייחס לסופגנייה כאל קינוח ולא כאל הארוחה עצמה. שלבו הדלקת נרות בארוחת הערב או איכלו לפני צאתכם להדלקת הנרות. כך, אתם והאורחים שלכם, תגדילו את הסיכוי להסתפק בפחות סופגניות ואולי אפילו באחת בלבד.
2. 'מצלחתים'
לחטוף סופגנייה זו הרגשה לא נעימה ועל פי רוב  גם לא מספקת. איכלו את הסופגנייה בצלחת, לצד כוס תה ואפילו פרי קטן.  אכילה באופן שכזה תוביל לסיפוק גדול יותר מאכילת הסופגנייה שבחרתם ותעזור לכם להתספק בה.
3. לא מחליפים אוכל בריא בסופגנייה
המחשבה "לפצות" על אכילת הסופגנייה על ידי הקטנה של כמות האוכל במהלך היום, אינה נכונה.  מחקרים מהשנים האחרונות, מדגימים שלא כל קלוריה דומה לאחרת. כמות הקלוריות היומית לבדה, לא משפיעה על עלייה או ירידה במשקל. המקור ממנו מגיעות הקלוריות בעל תפקיד חשוב בתהליך. החלפה של אוכל בריא בסופגנייה לאו דווקא תשמור עלינו מפני עלייה במשקל, על אף העובדה שאין שינוי בכמות הקלוריות. "פיצוי" שכזה למעשה מזיק לגוף בשני אופנים;
– אנחנו מונעים מגופנו ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים  ושלל רכיבי מזון להם הוא זקוק.
– אנחנו מכניסים אל הגוף רכיבי מזון לא בריאים, כמו עוד סוכר ושמן, שלהם אינו זקוק.
4. קחו אחריות על הסופגנייה שלכם
העובדה שהסופגנייה נאכלת בנוסף לתזונה היומית, לא פותרת אותנו מלמצוא פיתרון לעודף שנוצר. ניתן לבחור סופגנייה דלה יותר בשומן וסוכר, או אפשר גם "ללכת על הכל" ולבחור בזו שמכילה הכי הרבה שוקולד וציפויים. כל בחירה היא נכונה ויש להרוויח אותה בספורטיביות.

5. כל סופגנייה והמחיר הספורטיבי שלה
– סופגנייה אפויה במילוי ריבה מכילה כ- 130 קלוריות אותן ניתן להוציא דיי בקלות ,על ידי אימון חתירה בסאפ שאורכו חצי שעה או ב 40 דקות של הליכה בקצב קל.
– סופגנייה מטוגנת במילוי ריבת תות ואבקת סוכר מכילה כ – 300 קלוריות. היא תגרום לנו להיות יותר פעילים במהלך היום . עליה במדרגות במקום מעלית (מי שגר בקומה הראשונה מוזמן לבקר חברים בקומה השלישית), הליכה וסחיבה של שקיות מהסופר במקום משלוח, הליכה לחניון מרוחק או עוד תחנת אוטובוס מהבית וכדומה.

 

הסופגנייה הקלאסית

– סופגנייה מטוגנת במילוי שוקולד מקפיצה את כמות הקלוריות לכ-450. פה נדרש אימון ספינינג של שעה, או 40 דקות של ג'וגינג. יש שיעדיפו שעתיים של ריקוד על עמוד בתמורה לסופגנייה הזו.

 

השוקולדית

 

– סופגנייה מטוגנת במילוי מתוק וציפוי יכולה להגיע ל 550 קלוריות. את הסופגנייה הזו אפשר לתרגם בקלות לאימון אינטרוולים אינטנסיבי, שמשכו שעה שלמה.

 

מתוקה וקצפתית

 

– סופגנייה במילוי קרם שוקולד או וניל ,עם ציפוי ופצפוצים או פיסטוקים, בליווי מזרק של קרם כלשהו וקישוטי פרי או תלתלי שוקולד שולחת אותנו לשני אימוני קרוספיט רצופים או לשעתיים של ריצה בקצב בינוני . אימונים אלו יעזרו לנו להוציא את 800 הקלוריות שבכזו קלות אכלנו.

 

עם כל התוספות

 

ולחושקים בלביבה?
– לביבות אפויה, על פי רוב, מתהדרות ב 100 קלוריות- ליחידה.  אבל מי אוכל אחת…? מנה של 5 לביבות שולחת אותנו לג'וגינג של כשעה.
– לביבה מטוגנת מכילה 200 קלוריות. מנה של 3 עולה לנו באימון שחייה של שעה וחצי.

הסופגנייה לא משמינה, הדרך שבה נאכל אותה עשויה להיות. 
בחנוכה הזה נאכל סופגניות, בצורה שלא תגרום לנו לעלות במשקל. חג שמח!

 

חג שמח

 

 

אולי יעניין אתכם גם

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: