סופגניות: האם הן באמת משמינות? התשובה מפתיעה

חג החנוכה כאן ואיתו מבחר סופגניות שכל שנה גדל ומשתכלל. סיבוב רגלי קצר בכל עיר, כנראה יכלול מעבר על פני שניים או שלושה חלונות ראווה המצגים אותן, ולנו לא נותר אלא לרצות להנות מהן (אפילו מאוד) . כמו הסופגניות, נמצאות בכל עבר גם אזהרות: “נסו להימנע מסופגניות”, “סופגניות  משמינות”, “מצאו תחליפים” ועוד ועוד. כמו בכל חג, אנחנו מוצאים את עצמנו בדיסוננס: כן סופגניות או לא סופגניות? או… כן סופגניות+ רגשות אשם?
השנה, התשובה היא ‘כן סופגניות-‘ השאלה היא איך.

בכתבה הזו תקראו על:

איך להנות מסופגניות מבלי להשמין

 

ראשית, נבין מדוע סופגניות לא “משמינות”. השמנה היא מונח המתייחס לאגירת שומן ברקמת השומן וגדילה של תאי השומן בגוף. תהליך ההשמנה מושפע מגורמים רבים, בניהם: גנטיקה, אוכלוסיית חיידקי המעי בגוף, מספר שעות השינה, האיזון ההורמונלי וכמובן האיזון האנרגטי. הסופגניה עתירת קלוריות, מכילה כמות לא מבוטלת של סוכר ושומן ועדיין, היא לבדה, לא יכולה לגרום לתהליך המורכב של ההשמנה. אכילה לא מאוזנת של סופגניות, מאידך, כן יכולה לגרום לעלייה במשקל. הכל טמון באיזון.

זוכרים שהסופגניה היא קינוח

כן, זה מפתה לקנות או להכין מגוון גדול של סופגניות ולהגיש אותן בלבד בהדלקת הנרות. אבל, היכן ארוחת הערב? מומלץ להתייחס לסופגניות כאל קינוח ולא כאל הארוחה עצמה. שלבו הדלקת נרות בארוחת הערב או איכלו לפני צאתכם להדלקת הנרות. כך, אתם והאורחים שלכם, תגדילו את הסיכוי להסתפק בפחות סופגניות ואולי אפילו באחת בלבד.

מצלחתים!

לחטוף סופגניה זו הרגשה לא נעימה ועל פי רוב  גם לא מספקת. איכלו את הסופגניות שלכם בצלחת, לצד כוס תה ואפילו פרי קטן.  אכילה באופן שכזה תוביל לסיפוק גדול יותר מאכילת הסופגנייה שבחרתם ותעזור לכם להתספק בה.

לא מקזזים קלוריות

המחשבה “לפצות” על אכילת הסופגניה על ידי הקטנה של כמות האוכל במהלך היום, אינה נכונה.  מחקרים מהשנים האחרונות, מדגימים שלא כל קלוריה דומה לאחרת. כמות הקלוריות היומית לבדה, לא משפיעה על עלייה או ירידה במשקל. המקור ממנו מגיעות הקלוריות בעל תפקיד חשוב בתהליך. החלפה של אוכל בריא עם סופגניות לאו דווקא תשמור עלינו מפני עלייה במשקל, על אף העובדה שאין שינוי בכמות הקלוריות. “פיצוי” שכזה למעשה מזיק לגוף בשני אופנים;
– אנחנו מונעים מגופנו ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים  ושלל רכיבי מזון להם הוא זקוק.
– אנחנו מכניסים אל הגוף רכיבי מזון לא בריאים, כמו עוד סוכר ושמן, שלהם אינו זקוק.

לוקחים אחריות מלאה על כל סופגניה

העובדה שהסופגניה נאכלת בנוסף לתזונה היומית, לא פותרת אותנו מלמצוא פיתרון לעודף שנוצר. ניתן לבחור סופגניות דלות יותר בשומן וסוכר, או אפשר גם “ללכת על הכל” ולבחור בזו שמכילה הכי הרבה שוקולד וציפויים. כל בחירה היא נכונה ויש להרוויח אותה בספורטיביות.

סופגניה קלוריות וספורט - השילוב המנצח!

הנה כל מה שחשוב לדעת על סופגניה קלוריות ומה שבניהן:

1. סופגניה אפויה במילוי ריבה מכילה כ- 130 קלוריות אותן ניתן להוציא דיי בקלות ,על ידי אימון חתירה בסאפ שאורכו חצי שעה או ב 40 דקות של הליכה בקצב קל.

2. סופגניה מטוגנת במילוי ריבת תות ואבקת סוכר מכילה כ – 300 קלוריות. היא תגרום לנו להיות יותר פעילים במהלך היום . עליה במדרגות במקום מעלית (מי שגר בקומה הראשונה מוזמן לבקר חברים בקומה השלישית), הליכה וסחיבה של שקיות מהסופר במקום משלוח, הליכה לחניון מרוחק או עוד תחנת אוטובוס מהבית וכדומה.

3. סופגניה אפויה במילוי ריבה מכילה כ- 130 קלוריות אותן ניתן להוציא דיי בקלות ,על ידי אימון חתירה בסאפ שאורכו חצי שעה או ב 40 דקות של הליכה בקצב קל.

4. סופגניה מטוגנת במילוי ריבת תות ואבקת סוכר מכילה כ – 300 קלוריות. היא תגרום לנו להיות יותר פעילים במהלך היום . עליה במדרגות במקום מעלית (מי שגר בקומה הראשונה מוזמן לבקר חברים בקומה השלישית), הליכה וסחיבה של שקיות מהסופר במקום משלוח, הליכה לחניון מרוחק או עוד תחנת אוטובוס מהבית וכדומה.

5. סופגניה מטוגנת במילוי מתוק וציפוי יכולה להגיע ל 550 קלוריות. את הסופגנייה הזו אפשר לתרגם בקלות לאימון אינטרוולים אינטנסיבי, שמשכו שעה שלמה.

6. סופגניה במילוי קרם שוקולד או וניל ,עם ציפוי ופצפוצים או פיסטוקים, בליווי מזרק של קרם כלשהו וקישוטי פרי או תלתלי שוקולד שולחת אותנו לשני אימוני קרוספיט רצופים או לשעתיים של ריצה בקצב בינוני . אימונים אלו יעזרו לנו להוציא את 800 הקלוריות שבכזו קלות אכלנו.

ולחושקים בלביבה?
לביבות אפוית, על פי רוב, מתהדרות ב 100 קלוריות- ליחידה.  אבל מי אוכל אחת…? מנה של 5 לביבות שולחת אותנו לג’וגינג של כשעה.
– לביבה מטוגנת מכילה 200 קלוריות. מנה של 3 עולה לנו באימון שחייה של שעה וחצי.

לסיכום, סופגניות לא משמינות, הדרך שבה נאכל אותן עשויה להיות. 
בחנוכה הזה נאכל סופגניות, בצורה שלא תגרום לנו לעלות במשקל. חג שמח!

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: