גרעיני דלעת: 4 סיבות לשילובם בתפריט היומי + פירוט ערך תזונתי וקלוריות

את היתרונות של שקדים ואגוזים רובנו כבר מכירים. אבל על היתרונות התזונתיים של גרעינים לא בטוח ששמעתם. אנחנו בדרך כלל חוששים מהם (בעיקר מלפצח אותם) אבל לגרעינים ובפרט גריני דלעת יש עולם שלם של בריאות להציע לנו:

גרעיני דלעת: 4 סיבות לשילובם בתפריט היומי + פירוט ערך תזונתי וקלוריות
בכתבה הזו תקראו על:

גרעיני דלעת ערכים תזונתיים מפתיעים

כשאתם חושבים על פיצוח גרעינים לא בטוח כי גרעיני דלעת הם הסוג הראשון עליו תחשבו – ובצדק. רבים לא יודעים על היתרונות באכילתם. חופן אחד של גרעיני דלעת (שמשקלו כ 23 גרם) מכיל 130 קלוריות ושלל ערכים תזונתיים איכותיים.

גרעיני דלעת ערכים תזונתיים

גרעיני דלעת: מקור מפתיע לחלבון

כשאנחנו חושבים על חלבון מהצומח נחשוב על טופו, סייטן או אפילו על קטניות בטח שלא על גרעינים הרי הם מקור בעיקר לשומן. אז כן, חופן גרעיני דלעת מכיל 10 גרם שומן בממוצע אבל שימו ♥ גם כ 5 גרם חלבון. שזה מטורף! ובשורה טובה בעיקר לטבעוניים. כמות הפחמימה לא גדולה ועומדת על כ 3.5 גרם לחופן גרעיני דלעת. 

מקור לאבץ

אבץ הוא מנירל החשוב בתהליך של ריפוי פצעים ולחיזוק מערכת החיסון. עוד תכונה מעניינת שיש למינרל היא השתתפותו בשמירה על בריאות הערמונית של הגברים. לכן, ככל הנראה אבץ קשור גם באיכות הזרע והחשק המיני (כל מי שמנסים להכנס להריון… לתשומת לביכן וליבכם). גרעיני דלעת הם בהחלט מקור לאבץ במזון עם כמות העומדת על 185 מ”ג לחופן.

חופן גרעיני דלעת מכיל 30% מצריכת המגנזיום היומית

מינרל המגנזיום חשוב מאוד לבריאותנו! הוא משתתפת במערכת כיווץ השריר, קשור לבריאות הלב וגם לשמירה על בריאות העצמות שלנו. התזונה בישראל הפכה בשנים האחרונות דלה במגנזיום מסיבות שונות. על כן חשוב לשים לב לכמות של מגנזיום באוכל כדי לוודא צריכה נאותה שלו. בחופן גרעיני דלעת 30% מכמות המגנזיום היומית שצריכים אנשים בריאים ובוגרים. במספרים מדובר בממוצע של 123 מ”ג לחופן.

מקור צמחי לברזל

אם בעבר טבעוניים וצמחוניים צריכים לשים לב לצריכת ברזל ממקורות צמחיים, הרי שהיום ברור שגם “אוכלי כל” יכולים להרוויח רבות מצריכת מקורות צמחיים לברזל. גרעיני דלעת בהחלט מהווים נכללים ברשימה של מאכלים עם ברזל. בחופן דרעיני דלעת כ 4מ”ג ברזל. שימו ♥ כדי לא להפריע לספיגת הברזל יש להמנע משתייה של קפה או משקאות אחרים המכילים ריכוז גבוה של קפאין במשך שעה מסיום הארוחה.

כמה גרעיני דלעת כדאי לאכול ביום?

אני חושבת שזה שכתבתי על הערכים התזונתיים שיש בחופן גרעיני דלעת מסגירים את התשובה שלי. אם לדייק, אין כמות יומית מומלצת לשום מאכל. יש לשים לב לשילוב המאכלים השונים שאנחנו צורכים במהלך היום ולוודא כי יחד מכילים את הערכים התזונתים להם אנו זקוקים. ובכל זאת, לא כולנו תזונאים ולכן יש כללי אצבע שלרוב יהיו טובים לכולם. אז במידה ואתם בריאים ומעל לגיל 18 הייתי אומרת שחופן מידי פעם יכול להיות רעיון טוב כחלק מדיאטה ים תיכונית מאוזנת. ושוב, ההמלצה שלי היא להתייעץ באופו אישי עם איש מצקוע. כדי לעשות את ההתאמה פעם אחת כמו שצריך. 

כך תשלבו גרעיני דלעת בחיי היום יום

יקומו אנשים ויגידו שחופן גרעיני דלעת אינם מספיקים לפיצוח אינטנסיבי מול איזה משחק כדורגל או בסיומה של ארוחת שישי וזה נכון. כמו תמיד לא כדאי להגזים גם עם מאכלים בריאים. לכן הפתרון במקרה של גרעיני דלעת הוא שילובם במאכלים אחרים. כף או שתיים כקישוט בריא לסלט, קישוט של קערת מרק בטטה או אפילו חלק אינטגרלי מפשטידה טבעונית (או לא טבעונית כמובן). גרעיני דלעת מתאימים בול בגביע יוגורט או כחלק מגרנולה. אפשר גם לטחון אותם בשייק. היו יצירתיים. 

גרעיני דלעת: 4 סיבות לשילובם בתפריט היומי + פירוט ערך תזונתי וקלוריות

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: