תפריט דיאטה ים תיכונית

שוב ושוב נבחרת דהדיאטה הים תיכונית לדיאטה הבריאה והמומלצת ביותר בקרב אנשי מקצוע מובילים בעולם. אם גם אתם רוצים שהתפריט שלכם יהיה תפריט דיאטה ים תיכונית הגעתם למקום הנכון. בואו לגלות איך תעברו לאכילה בריאה יותר עוד היום

תפריט דיאטה ים תיכונית
בכתבה הזו תקראו על:

תפריט דיאטה ים תיכונית: הצעד הראשון

הגישה שלי מאז ומעולם הייתה התאמת התפריט שלי לאורח החיים שלי ולא להפך. כן, אנחנו יכולים להתמיד בתפריט מאוד מדוייק, להתאים את החיים שלנו אליו ולהגיע לתוצאות. עם זאת, כולנו כבר מבינים שביום שיימאס לנו מהשיגרה הזרה הזו לא תהיה לנו ברירה אלא לחזור למה שעשינו קודם – כי לא יצרנו שיגרת ביניים. מתוך ראייה זו, הצעד הראשון במעבר אל תפריט דיאטה ים תיכונית הוא להבין מה כולל התפריט היומי שלי היום. 

תפריט דיאטה ים תיכונית - נהלו יומן אכילה

גלו מה אתם אוכלים על ידי ניהול יומן אכילה

יומן אכילה באמת שייך לדיאטות של “פעם”, מצד שני הוא כלי יעיל מאוד בתנאי שמתשמשים בו כשצריך בלבד. יומן אכילה הוא כתיבה (או צילום!) של כל מה שאנחנו אוכלים במהלך היום- בזמן אמת (כלומר מתעדים ממש רגע לפני שאוכלים). כך נקבל תמונה מדוייקת באופן יחסי של מה אנחנו באמת אוכלים (לעומת מה שאנחנו חושבים שאנחנו אוכלים). גם האדם עם הזיכרון הטוב ביותר שוכח פרטים – זה מבדק מחקרית ויש לזה שם – הטעיית זיכרון. לכן אם אתם רוצים לעשות יומן אכילה אמיתי וקרוב ככל הניתן לאמת – ערכו אותו בלייב.

ברגע שיש בידיכם יומן אכילה מלא של יום טיפוסי בחייכם, או כמה ימים אפשר להתחיל לעבוד. סמנו את כל המאכלים שלא ממש מתיישבים עם עקרונות הדיאטה הים תיכונית. אם אינכם זוכרים את העקרונות תוכלו למצוא אותם כאן. עכשיו במקומם שבצו מאכלים שאתם אוהבים המתאימים לעקרונות וסמנו אותם (בהמשך תבינו למה ביקשתי מכם לסמן). הנה דוגמא שתעזור לכם להבין את התהליך.

דוגמא של תפריט דיאטה ים תיכונית הבנוי על התפריט הנוכחי שלכם:

כדי להביא דוגמא איכותית בחרתי תפריט דיאטה אמיתי של אחת מהמטופלות שלי. זה ה”לפני”! שימו לב איך הפכתי אותו לתפריט דיאטה ים תיכונית על ידיד ביצעוע של מספר שינויים:

  1. את ארוחת הבוקר שיניתי לחלוטין כדי לשלב מאכל שהיא לא הכירה קודם
  2. את ארוחות הביניים הראשונה שדרגתי עם פריטים נוספים
  3. ארוחת הצהרים לא השתנתה הרבה:  דג במקום בקר, תוספת עדשים לאורז ותוספת של ירקות
  4. המאפה הוחלף בריבה שהייתה בעבר אוכלת בבוקר. נשאר כעוגן מתוק
  5. ארוחת הערב נשארה ללא של שינוי – בעיקר בגלל האבוקדו שהוא סופר ים תיכוני!
  6. המעדן של הלילה הוקטן ונוסף לו פרי

תפריט דיאטה מקורי

8:00 קפה + לחמניה עם חמאה וריבה

10:00 קפה+ יוגורט בטעם תות

13:30 קציצות בקר עם אורז ברוטב אדום

17:00 קפה + מאפה קטן

19:30 חביתה משתי ביצים, לחם עם קוטג’ וסלט ירקות עם אבוקדו

22:00 מעדן שוקולד

תפריט דיאטה ים תיכונית

8:00 קפה + שיבולת שועל overnight או דייסת שיבולת שועל עם שקדים וקינמון 

10:00 קפה + יוגורט בטעם תות עם אגוזי מלך ופרי טרי

13:30 קציצות דג עם מג’דרה ברוטב אדום + שעועית ירוקה וברוקולי בתנור

17:00 קפה + פרוסת לחם עם ריבה וטחינה

19:30 חביתה משתי ביצים, לחם עם קוטג’ וסלט ירקות עם אבוקדו

22:00 מעדן שוקולד מיני + פרי

שימו ♥ שינויים גדולים קורים בהדרגה! המטרה שלנו בשלב זה היא לעשות מעט שינויים גדולים, הרבה שינויים קטנים ולעבור לאכילה על פי תפריט דיאטה ים תיכונית. האם זו הדיאטה המושלמת? לא! האם מוכרחים לשאוף לדיאטה המושלמת, אני לא בטוחה. מה שבטוח הוא שהצעד הראשון הזה כבר יוביל לשיונוי משמעותי. ואם רוצים לקחת את השינויים לשלב הבא, ליצור גרעון קלורי, להתחיל להתאמן יותר ברצינות ולעקוב אחר בדיקות דם – שווה לשקול התייעצות על דיאטנית.
תפריט דיאטה ים תיכונית

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: