תבשיל עדשים כתומות – דאל עדשים הודי עשיר בחלבון וכל טוב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תוכן עניינים

תבשיל עדשים כתומות- הגירסה המיוחדת שלי!

דאל עדשים או תבשיל עדשים כתומות, הוא מאכל קלאסי במטבח ההודי. העדשים הכתומות שייכות למשפחת הקטניות כך שהן מהוות מאכל בעל ערך מוסף!

בקטניות שייכות למשפחת הפחמימה ועדיין עשירות מאוד בחלבון (לעומת משפחת הדגנים למשל), בנוסף העדשים הן מקור לסידן וברזל צמחי כמו גם סיבים תזונתיים המשרים עלינו שובע ומהווים אחלה אוכל לחיידקי המעי הפרוביוטים שלנו.

הקאץ' באכילת קטניות כמקור בלעדי לחלבון הוא שאנו עלולים לאכול כמות פחמימה גדולה מידי. לכן רציתי לעשות טוויסט למנה ולהפוך אותה לעשירה בחלבון לעומת תבשיל עדשים ובכך להגיע לתבשיל מהמהווה ארוחה שלמה ומאוזנת. הטוויסט עליו חשבתי הוא שילוב של שבבי סויה למנה – חלבון צמחי וחומר גלם מעניין. מיד אחרי הרעיון התקשרתי לנטליה, נכון בעלת הבלוג: theveganati ויחד יצרנו מנה מושלמת בעלת טעם מדויק, מרקם מצליח וכזו העונה על הצרכים האלו.

אם כן, בואו ונצא לדרך!

תבשיל עדשים כתומות ואקסטרה חלבון

מה צריך?

תבשיל עדשים כתומות אופן הכנה

איך מכינים?

קלוריות וערכים תזונתיים

על פי החישוב שלי בכל התבשיל יש:

 960 קלוריות

160 גרם פחמימה

88 גרם חלבון

3.4 גרם שומן

המנה הזו מקבלת ערך מוסף בדמות הג'ינג'ר המשולב בה. שורש הג'ינג'ר מכיל חומר פעיל בשם ג'ינג'רול והוא שליח אנטי דלקתי. הדרך להפיק את המירב מהשורש הוא על ידי גירודו (לעומת חיתוך לפרוסות או קוביות). אל תוותרו על הוראות ההכנה המדוייקות 🙂

שאלות שאולי יש לכם...

◊ מדוע התבשיל לא מחולק למנות?
בניגוד למתכונים אחרים בהם אני עושה את החלוקה, התבשיל הזה יכול להיות ארוחה שלמה עבור אנשים מסויימים. כמות האוכל בארוחות שלנו הוא נגזרת של התפריט היומי שלנו. ויש אשר התפריט שלהם מאפשר ארוחה בגודל כזה.

◊ האם כדאי להשרות את העדשים בטרם השימוש בהם?
בניגוד לקטניות מסוג אחר (כמו אפונה ירוקה ועדשים ירוקות) את העדשים הכתומות אין צורך להשרות לפני ההכנה. המרקם שלהן עדין ומושלם עבור המתכון הזה כך שאינו דורש הכנה מקדימה.

עכשיו כשיש לכם את כל מה שאתם צריכים כדי להכין תבשיל עדשים כתומות חלומי, כל שנותר הוא להכנס למטבח ולהתחיל בעבודה. תהנו!

רוצים עוד מתכונים?
הרשמו לדיוור החודשי וקבלו אותם לפני כולם
הרשמו לדיוור החודשי
כדי לקבל עוד מתכונים בריאים וטעימים
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: