קמח שקדים: קלוריות, ערכים תזונתיים, ומה אפשר לעשות עם קמח שקדים? (+מתכון למרציפן)

הוא אקזוטי וכולם משתמשים בו – קמח שקדים! בואו לגלות על כל הערכים התזונתיים שלו וגם מה אפשר לעשות עם קמח שקדים.

קמח שקדים: קלוריות, ערכים תזונתיים, ומה אפשר לעשות עם קמח שקדים? (+מתכון למרציפן)
בכתבה הזו תקראו על:

משקדים לעוגיות: מהו קמח שקדים?

למרות שהוא נשמע מאוד אקזוטי קמח שקדים הוא למעשה שקדים שנטחנו עד לכדי מרקם קמחי! ממש כך. אם תקלפו את השקדים לפני הפיכתם לקמח תקבלו – קמח שקדים לבן. טחינה של שקדים במלואם ייתן לנו קמח שקדים בצבע חום. בגלל העובדה שקמח שקדים עשוי משקדים שלמים הערכים התזונתיים נותרים דומים.  

חומצות אמינו וסידן

ממש כמו שקדים גם קמח שקדים מכיל חומצות אמינו. חומצות אמינו הן כמובן בסיס לבניית סוגים שונים של חלבון בגופנו. בנוסף, קמח שקדים עשיר בסידן! ואלה חדשות טובות בעיקר למי מאיתנו שטבעוניים. 

ויטמינים ונוגדי חמצון

ממש כמו שקדים גם קמח שקדים מכיל שלל ויטמינים ומינרלים. ויטמין E שהוא נוגד חמצון עצמתי, מגנזיום החשוב למערכת כיווץ השרירים וגם ויטמינים מסוג B.

קמח שקדים אינו מכיל גלוטן

קמח שקדים יכול לשמש אותנו בשלל מתכונים ללא גלוטן. כך נוכל להפוך כל ארוחה לידידותית עבור חולי צליאק. שימו לב שחשוב לוודא כי ברשימת המרכיבים אין אזהרה לפיה עלול הקמח להכיל גלוטן. קמחים מסחריים אשר טוחנים באותו מטבח יכולים “לקלוט” גלוטן ממקורות חיצוניים. 

מה אפשר לעשות עם קמח שקדים

קמח שקדים צובר פופולריות גדולה במטבחים רבים. הנה  כמה רעיונות לשאלה מה אפשר לעשות עם קמח שקדים:

מכורים למרציפן? אז אתם אוהבים קמח שקדים

כן כן, אותו המרציפן מהמימונה עשוי קמח שקדים. ליתר דיוק, בצק שקדים אותו מכינים מקמח שקדים, סוכר ומים. כדי להכין מרציפן צריך 500 גרם של קמח שקדים, 500 גרם סוכר, כפית מיץ הדר וחצי כוס מים.

מערבבים יחד את כל החומרים ומוזגים חצי מכמות המים. מאחדים לעיסה ולאט מטפטפים את יתר כוס המים תוך כדי לישה. בסוף נקבל בצק יציב אבל לא רך מידי. נעביר למקרר עד להתקשות. 

זה חומר הגלם איתו נוכל להכין שלל צורות ואפילו להוסיף צבעי מאכל טבעיים.

עוגות ועוגיות

כדי להפוך כל עוגה או מאפה לנטולי גלוטן כל מה שצריך לעשות הוא להחליף את קמח החיטה בקמח שקדים ביחס 1:1. מה שכן, אנחנו יכולים לצפות לשני שינויים עיקריים: טעם ומרקם. 

אם זה מתכון שהכנתם בעבר כנראה שתבחינו בטעם מעט יותר מתוק. זו תכונה טבעית של קמח שקדים. במקרה כזה אפשר להפחית את כמות הסוכר או הממתיק. הפחתת סוכר עלולה לגרום לשינוי במרקם. לעומת זאת הפחתה של ממתיקים כמו סירופים למיניהם – פחות תוביל לשינוי מהותי במרקם.

לעתים החלפת קמח חיטה בקמח שקדים מייצרת מרקם שונה (גם אם לא נגעתם בכמות הסוכר במתכון) לעתים – השינוי דווקא לטובה. מתכונים בהם השימוש המקורי הוא קמח שקדים (כמו במקרה של אוזני המן מקמח שקדים….) המרקם בטוח יהיה מדוייק יותר.

הסמכת מרקים ותבשילים

אפשר להשתמש בקמח שקדים כמסמיך, למרות שזה לא שימוש נפוץ עבורו. במידה ואתם בוחרים לבצע הסמכה עם קמח שקדים עשו זאת לפי 2 כפיות לליטר נוזל.

קמח שקדים קלוריות וערכים תזונתיים:

קמח שקדים מכיל רשימת ערכים מיוחדת שמאוד שונה מקמחים אחרים.
בואו נערוך השוואה בין 100 גרם קמח שקדים ל – 100 גרם קמח חיטה מלא:

קמח שקדים קלוריות: 600 קק”ל
קמח חיטה מלא קלוריות: 334 קק”ל

קמח שקדים חלבון: 23.5 גרם
קמח חיטה מלא חלבון: 13 גרם

קמח שקדים פחמימה: 4 גרם
קמח חיטה מלא פחמימה: 66 גרם

קמח שקדים שומן: 50 גרם
קמח חיטה מלא שומן: 2 גרם

קחו בחשבון את הערכים האלו כשאתם שוקלים מעבר לקמח שקדים.

קמח שקדים: קלוריות, ערכים תזונתיים, ומה אפשר לעשות עם קמח שקדים? (+מתכון למרציפן)

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: