עוגת גזר: מתכון לעוגה בריאה וסופר-טעימה (308 קלוריות לפרוסה)

לא הייתי טיפוס של עוגת גזר. אך מאז שטעמתי עוגת גזר סופר-מוצלחת ואפילו בריאה שמתי לעצמי למטרה לאתר את המתכון המושלם. ספרו לי אם הצלחתי – בואו נצא לדרך

עוגת גזר: מתכון לעוגה בריאה וסופר-טעימה (308 קלוריות לפרוסה)
הסדר של המתכון
עוגת גזר: מתכון לעוגה בריאה וסופר-טעימה (308 קלוריות לפרוסה)

עוגת גזר: הטרנד הלוהט הבא

קשה להתעלם מהעובדה הבאה: עוגת גזר נמצאת כבר בכל מקום. אולי זו עוגת גזר בחושה, אולי אלה מאפינס גזר אך לרוב מדובר באותה פרוסת עוגת גזר אוורירית עם ציפוי קרמי מעל. 

מאתגר לומר מתי עוגת גזר הפכה לטרנד לוהט אבל זו עובדה! בתור תזונאית, אין לי שום בעיה עם זה. להפך! אני מברכת על כל טרנד שמשלב אלמנטים של בריאות. כן, גם אם הבריאות הזו מגיעה עם יותר סוכר ממה שתכננו. אבל זה בסדר, כי עוגה היא קינוח. ואם הקינוח הוא עוגת גזר מבחינתי יש לו ערך מוסף והוא עדיף על פני קינוח שאין בו מן הבריאות כלל.

בעולם התזונה זו למעשה החוקיות. אין מאכל בריא או לא בריא – הכל תלוי במטרה. אם המטרה שלנו היא ארוחת ביניים בריאה ומאוזנת אולי עוגת גזר איננה הפתרון. אך אם המאטרה שלנו קינוח עם אקסטרה ויטמינים ומינרלים – אז עוגת גזר זה בול!

עוגת גזר קצת יותר בריאה

אין מה לעשות, עוגות הן קינוח. כדי שקינוח יהיה טעים חשוב שיהיה אוורירי (ככל הניתן) ומתוק. לכן, עוגות, מאפינס ועוגיות תמיד יכילו סוכר (ולפעמים חמאה). מה שכן, חומרים הגלם האיכותיים והשילוב הנכון יובילו לממתק שהוא עדיף לעומת אחרים. לירק הגזר ערך תזונתי רב, לכן גם אם המתכון אינו ב 100% דיאטטייש לו הרבה עם ערך מוסף.

מתכון ל 9 פרוסות של עוגת גזר מפנקת

מה צריך?

איך מכינים?

קלוריות וערכים תזונתיים לפרוסת עוגה

308 קלוריות

52 גרם פחמימה

11 גרם חלבון

7 גרם שומן

הערכים התזונתיים לא כוללים את תוספת אגוזי המלך או קישוטים אחרים.

שאלות שאולי יש לכם:

◊ איך שומרים את העוגה?

שומרים את העוגה בכלי אטום במקרר עד 4 ימים. אם רוצים שהיא תאריך ימים לגמרי אפשר שלמור אותה במקפיא. במקרה כזה אני ממליצה לפרוס אותה ולהפריד בנייר אפייה.

◊ האם אפשר להכין את העוגה בצורה של מאפינס?

בהחלט כן, אז עוגת גזר זו אפשר לאפות בתבנית מאפינס. באופן כזה קל יותר לשלוט בכמויות שאוכלים. ואם כבר מכינים מאפינס, אני מציעה לשמור אותם בהקפאה מההתחלה.

◊ מה הערך המוסף של עוגת גזר?

וודאי שמתם לב שהערך הקלורי לפרוסת עוגת גזר הוא לא מהנמוכים באתר. ועדיין, כמו שכתבתי בהקדמה- קלוריות הן לא הכל יש לנו פה ערך מוסך.

ובכן, הגזר עצמו הוא ירק בעל ערכים תזונתיים רבים. בואו נתעכב לרגע על המשפט הזה- גזר הוא ירק ואנחנו מכינים ממנוט עודה – זה לעצמו מרשים. גזר מכיל בטא קרוטן שממנו הגוף מפיק ויטמין A. ויטמין A מסייע לשמירה לא רק על הראייה שלנו אלא גם על העור שלנו היות והוא משתתף בבנייה של קולגן גזר גם עשיר בסיבים תזונתיים (כן, הם עושים דרכם אל עגת גזר ואנחנו רק מרוויחים) שמסייעים לשמירה על מערכת עיכול בריאה.

מינרל נוסף שנמצא בגזר בכמות יפה הוא אבץ! אבץ מסייע בשמירה על מערכת הדם שלנו ועכשוי נקבל אותו גם בעוגה. 

אז עכשיו כשיש לכם את כל מה שצריך כדי להכין עוגת גזר טרנדית ומפנקת. תוכלו להפתיע את האורחים שלכם או פשוט להנות ממנה בעצמכם. שילוב על פרוסת עגת גזר עם קצת ענבים או פרי אחר יכול לתת לכם קינוח מאוזן יותר ואפילו יותר משביע נסו את זה – בתאבון!

תייגו אותי בפייסבוק כדי שאדע איך יצא, אהה וגם באינסטגרם!

עוגת גזר: מתכון לעוגה בריאה וסופר-טעימה (308 קלוריות לפרוסה)

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לבשל? הנה כמה מתכונים שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: