מאפינס תרד חלומיים: מתכון מנצח, עשיר בחלבון, וטעים!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
במתכון הזה תמצאו

מאפינס תרד: מפגש רשת שהוליד מתכון מנצח

ביום בהיר אחד חיכתה לי הודעה קצרה וכל כך מעניינת בתיבת הדואר באינסטגרם "הי קרן אן מה העניינים? אני שני , מתכונאית וד"ר לכימיה…." ההודעה הזו שלחה אותי אחורה בזמן למעבדה בתזונת האדם. או במילים אחרות – שיעורי בישול בחסות מעבדת התזונה בתל חי שם למדתי תזונה. המרצה שוב ושוב ציינה שבישול מאוד דומה לכימיה, צריך להכיר את השילובים הנכונים והדרך בה חומרים מגיבים – ליצירת טעמים ומרקמים מושלמים. כמובן שתשוקה לבישול ואפייה נדרשים גם הם, מעבר לפן הטכני, וכך ההודעה המשיכה: "אני מכורה לספורט וגם לאפייה…"

כמובן שהייתי מוכחה להכיר את הבחורה הזו וכך נולד שיתוף פעולה חדש ומרגש הבא לידי ביטוי עבורכם – באוכל כמובן. הנה מתכון מנצח בהחלט למאפינס תרד חתיך במיוחד בהמשך לאהבה שלי למאפינס ירקות. ישירות מהבלוג של שני.

מתכון מאפינס תרד וזרעי צ'יה

מה צריך?

מאפינס תרד קלוריות וערך תזונתי

איך מכינים?

בקערה מערבבים קוטג', גבינה לבנה, חלב, יוגורט חלבון, שמן וביצה עד לקבלת תערובת אחידה. בתנור ב-180 מעלות למשך 25-30 דקות.

קבלו 16 מאפינס בריאים וטעימים.

לקערה מוסיפים קמח, אבקת האפייה ומערבבים בעזרת כף טוב.

מוסיפים תרד, גבינה בולגרית וזרעי צ'יה ומתבלים במעט מלח ופלפל.

מעבירים את התערובת לתבנית שקעים ואופים עד להשמחמת המאפינס ונעיצת קיסם שיוצא נקי. כ 25 דקות בטמפרטורה של 180 מעלות.

והנה לכם 8 מאפינס תרד מוכנים להגשה 🙂

קלוריות וערכים תזונתיים ל - 8 מאפינס תרד חלומיים

על פי החישוב שלי במאפין אחד תמצאו…

128 קלוריות

5.5 גרם פחמימה

5 גרם חלבון

8.5 גרם שומן

1 גרם סיבים תזונתיים

שאלות שאולי יש לכם

◊ האם אפשר להשתמש ביוגורט שאינו עשיר בחלבון?
התשובה היא שההחלפה בהחלט ניתנת לביצוע. עם זאת, אחד היתרונות של המאפינס הוא כמות משמעותית של חלבון. יוגורט עשיר בחלבון מיוצר ייחודי המאפשר לכמות גדולה יותר של חלבון להשאר במוצר, לכן עדיף לדעתי במתכון הזה על פני אבקות חלבון.

◊ המה מעניקים לנו זרעי הצ'יה?
זרעי הצ'יה מעשירים את המאפינס בסיבים תזונתיים באופן משמעותי. חשוב לזכור שהערך הקלורי של זרעי הצ'יה גבוה באופן יחסי לכן חשוב להתשמש בהם בחכמה ובכמות מדודה.

◊ מתי כדאי לאכול את המאפין?
במידה ובחרתם להכין את המאפינס בדיוק כך (לעומת בתבנית רגילה של פשטידה למשל) אחד כזה יהיה מושלם בתור המלצה לאכילה אחרי אימון כוח או ריצה. כמות החלבון והפחמימה יעזרו לכם גם לאושש מאגרים וגם לבנות שרירים. עם זאת, המאפינס לא עומד בפני עצמו כארוחת התאוששות מלאה. לכן יש  להמשיך אחרי האימון לאכילה של ארוחה גדולה יותר. אפשרות נוספת היא לקחת את המאפינס איתכם כארוחת ביניים בריאה.

עכשיו יש לכם את כל מה שצריך כדי להכין מאפינס תרד חלומי עם זרעי צ'יה ושיהיה לכולנו בתאבון 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: