דיאטת הוליווד (דיאטת סאות’ ביץ’): מה הדיאטה של הכוכבים והאם יש מאחוריה אמת מדעית?

דיאטת הוליווד הידועה גם בשם דיאטת סאות’ ביץ’ ולאחרונה “הדיאטה של אופירה אסייג” נשמעת מאוד מפתה. היא כוללת גם ירידה מהירה במשקל וגם מגוון פרזנטורים ידועים. האם כדאי לעשות אותה? מה הסיכונים? בואו לגלות

דיאטת הוליווד (דיאטת סאות' ביץ'): מה הדיאטה של הכוכבים והאם יש מאחוריה אמת מדעית?
בכתבה הזו תקראו על:

דיאטת הוליווד: הכל התחיל בשכונת סאות' ביץ' במיאמי

דיאטת הוליווד התחילה אי שם בשנות ה 90. היא פותחה על ע”י ד”ר ארתור אגטסטון בשיתוף עם השף של בית החולים  בו עבד – מארי אלמון. שמה המקורי של הדיאטה היה “דיאטה מותאמת פחמימות” (Modified Carbohydrate Diet) היות ופותחה עבור המטופלים של ד”ר אגטסטון ששהו בבי”ח.

באותה התקופה ארגוני הבריאות השונים (כולל אגוד רופאי הלב האמריקני) התמקדו בהמלצה על דיאטות דלות בשומן לצורך שמירה על בריאות הלב. ד”ר אגסטון החל לשים לב לדיאטה שהפופולריות שלה הלכה וגברה באותה התקופה – דיאטת אטקינס. היא הובילה לירידה מהירה במשקל, דבר שהיה ככל הנראה חשוב עבור מטופליו.

לדיאטת אטקינס היו חסרונות כמובן – העיקרי הוא תכולת שומן גבוה. כך, התבסס ד”ר אנגסטון על העיקרון של הפחתתת פחמימה + הגבלת שומן ויצא את הדיאטה החדשה בה שם  דגש על אכילה של חלבון רזה, שלל סיבים תזונתיים ושילוב פחמימות בעלות ערך גליקמי נמוך. 

דיאטת סאות’ ביץ’ נקראה על שם האיזור בו גר הד”ר. היא אומצה לאורך השנים על ידי ידוענים רבים כמו קים קטרל, אופרה וינפרי וניקול קידמן וכך זכתה לשם דיאטת הוליווד.

עקרונות דיאטת הוליווד

כמו הרבה דיאטות בשנות ה 90′ גם דיאטת הוליווד כללה לא מעט עקרונות מאוד חותכים. ראשית יש סיווג של סוגים של שומן לרע וטוב. השומן הרווי סווג כשומן רע ואילו שומן בלתי רווי כשומן טוב. פחמימות עתירות סיבים תזונתיים הן פחמימות טובות לעומת כאלו עשירות בסוכר לבן. וכמובן, התבססות על חלבון רזה כמו דגים.

דיאטת הוליווד, אם כן, כוללת 3 שלבים:

שלב 1: אוכלים רק חלבון ושומן

בשלב זה מקצצים כל פחמימה אל מחוץ לתפריט. השינוי הקיצוני בהרכב הדיאטה, הוא זה שמוביל לירידה מהירה במשקל. מי קרא את הכתבה שלי על דיאטה מהירה, וודאי זוכר כי זו ירידה שאיננה מרקמת השומן – עוד אחזור לזה.
בשלב זה אפשר לאכול חזה עוף, עוף, הודו, ביצים, שלל דגים, מוצרי חלב רזים, ירקות ירוקים, קטניות מכל סוג (בתקופה ההיא קטניות נחשבו לירקות ולא פחמימות), אגוזים, שקדים וסוגים שונים של גרעינים.

שלב 2: פחמימות במתינות

בתום השבועיים הראשונים מתחילים לשלב במתינות סוגים מסויימים מאוד של פחמימות לדיאטה: דגנים מלאים, פירות עתירי סיבים, מוצרי חלב דלי שומן ועוד. 

כמו בדיאטת HCG ושלל דיאטות בשנות ה 90 גם פה יש פירות שאסור לצרוך בשום אופן כמה מהם כוללים: אבטיח, בננה ואננס. דיאטת הוליווד כוללת גם ירקות “אסורים” כמו: תפוחי אדמה (שאז נחשבו לירק), סלק וגזר. אלה נחשבים עתירים יותר בסוכר לעומת האחרים.

לשלב זה אין טווח זמנים – נמצאים בו עד ההגעה למשקל הרצוי.

שלב 3: סיום

בספרו מנחה ד”ר אגטסטון את הדובקים בדיאטה לחזור לאכילה הכוללת את כל אבות המזון. 

בשלב זה אין מזונות אסורים בתקווה שאלו שעשו את הדיאטה ימשיכו את עקרונות הדיאטה אותם למדו וישלבו מידי פעם את המאכלים שבעבר היו אסורים. 

יש לשים. לב לכמוות שאוכלים ולהשקל מעת לעת. במידה ועליתם במשקל? ניחשתם נכון, תעשו שוב את דיאטת הוליווד מההתחלה.

האם דיאטת הוליווד מומלצת?

רגע לפני שאביע את דעתי האישית הנה נתון מעניין – מתוך 40 דיאטות שנבחנות כל שנה ע”י דיאטנים מובילים בארה”ב ב”מצעד הדיאטות” המפורסם של עיתון U.S NEWS- הגיעה דיאטת הוליווד למקום ה -22. דירוג נמוך יחסית (ונראה שיש דיאטות גרועות ממנה).

הדירוג הנמוך איננו מפתיע. נראה כי דיאטת הוליווד או דיאטת סאות’ ביץ [איך שלא נקרה לה 🙂 ] היא פשוט מניפולציה תזונתית ולא יותר. הפחתה של פחמימות תוביל כמובן לירידה מהירה במשקל בשל דילול מאגרי הפחמימה בשרירים. אין זה אומר שנראה ירידה מרקמת השומן (היא. זו שממנה היינו שמחים להפחית). האם מדובר בירידת משקל שתחזיק מעמד? – רוב הסיכויים שלא. 

מילוי מאגרי הפחמימה לרוב יובילו לעליית כל המשקל שירד בחזרה.  לראייה, לא קיימים מחקרים אשר מציגים את יעילותה של דיאטת הוליווד או שמירה על תוצאותיה  לאורך זמן.

ומה לגבי המאכלים האסורים? אותם המאכלים ה”אסורים” הם ככל הנאה כאלו שכדאי לאכול מהם פחות על פי עקרונות התזונה הנכונה. לצורך העניין גם דיאטה ים תיכונית כוללת הפחתה של בשר בקר ומאכלים עתירי שומן רווי. ולגבי אותם ירקות עתירי סוכר (לעומת אחרים) … לדעתי מיותר להתייחס אליהן כגורם קריטי בדיאטה שלנו. את תשומת הלב והאנרגיה הייתי משקיעה בצמצום מאכלים עשירים בקלוריות ריקות באופן מובהק כמו ממתקים. 

דיאטת הוליווד (דיאטת סאות' ביץ'): מה הדיאטה של הכוכבים והאם יש מאחוריה אמת מדעית?

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: