דיאטה בהנקה: האם התזונה שלך משפיעה על חלב האם? כמה כדי לאכול? ואילו תוספים מומלצים?

דיאטה בהנקה היא מעט טריקית; מצד אחד את מעוניינת בחופש לאחר תקופת ההריון ומצד שני עדיין מעוניינת להשקיע כמה שיותר בתזונת התינוק שלך וכן, גם לחזור לעצמך.  דיאטה בהנקה איננה קשה כמו שנדמה לך. שימי לב לעקרונות בכתבה הבאה.

דיאטה בהנקה: האם התזונה שלך משפיעה על חלב האם? כמה כדי לאכול? ואילו תוספים מומלצים?
בכתבה הזו תקראו על:

דיאטה בהנקה: הקדמה קלה

כמו כל דיאטה גם דיאטה בהנקה צריכה להיות מאוזנת ומותאמת לצרכים שלך. ירידה במשקל או חזרה למשקל אליו את רגילה, תלויה בהרגלים ובבחירות שאת מבצעת.

 אם עבור כל אישה דיאטה עלולה להיות מאתגרת, עבור אישה שמניקה על אחת כמה וכמה. שמירה על הבריאות שלך (פיזית ומנטלית) לצד האחריות המוטלת עלייך כאמא המייצרת מזון לתינוק/ת שלה היא משימה מורכבת. אין טריק, או סוד… יש למידה. עם זאת, יש כמה וכמה עקרונות שיעזרו לך לצלוח על הצד הטוב ביותר את המשימה שנקראת דיאטה בהנקה!

דיאטה בהנקה - השפעת תזונת האם על הרכב וכמות החלב

השפעת תזונת האם על הרכב וכמות החלב: את לא חייבת לאכול מושלם

הבסיס שיעור לך לקבל החלטות טובות יותר, לך ולבייבי שלך הוא ההבנה את האופן בו התזונה שלך משפיעה על חלב האם שאת מייצרת. בניגוד למה שהיינו מצפות, חלב האם שלך מושפע בעיקר מסך התזונה שלך ולא ממרכיבים בודדים. כלומר, תפריט מאוזן ובריא ברובו, יוביל ליצירת חלב אם משובח.

מרכיבים אשר ריכוזם אינו מושפע מתזונת האם

ריכוזם של מינרלים כמו סידן, זרחן, מגנזיום, נתרן ואשלגן בחלב שלך יישאר קבוע ולא ישתנה כתוצאה משינוי בצריכתם על ידיך.

בנוסף ריכוזה של חומצה פולית (פולאט) לא יושפע מכמות חומצה פולית במזון של האם. 

ריכוז הפחמימות, החלבונים והשומנים לא יושפעו מתזונת האם, כמו גם ויטמין K.

מרכיבים אשר ריכוזם כן מושפע מתזונת האם

בעוד שכמות השומן בחלב הם שאת מייצרת לא תושפע מהתזונה שלך, ההרכב דווקא כן. באופן יותר ספציפי ריכוזה של חומצת השומן אומגה 3 בחלב האם תלויה באם תצרכי אותה או לא.

בנוסף ויטמינים כמו ויטמין  A, ויטמין D, ויטמין B1 , ויטמין B2 ויטמין B6 וויטמין B12 גם הם יושפעו מהתזונה שלך.

שני מרכיבים נוספים הם יוד, כולין וסלניום – גם הריכוז שלהם בחלב האם יושפע מהתזונה שלך.

על כן, קיימות המלצות של  משרד הבריאות לגבי תיסוף ייעודי לכיסוי מרכיבי התזונה האלה. כמובן שאת התיסוף הרלוונטי לך יש לעשות אך ורק בליווי את מקצוע (אפשר גם איש) מתאימה.

דיאטה בהנקה וכמות חלב האם

כמות חלב האם שאת מייצרת תלויה בעיקר בכמות הבייבי (או משאבת החלב שלך) יונק/ת . ככל שיש דרישה גדולה יותר חלב אם כך תעלה כמות הייצור. עם זאת,ישנן עדויות לכך שצריכת קלוריות נמוכה מ 150 עלולה לפגוע בנפח החלב. האם אם מניקה צריכה לאכול 1500 קלוריות ביום? לא, היא צריכה 1800 קק”ל ומיד ארחיב.

דיאטה בהנקה: מתי כדאי להתחיל וכמה קלוריות כדאי לצרוך?

למרות שלפעמים הרצון גדול את הדיאטה שלך כדאי להתחיל לכל הפחות 6 שבועות לאחר הלידה. נכון, זו תקופת “משכב הלידה”. בזמן הזה אגב, עדיין לא כדאי לאכול סושי היות ומערכת החיסון שלך עדיין מתאוששת.

כעבור 6 שבועות (בליווי אשת מקצוע) אפשר לצאת לדרך ולהתחיל בדיאטה. 

דיאטה בהנקה כוללת צריכה של 1800 קלוריות ליום וחזרה הדרגתית לביצוע פעילות גופנית (לאחר ביצוע בדיקה של רצפת אגן וקבלת אישור מרופא). כלל האצבע של 1800 קלוריות הוא כמובן ממוצע, יש נשים שיצטרכו יותר. זה נשמע הרבה, אני יודעת, אבל לייצר את כל האוכל של הבייבי שלך – זו עבודה שדורשת אנרגיה. וגם מבזבזת אנרגיה שזה בונוס נחמד. הנקה באמת עוזרת בתהליך הירידה במשקל עבור רובנו. מעט נשים עלולות דווקא לחוש רעב מוגבר לאורך תקופת ההנקה. גם את תחושת הרעב המוגבר ניתן לפתור בעזרת תפריט בריא ומאוזן.

תזונת האם וגזים של התינוק- מיתוס או אמת?

באופן מפתיע הקשר בין התזונה שלך לבין הסיכוי של התינוק שלך לפתח גזים הוא לא גדול.

תינוקות רבים עלולים לסבול מקוליק. קוליק היא תופעה של כאבי בטן בתינוקות. היא עלולה להופיע עם או בלי גזים ולרוב חולפת עד גיל 3 חודשים.

קוליק לצערי לא קור לתזונה שלך. במקרים מסויימים ייתכן קר בין תזונת האם לגזים אצל הבייבי במידה והבייבי רגיש\ה באופן מיוחד למרכיבים מסויימים. לא רק שקיימת שונות בין אמהות שונות והבייביז שלהן.

קיימת שונות בין אם ובייבי לאחר/ת. לכן, במידה ואת חודשת בתזונה שלך כקשורה לגזים של הבייבי שלך, בדקי זאת מול איש מקצוע. לצערי עדיין אין צ’ק ליסט מגובש.דיאטה בהנקה יכולה הליות שונה בין כל אם והבייבי שלה.

דיאטה בהנקה: האם התזונה שלך משפיעה על חלב האם? כמה כדי לאכול? ואילו תוספים מומלצים?

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: