לאכול בריא ולשמור על הגיזרה בחורף, כשריח השוקולטה באויר

לאכול בריא גם בחורף – כל עונה מביאה עמה קשיים בשמירה על משקל תקין וכושר שיא. בחורף קיימים מגוון תירוצים שגורמים לנו להרגיש טוב יותר עם העובדה שויתרנו על האימון היומי או שתינו כוס נוספת של שוקו חם. אולי תשמחו לגלות שחלק מהתירוצים האלה מקובלים לחלוטין, ושיש דרכים פשוטות להתמודד איתם, לאכול בריא  ולשמור על הגזרה והבריאות – גם בחורף גשום וקודר.

לאכול בריא ולשמור על הגיזרה בחורף, כשריח השוקולטה באויר
בכתבה הזו תקראו על:

לאכול בריא ולא לעלות במשקל בחורף - למרות הפיתויים

נתחיל למנות את כל התירוצים שמאיימים למנוע מאיתנו לאכול בריא בחורף ונבדוק האם הם מיתוס שגוי או שמא יש אמת בתירוץ ואז – נתגבר עליו 🙂 אז בואו ונצא לדרך:

התירוץ: בחוץ חשוך ואני לי מצב רוח

חושך בדרך כלל מוריד את החשק שלנו להיות פעילים, ולא סתם! החושך גורם להתרחשות של תהליכים פיזולוגיים שונים בגופנו, כאשר המרכזיים בניהם הם יצירה של פחות סרטונין ויותר מלטונין.
סרטונין הוא שליח עצבי שהפרשתו גורמת לנו לחוש רוגע ואף שובע. אור מעודד יצירת סרטונין ולכן בחורף גופנו מייצר ומפריש אותו במידה מעטה לעומת הקיץ. המלטונין הוא הורמון המופרש בשעות החשיכה וגורם לנו לתחושת הנמנום על מנת שנלך לישון בזמן. בשל העדר האור בתקופת החורף הוא מופרש בעודף, כך שתחושת השלווה שלנו מופרת והגוף מורה לנו ללכת לישון.

הפתרון: חפשו את קרני השמש

להקפיד לצאת ולבלות באור בימים בהם השמש זורחת, כך תרוויחו גם עוד קצת ויטמין D. נסו לעשות סיבוב רגלי קצר במקום הפסקת סיגרה, עבדו עם חלון פתוח במשרד ונסו לצאת לטיולי סוף שבוע. פתרון נוסף הוא להקפיד על תאורה מספיקה בבית ובעבודה גם בימים קודרים וכמובן להקפיד להתאמן. סרטונין מיוצר ומופרש גם כתוצאה מאימון גופני.

התירוץ: יורד גשם ואי אפשר לצאת לאימון

להתאמן בחוץ בקור זה דבר אחד, אבל אימון בגשם אינו מומלץ אלא למתאמנים בעלי ניסיון רב. אימון במזג אוויר קר וגשום עשוי לגרום להיווצרות של כוויות קור, לקרעים בשרירים בשל המאמץ המוגבר, להתייבשות מהירה ועוד שלל של סכנות לא רצויות. לכן הרצון לא לצאת לאימון בגשם הוא סיבה מקובלת לכל הדעות.

הפתרון: אימון בייתי ולבוש מתאים

מחקרים מהשנים האחרונות מראים שאימונים קצרים בנוסף לאימונים ארוכים, מסייעים לשמירה על קצב חילוף החומרים ואף תרומים לירידה במשקל. לעיתים השפעה של אימון קצר ואינטנסיבי ניכרת יותר מזו של אימון ארוך. בנוסף, גם אם האימון הקצר שנבחר לא יהיה אינטנסיבי הוא תורם לתחזוקה של הגוף ושמירה על הכושר שבנינו.
נסו לשלב את אחת משתי האפשרויות הבאות ביום הגשום שלכם, אפילו בלי לצאת מהבית:
* אימון קצר ואנאירובי עם עליית דופק (למשל קפיצה בחבל ותרגילי כוח כנגד משקל גוף לסירוגין).
* אימון מתיחות או רצף תרגילים קצר ובסיסי של יציבה, בטן או כוח.

בימים בהם הגש לא חזק אפשר לצאת לאימון חוץ תוך הקפדה על לבוש ההולם את העונה (אל תתנו לאשליית הזיעה והחום שחשים בזמן האימון להוציא אתכם מהבית בביגוד קצר)

התירוץ: קר לי והשוקולטה עוזרת לי להתחמם

תחושת החמימות העוטפת אותנו בעת החזקת כוס שתייה חמה היא ללא ספק אחד הצ’ופרים של החורף. עם זאת, עלינו לזכור שיש משקאות שנראים תמימים אך מכילים כמות קלוריות ושומן לא קטנה. משקאות חורפיים ממותקים עשויים להכיל אפילו 300 קלוריות לכוס.

הפתרון: הכל במידה

לא נוותר על השתייה החמה אבל כן נבחר אותה בחכמה, נשלב בין לאכול בריא ולהתפנק מעט. בחרו משקה אחד ליום שעליו אתם לא מוותרים ואת יתר הכוסות מלאו בשתייה לא ממותקת כמו למשל תה. על הדרך אפשר לבחור בסוגים של תה שיש להם סגולות בריאותיות שיעזרו לנו לשמור על בריאותנו בחורף. תה האקליפטוס, למשל, מסייע לתפקודה של מערכת העיכול. בנוסף, ניתן לשים מגבת מעל הראש ורגע לפני הטעימה, לשאוף את האדים של התה, הם יסייעו לשמירה על סינוסים פתוחים וימנעו גודש באף. תה אורגנו הוא תה מצויין לתקופת החורף מכיון שלאורגנו תכונות אנטיבקטריאליות מצויינות. בגלל חוזקו של תה האורגנו אין לשתות אותו יותר מפעם ביום ורצוי לא בכל יום.

לאכול בריא ולשמור על הגיזרה בחורף, כשריח השוקולטה באויר

התירוץ: הרגשת החולשה בחורף גורמת לי לאכול יותר

בחורף אנחנו נוטים לחלות יותר, אבל לעיתים אנחנו פשוט מקוררים. מתוך רצון לפצות על החולשה הזו, אנו עשויים למצוא את עצמנו אוכלים, ובדרך כלל מאכלים המכילים בעיקר סוכר ופחמימות על מנת להעלות את רמות הסוכר בגוף ולהרגיש נמרצים. אכילה שלא מתוך רעב אלא מתוך רצון להרגיש רעננים על פי רוב גורמת לנו לאכול כמות גדולה יותר ממה שאנו צריכים, מה שעשוי לגרום לעלייה במשקל.

הפתרון: פענוח הסיבה לחולשה והתאמת המאכלים הנכונים

יש לבדוק מה הסיבה לחולשה. אם אכן מדובר בהתקררות, אולי הפתרון הוא כמה ימים של מנוחה על מנת להתאושש. בנוסף, ניתן לחזק את גופנו על ידי מגון תבלינים ומאכלים שיש להם תכונות נוגדות דלקת כמו ג’ינג’ר מגורד, כורכום בשילוב של פלפל שחור וגם קינמון, לצד מזונות בעלי תכונות נוגדות חימצון כמו פלפל אדום שעשיר בויטמין C, בצל ושם העשירים באליצין ומרק בטטה שעשיר בבטא קרוטן. אלה יחזקו אותנו ויעזרו למנוע את החולשה וההתקררות המגיעות בחורף ואת האכילה המוגברת שנלווית להן.

התירוץ: לאכול בריא בחורף זה לאכול המון מרק

זה נכון, ואין שום בעיה עם זה, אך יש לשים לב שמעין דיאטת מרקים עלולה להיות משמינה, מרקים מסוימים עשויים להיות עתירי קלוריות, כך שאכילה מרובה תגרום לעלייה במשקל. מאידך, מרקים מסוימים לא מכילים מספיק קלוריות כך נשאר רעבים גם לאחר אכילתם.

הפתרון: לאכול בריא גם את המרק

דאגו לאכול בריא באופן וכללי וגם במקרה של ארוחת המרק שלכם. איכלו את המרק כארוחה מאוזנת ובמידה הנכונה.

מרק קטניות (אפונה/שעועית/עדשים וכו’) הוא מרק המהווה מנת פחמימה. לכן נבחר בו כתוספת בארוחה העיקרית או נשלב בו חלבון כמו טופו ואז נאכל מנה נדיבה כארוחה שלמה. מרק זה הוא המרק הכי ידידותי לאדם העוסק בספורט, שכן הוא מעניק כמות גדולה של פחמימה וחלבון ובכך נותן כוח לאימון וגם מאושש אותנו מיד לאחריו.

מרק כתום (בטטה/דלעת/גזר וכו’) – גם הוא מרק המכיל כמות גדולה של פחמימה, מתאים כארוחת ביניים או כתוספת למנת חלבון בארוחה. מרק זה מכיל כמות קטנה יותר של חלבון לעומת מרק הקטניות, ועל כן מתאים כארוחת טרום אימון כושר על מנת להעניק כוח לאימון.
מרק ירקות הינו עתיר בנוזלים ונוגדי חמצון שעוברים מהירקות למים. כאשר אינו מכיל עוף ואטריות, מרק זה מהווה מנת ירק והוא יכול להיאכל כמנה ראשונה או במקום סלט בארוחה. תוספת של חלבון כמו עוף וטופו ופחמימה כמו אטריות וגריסים יהפכו אותו לארוחה של ממש ולכן יש לאכול כמות שתואמת את המטרה.

לאכול בריא ולשמור על הגיזרה בחורף, כשריח השוקולטה באויר

הצטרפו לרשימת הדיוור שלי כדי לקבל עדכונים לגבי כתבות חדשות שעולות, מתכונים מיוחדים, הנחות מגניבות ובעיקר כדי לספר לי על תכנים שאתם הכי רוצים שאצור עבורכם. איך עושים זאת? משאירים את כתובת האימייל שלכם כאן ↓ ומצטרפים לקהילה 

כן! אני רוצה להצטרף לקהילה
רוצה להצטרף

שתפו את זה ברשת:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
רוצים להמשיך לקרוא? הנה כמה כתבות שאולי תאהבו

כמה כיף שהחלטת ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

אפשר למצוא אותנו :

בטלפון 0547556657

ובאימייל [email protected]

נשמח לחזור אלייך: