פטריות ופעילות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter

כולנו יודעים שהפטריות הן בעלות טעם טעים שמשלבים במאכלים שונים- מה שלא כולם יודעים הוא, שיש להן סגולות בריאותיות רבות וחשובות לעוסקים בפעילות גופנית!
כל פטריה והטוב שהיא מביאה:
1. פטריות במקום שמש?- פטריות שיטאקי,
הפטריות האלו מכילות כמות גדולה של אגרוסטרול, זהו חומר שמעודד ייצור של ויטמין D לכן אם צורכים אותן ויוצאים אל השמש- מקבלים בוסט של הויטמין ,שהוא גם עוזר לבניית העצמות וחשוב מאוד בעיקר לעוסקים בפעילות גופנית כמו ריצה שכרוכה בהרבה עומס שילדי.
בנוסף, ממריצה ומחזקת את מערכת החיסון ולכן מסייעת נגד וירוסים שונים ועוזרת להפחתת כולסטרול.
2. פורטובלו במקום בשר? זו פטריה מאוד בשרנית ולכן מתאימה במחינת המרקם לאכילה במקום בשר, למי שמעוניין להפחית. מקור טוב לויטמין B12 סלניום ואשלגן . יש לציין שהיא לא תחליף מושלם לבשר מכיון שלא מכילה B12.

 

 

3. פטריות יער נגד דלקות וסוכרת!
פטריות אלה מכילות כמות גדולה של פלוראן שזהו חומר שמונע דלקת שעשויה להגרם כתוצאה מפעילות גופנית ממושכת ועצימה.
מניעת דלקת קשורה גם במניעה של מחלות דלקתיות כמו מחלת המעי קוליטיס וגם סרטן מסוגים שונים. פטריות אלה מכילות גם חומר בשם גאליס שהוא מעלה רגישות לאינסולין לכן מאוד מתאימה למי שמצוי במצב פרה סוכרת למשל. פטריות אלה טובות בעיקר לטיגון והקפצה על מחבת.
4.  פטריה ארץ ישראלית- שמפיניון,
פטריה זו קלה להשגה לכן רצוי לאוכלה בעוד טריה. ניתן לשלב אותה בסלט ומאכלים שונים, יש לה חיי מדף קצרים לכן כדאי להשתמש באותו היום בו נרכשה ניתן כמובן למצוא אותה בגירסה המיובשת כמובן שרצוי לאכול אותה טריה ולא משומרת בשביל לקבל את כל הרכיבים הבריאים שבה. פטריות אלה טובות בעיקר כשהן מבושלות.

 

IMG_20160411_153443
פטריות יער לאיזון רמות הסוכר בדם

 

5. פטריות פורצ'יני- מלאות ויטמינים ככל הנראה בעלות חומר שהוא נגזרת של סטרואיד ולכן יש לה פעילות נגד חיידקין וחומרים שעשויים להיות רעילים עבור חיידקים. יש לה תכונות נוגדות חימצון ועשירה בויטמינים מסוג B.

6. פטריות יוקרה-כמהין- מכיון שלא ניתן לגדל פטריה זו באופן יזום יש לחפש אותה ביערות בהן גדלה באופן טבעי, חיפוש זה נעשה על ידי חזירים (ובארץ כלבים) אשר אומנו למשימה זו באופן ייעודי, על כן הן פטריות נדירות ויקרות מאוד (כלאלפי שקלים לק"ג.)! הן בעלות ריח וחזק וטעם ייחודי לכן משדרגות מאכלים. כמה דיווחים ציינו כי בארץ הצליחו לגלדן בגליל והן קיימות במידה גם בנגב. הן עשירות בחלבון, וגם בנוזלים. יש בהן כ 72% מים ומינרלים שונים כמו סידן אשלגן ומגנזיום ואפילו ברזל- מה שתורם לחיזוק העצמות- מניעת פעיצות וזרימת דם טובה לשירירים! אבל כמו שראינו גם יתר הפטריות מציעות אפקט דומה- אז את אלפי השקלים ניתן להשקיע במשהו שווה יותר 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
Call Now Button

כמה כיף שהחלטתם ליצור קשר- קדימה הולכים על זה

נשמח גם לחזור אליכם, השאירו פרטים:
דילוג לתוכן